IK släpper Fröberg. Gick det inte ett ryckte att han vill till HV?
Hoppas jag verkligen inte. Det får vara slut nu med bottenskrap i den här föreningen. Vill inte ha hit vare sig Filander eller Fröberg.
Nej för helvete. Ingen mer Fröberg i HV!
Nej tack till Fröberg.
Känns som en Nubben 2.0
Letar man SC och HC kommer såklart Fröberg och Filander vara två namn som är uppe på bordet för diskussion, inte minst med tanke på åren i IKO. Jag hade gärna sett nåt yngre, långsiktigt namn än Fröberg som kan bli “vårt eget”. Också så med den förutfattade meningen att yngre = modernare. Vad vet vi egentligen om hans arbetssätt? Många väldigt kritiska här, dela gärna anledningarna för jag har dålig koll föruom namnen han värvat.
Filander vore också intressant att höra anledningar till blankt nej kring, han har ju hyllats stort på sina håll kring sitt man management annars, och är ett yngre spännande namn.
( FANTASI) Känns som att om vi hade blandat vissa från förra årets trupp med detta årets trupp så hade de kunnat bli spännande ( FANTASI)
Lalaegia- Sjöholm
Kaski - Säppälä
Andre- strålman
Landen
Lenc Shore osl
Ap Borgström miele
Brännström bigsam elvenes
Lindbäck nättinen Tikka
Önerud
Visserligen med en jäkla skillnad i pricksäkerhet. Lite respekt får man nog lägga på en snubbe som senaste säsongerna fått in Karlkvist, Oksanen, Suomela, Smejkal, Olofsson, Zohorna x2, Cooper, Zajac, Veronneau, Brace m.fl. ![]()
Byt ut bigsam eller nättinen mot ofm
Jo det är sant ![]()
Håller med. Det är ett starkt track record. Därför vore det intressant att höra argument till att det känns som otänkbart och bottenskrap för andra.
Jag tycker både Fröberg och Filander är intressanta, dom har tidigare fått ut SJUKT mycket av den billig trupp. Dock har vi ju lärt oss via Nubben att det inte är säkert att bara för man är duktig med låg budget, att man då automatiskt är duktig med hög budget också. Men jag tror chansen finns att båda skulle kunna leverera bättre med bättre förutsättningar, spännande namn båda två tycker jag.
Nä det känns visserligen alltid som en risk när man går från lågbudget till nåt annat. Däremot kan man ju konstatera att han hittat spelare för den absoluta toppen av ligan. Större chanstagande med någon som verkat i tex HA eller utomlands då kan jag tycka.
Vi. Måste. Bli. Moderna.
Fröberg är som någon varit inne på en Kent 2.0. Säkert gjort ett fantastiskt jobb i Oskarshamn med en budget som är som en vanlig Svenssons bensinräkning i dagens samhälle. Men vi är inte Oskarshamn.
Finns många, betydligt vassare alternativ runt om i Sverige och man behöver inte åka långt för att hitta denne.
En sportchef likt Wallin, Sjöström eller Abbott, låt Sundh fortsätta sin assisterande roll. Anställ en professionell scout på heltid samt en analytiker på heltid.
Nubben är för helskotta inte bra med liten budget. Han har typ en semifinal på jag vet inte hur många säsonger. Om Timrå varit ett stabilt mittenlag hade han varit bra men i princip alla säsonger med Nubben var de usla.
Fröberg är inte mitt förstaval heller, däremot vet jag inte hur han jobbar i Oskarshamn. Vet vi att han har ett omodernt arbetssätt eller känns det bara så? Han hittar ju iaf uppenbarligen spelare gång på gång som vi inte gör ens med vår budget. En scout och analytiker vill nog de flesta ha, men det behöver ju inte motsätta varandra.
Har vi 3-4 realistiska namn likt Abbott, Wallin och Sjöström på nära håll som hunnit bevisa sig i en klubb som vår?
Nu har det blivit riktigt mycket OT här!
@Diabolics ! Instämmer + att vi inte tar in massa folk från Timrå vilket Nubben älskar att göra.
Jag förstår inte hur HV tänker/ tänkte gällande Nubben för han är ju ingen bra SC bevisligen när hen får en stor börs att ösa från.
Jag är fruktansvärt nyfiken på hur HV resonerade när de värvade Nubben med tanke på hans historik i
Frölunda
Fanns det ingen som liksom ställde sig på bromsen när hans namn kom upp??
Likaså när han värvade Monte’n.
Är det ingen i styrelsen som vågar ifrågasätta värvningar och dylikt.
I mina ögon så ser det ut som att Nubben har fått fria tyglar från början gällande värvningar och kontrakt.
Om jag inte minns fel så var väl TM en ,“Drömvärvning” enligt Nubben!!
Jag tycker fanimig att Nubben ska få stå för Montens lön fram tills kontraktet löper ut.
Jag vill ha en SC som det är lite “tag” i och som framförallt värvar spelare efter rollen de ska ha i laget och inte bara värva liksom.
Nu ser vi ju att denna gången så var det ju inte så lyckat att värva massa finnar till HV.
Men som du säger…Nubben ska inte ha ett skit med värvningar och helst skulle han ha lämnat självmant helst redan för några månader sedan .
Jaja vi får se om någon kan räta upp skutan för just nu ser HV ut som snedseglare.
Vill tillägga att jag hoppas Lindblom vågar bänka några av de toppvärvningarna som inte levererar.
Nubben var en lustig värvning, men Monten var en SUPER lustig värvning.
Nubben där gissar jag på att man knappt hade någon att välja på och såg bara på Nubbens erfarenhet och försökte ignorera resultaten, sen sålde säkert Nubben in sig själv bra, han kan ju snacka. Konstig värvning men man gick nog mycket på erfarenhet och kontaktnät säkert.
Monten däremot, 100% helt obegriplig värvning från början till slut
Strandells säsong över. Dags att förstärka backsidan? Vad tycker ni?
Får jag välja tar jag hellre in en bra forward om det finns nån. Tar vi in en back blir det väl på bekostnad av Axel.
Vi har ju även Hugo Fransson tillgänglig. Tror Både Foppa och Stakke skulle må bra av en vända i Nybro om vi tar in nån mer forward.