Enligt vita gula blå podden så har nubben sagt nu i närtid att AP kanske spelar redan på torsdag
Det Nubben säger och katter skiter…lägger jag i samma påse…AP skulle ju vara redo för 3 veckor sedan också.
Absolut. Om de stämmer eller inte är osagt men han sa de iallafall att de KANSKE blir så
Han är ju motsatsen till Nubben skulle jag säga.
AP är dag till dag utan prognos. Problemet han lider av är odefinierat och svårhanterat. Går det så går det och tvärtom. Därför är det svårt att både veta eller förutspå när han kan vara tillbaka.
Precis, man kan nog inte fastslå att han är omodern och värvar likadana spelare som Nubben bara för att han är 62(?)
För mig han led av nåt innan han stack till Nordamerika som typ var nära att avsluta hans karriär? Är det månne samma skada som då? Som han hållit i schakt men som nu kommit tillbaka?
Vad står det om HV?
Enligt bilden så är Logan Hutsko med i något?
Brynäs har hört sig för om Logan Hutsko, men HA knappast intressant i detta skede. Om HV står det att man jagr en back mtp Strandell och att det främst ska vara en defensiv back isf. Man jagar även en fw och där vill man gärna försöka trejda mot någon egen fw. Isf ett byte med någon som inte är nöjd i nuvarande situation i sin SHL-klubb. Inga namn nämns. Intressant också att Niklas Eriksson sägs ha en out från sitt kontrakt fram till sista december, och enligt AB är han intresserad av att kunna bryta om rätt uppdrag dyker upp.
Skulle tro att Forsberg skulle ligga nära till hands att trejda om man får den chansen. Men det bygger ju på att man får tag i något som förstärker laget och gör skillnad.
Foppa mot Logan hade varit nått…
När det gäller Strandell kan jag inte tänka mig annat än att man kommer agera. Med tanke på att Rögles Samuel Jonsson var på tapeten redan för några veckor sedan så har nog det spåret tagit ny fart idag.
Gissningen är i så fall att man jobbar för att lösa Kalles kontrakt till någon som vill ta över det, ta in Jonsson och spela honom ihop med Strålman och ha Landén som 7:e i detta läge. Kan inte detta vara ett relativt realistiskt spår?
Tror inte de tar tillbaka Hugo annat än mer skador alltså.
Vill vi verkar göra de inför ett möjligt kommande kval mot Oskarshamn, tänk om Foppa hittar sin glödheta målform från HA
Jag tror man jobbat stenhårt med Foppa för att han ska bli bättre på det han varit sämre på, tex forecheck, defensiv osv, så nu har han tappat offensiven. Tror faktiskt det är så, Han spelar ju helt anorlunda nu, han kämpar på ett annat sätt…Hv har gjort en av SHL´s bästa sniper till en medelmåtta brunkare
Forsberg är nog den enda man skulle kunna få ett någorlunda bra utbyte för om man nu siktar på att göra en trade med annat SHL-lag. Tedenby kommer man inte att skeppa och Tikka, Stakkestad mfl får du nog inte mer än en påse ris för.
Tror nog Tikka och Stakkestad kan vara aktuella för en trade de med. Beror ju helt på vad det andra laget vill ha. Söker de “grit” kan de nog vara intresserade av spelare som dessa.
För mig är det är no-brainer, men så är jag så oerhört svag för spelare likt Forsberg (tillika personen Forsberg bör även tilläggas). Försök låta honom få fokusera på det han gör allra bäst - mål. Han får lägga för mycket krut på forecheckande nu. Måste alla stöpas i samma form likt Hult-erans mellanmjölksdagar? Kan inte en spelare med spetsegenskaper få nyttjas för just sin spets även i vårt kära HV. Får vi igång honom har vi många mål att inkassera. Byter vi bort honom kan andra få nyttja hans spetsegenskaper, vilket lär göras i högre grad än vad som är fallet nu…
Spelare HV vill / kan tänka sig byta bort eller bli av med:
Brattström
Maalahti
Tedenby
Foppa
Stakkestad
Tikka
Finns fler men är nog inte realistiskt.
Eftersom det ryktats om att HV vill ha in en fysiskt stark defensiv back och en oöm tuff forward så visar det vad vi anser att vi behöver.
Då tror jag att Tikka och Stakkestad kanske blir kvar, får inte så mycket tillbaka för Stakkestad ändå och kostar inte mycket och funkar i en fjärde / reservspelare.
Tikka kan bli nyttig och svår att bli av med samtidigt som han fyller en viktig roll om än för dyr.
Tedenby med sitt monsterkontrakt lär vara omöjlig att bli av med. Han har ca 300K i månadslön och hans marknadsvärde är mindre än hälften av det. HV lär nog inte vilja betala 150K i månaden plus sociala för att bli av med honom i 2,5 år. Räcker med Martinsson och Elvenes som vi köpt ut, dock inte lika dyrt som Tedenby skulle kosta.
Brattström ger inget tillbaka, tvärtom får vi vara glada om någon bara tar över hans kontrakt. Löven i fyra, fem månader eller liknande kanske gör det även om det är en dyr andramålvakt i allsvenskan. Vi lär gå minus även där.
Maalahti och Foppa är ju det troligaste som jag ser det. Maalahti svår att byta då vi vill ha in en liknande back, bara bättre och mer fysisk så handlar nog om att bli av med och förlora så lite som möjligt.
Foppa har ju 1,5 år kvar och är ganska dyr men samtidigt i princip omöjlig att få in i laget. Svårt att se honom i ett SHL lag då han tyvärr inte håller SHL klass förutom skottet.
Löven behöver ju lite fysik framåt men skulle kunna vara ett alternativ annars vid skada eller desperation. Brynäs mer troligt sett också till hans historia med Vesel så det jag skulle tippa på.
AIK har väl inte pengarna annars tänkbart liknande SSK och en stor roll där. Stillman tror jag inte är så såld på honom men jag kanske har fel.
Så jag har svårt att se något byte för våra spelare vi vill bli av med men minst tre behöver vi göra oss av med, helst fyra eller fem egentligen.
Drömmen vore Brattström, Maalahti, Tedenby och Foppa. Då räcker det med två nya spetsspelare in, en back och en forward. Vi har bredd med HH på väg in och även juniorer.
Är Andre osäker så givetvis ytterligare en spetsspelare in.
Ortio, Dichow
Kaski-Seppelä
Strålman-Ny
Nardella-Sjöholm
Landen-Fransson
AP20-Borgy/Ny-Borgy/Ny
Lenc-Shore-OSL
Isac-OFM-Tikka
Simon-Nättinen-Måns
Hugo-Stakke-HH
Håller med 1000%