Lagbygget 23/24

@Quila Du har rätt! Även om Forsberg är iskall just nu så finns ju potentialen i honom.
Jag tycker absolut inte vi ska byta bort honom

3 gillningar

När du säger “HV vill bli av med”. Är det egentligen du som vill bli av med dom eller är det nått du hört från HV håll?

1 gillning

Jag tänker att Forsberg kan få starta om i sommar. Målskyttar behöver många chanser för att bygga självförtroende, vi har inte råd med det just nu men tänker att han utveckla sitt övriga spel och sedan få chansen i topp 6 nästa säsong.

Både och tror jag och delvis vet.

Jag behåller personligen gärna Tikka och även Stakkestad som läget är då jag tycker övriga är viktigare och delvis också lättare att bli av med förutom Tedenby.

Vilja och kunna är ju inte samma. Skulle någon vilja ta över helt och hållet ex Tedenbys men även Tikkas och Foppas kontrakt så tror jag ingen skulle fundera på att tacka nej men är ju inte realistiskt att någon vill slänga bort en massa pengar.

Mer än hälften av kontrakten vi har är ju mer eller mindre galna tyvärr och resultat av Nubbens galenskaper. Inte jättemånga prisvärda kontrakt tyvärr, några bra, några OK, många dåliga och många jättedåliga samt några katastrofala.

Typ så har Nubben lyckats med att förvalta sin stora spelarbudget.

1 gillning

Forsberg ska vara kvar!

3 gillningar

Att man försöker göra en brunkare av Foppa är helt fel. Det gör man inte alls och det är inte det man vill ha ut av honom. Problemet är att Foppa är alldeles för endimensionell för spel i SHL, eftersom det enda han egentligen har är ett bra skott. Och genom det förmågan att göra mål. Men just där ligger problemet. För han gör inte mål. Och vad har han då att komma med? Inget.

Han är inte en spelare som bidrar med grit. Och han har varken farten, styrkan eller skallen för att vara en fore-och backcheckande spelare.

Jag har sagt det innan och säger det igen. Foppa är en spelare för första- eller andralinan. Tar han inte plats där så är det ingen idé att sätta honom i tredje/fjärde för han har inte det som krävs för det. Han kan inte bidra med det, för det är inte den spelartyper han är.

Jag trodde att vi skulle få se en helt annan Foppa denna säsongen, då man körde hårdträning med honom efter förra säsongen för att bygga upp styrka och tyngd. Men det har tydligen inte gett önskat resultat.

Om han inte kommer igång så kommer han antingen hamna på bänken/läktaren eller trejdas.

Tyvärr är han inte ensam och det är svårt att formera laget på grund av alla konstiga värvningar och förlängningar. Återigen är detta ett resultat av ett otroligt dåligt lagbygge.

5 gillningar

Nu handlar det ju om att klara sig kvar den här säsongen och Foppa har inte bidragit med mycket. Precis som slutet på förra säsongen. Utlåning låter dock vettigare.

Tror det är Tikka man försöker få bort men man lär väl få stå för halva lönen ändå. Tror ingen vill ta över hela kontraktet.

2 gillningar

Detta är huvudet på spiken vad som är fel med hela lagbygget.

Vi har en klar övervikt med spelare för 3:e / 4:e femman men allt för få med riktigt bra spets som kan bära 1:a och 2:a. Alla vi på forumet vet att det inte är så man bygger en trupp, men Nubben verkar inte ha koll på det.

Håller med om Foppa. Om han inte spelar i 1:a eller 2:a så försvinner den talangen han erbjuder. Tyvärr.

Kommer ihåg försäsongen och hur Nubben hypade upp Foppa, och hur hårt han tränade och insinuerade att det är som en ny spelare.

Jag gillar också Foppa men han har ju fått förtroende… Han fick ju typ 5 matcher ihop med OSL och Borgström.för inte alltför länge sen.Sen har han ju även fått chansen i pp utan nån framgång.

En stjärna i allsvenskan men håller nog tyvärr inte för shl

2 gillningar

Vid de tillfällen han spelade med OSL och Borgström så tyckte jag ändå han vaknade till liv lite .

Ja kanske lite men om man ska vara i en producerande Lina så håller det inte med en ass var tionde match…

3 gillningar

Visst går det trögt såhär långt för Foppa, men han har ändå gjort 17 respektive 15 kassar under sina två tidigare säsonger i SHL. Det är ju riktigt bra siffror så tror inte att man behöver ifrågasätta om han håller för SHL.

Däremot är han ju ganska endimensionell och då får coacherna försöka använda hans spetsegenskaper på bästa sätt, vilket man kanske inte riktigt har gjort. Sen har han väl inte heller tagit chansen när han har fått den så svårt att skylla enbart på coacherna.

Vi får i alla fall hoppas att det lossnar för honom snart. En personlig favorit i laget tack vare det fina skottet och den ödmjuka inställningen, så det är tråkigt att se när han har det motigt.

2 gillningar

Känns som att om Foppa ska få ut sina kvaliteter så behöver han komma till avslut och bra upplägg.
För att han ska få detta så behöver han spela med bra och skickliga spelare.

Varför inte prova han ordentligt en match med tex ap och Borgström

Två som kan spela fram till honom så länge han är med i matchen och gör sig fri i områdena.

Har det inte varit samma snack om Forsberg sedan säsongen han kom? Det kanske är dags att inse att han inte håller på SHL-nivå mer än att stå från tekningscirkeln och avlossa. Otroligt endimensionell spelare

3 gillningar

Det här kanske är aningen OT och jag vet inte heller om ett hemmalag får göra så (med rättigheter, regelmässigt vad som får visas på skärm osv), men tänk att ha lite mer samarbete mellan coach, läktar-coach (Beech) och sekretariat. Tex om Foppa ska in och spela PP, coachen ger Beech infon som i sin tur meddelar sekretariatet och de aktiverar sekvensen från när Foppa skickar in avgörande målet borta mot Löven i HA-finalen. Ger garanterat gåshud och en jäkligt trevlig känsla i allas kroppar. Jobba mer med positiva minnen, positiv känsla. Få spelare som kört fast att leva upp igen. Släppa de negativa, jobbiga spärrarna. Bara en tanke men visst borde en sådan sak kunna få en positiv effekt.

2 gillningar

Tror inte det skulle funka i praktiken men idén är ju rätt kul! Sen är väl nackdelen att man tittar upp, får en trevlig känsla för att sen titta ner och se någon slå en flippmacka in i mitten till motståndare som ställer om och gör 0-1 i boxplay😅

AP tränade fullt ut igår men idag inte med alls på is

Återigen. Om en diskussion handlar om enbart en enda spelare… även om den diskussionen är huruvida han passar in i lagbygget eller inte: placera den diskussionen i spelarens tråd.Då blir det enklare att följa med i diskussionerna.

1 gillning

Rögle bryter med Johannesson, borde vi ta honom? Låta landen vara 7de lite och öka konkuransen?

Även Oskarshamn bryter med Hutsko nu: IK Oskarshamn och Logan Hutsko bryter kontraktet | Oskarshamn