Johannesson verkar vara klar för finsk klubb och Hutsko för MoDo.
Inget att hämta där.
Johannesson verkar vara klar för finsk klubb och Hutsko för MoDo.
Inget att hämta där.
Hade nog inte funnits nåt att hämta heller. Tur inte Nubben får värva fritt längre ![]()
Om det stämmer att HV inte har “råd” att förstärka laget. Börja tamigtusan med det självklara först. Bort med dököttet. Det är precis vad övriga SHL-klubbar gör just nu.
Stakkestad till allsvenskan. Herman Hansson kan gå dit med. Det finns säkert många klubbar som gärna tar emot honom när han är frisk från skadan. Maalathi, det finns nog ett gäng finska klubbar som vill ta över. Bara dessa tre är nog god för en toppspelare in.
In med Träff och Pettersson istället, plocka hem Fransson om så behövs. Och vips har vi frigjort lite pengar. Något måste göras omgående. Men HV fortsätter med samma trupp. Näst sist i tabellen. Galet.
Nu börjar Oskarshamn vakna också.
För mycket spelare som ligger på allsvensk nivå. Det har väl förövrigt varit problemet sen de sista åren med Hult också. Hur många av värvningarna från HA och Finland, senast 4-5 åren, har varit lyckades, egentligen? Procentuellt en ganska liten siffra, skulle jag våga tippa på.
Vi måste peta spelarna som skadar oss.
Lenc-Shore-OSL
Mølgaard-Borgström-Lindbäck
Brännström-Önerud-Forsberg
Juniorer som två extraspelare. Om Önerud inte klarar centerrollen byter han plats med Mølgaard.
Vill peta Forsberg också men det går inte just nu.
Vi får nog ge det mer än en match innan vi drar några slutsatser.
Vet inte om Foppa förtjänar PP tid. Han kan ju inte ens träffa målet längre.
När AP 20 är tillbaka tycker jag man ska satsa på:
Nardella Strålman
AP20 Borgström Brännström
Kaski Shore
Lenc OSL Fisken/Nättinen
Håller med,
Eller om man ska ge Forsberg en chans med Borgström och ap.
Både Brännström och Forsberg har nog hjärnspöken men känns som att Forsberg behöver bättre spelare runt sig för att komma igång.
Brännström har ju en helt annan fart och spelartyp som borde ha en större chans att skapa något på egen hand.
Stakke har inget i shl att göra så skeppa hem han till ha.
Ser hellre Lindbäck eller Petterssoni PP istället för Brännström, annars håller jag med
PP måste gå snabbare och det känns som det går ner i tempo så fort Foppa får pucken. Han försökte hitta Borgström med farliga pass genom boxen. Dom gick vägen igår men såg inte tryggt ut.
Kan man inte spela så bra PP att man kan få Foppa på skott så gör han ingen nytta där. Strålman är bättre med pucken än Foppa så ser gärna ett byte där.
PP är intressant. Trots hyfsat PP tycker jag vi kommer till för få bra lägen för avslut. Jag skulle i första hand vilja byta Kaski och Nardella, eftersom Shore ska styra PP1 från vänster försvinner lite av nischen med Kaski då han får svårt att komma till direktskott. PP1 vill dessutom gärna spela sig fram till mål. Sätt Kaski i PP2 med styrning från höger, försök sätta upp honom i skott så mkt som möjligt och skyffla trafik på mål.
Håller med. Nardella är betydligt mer spelskicklig och skulle förhoppningsvis komplettera övriga bättre i PP1.
PP2 som inte har någon usp alls längre skulle nog må bra av att få in Oliwer “Skjuter på allt” Kaski. Upp med pucken till Kaski och se vad som händer.
Om man lägger 75% av tiden på pp1 så blir det också mer logiskt med Kaski och ett powerplay som går för snabbt avslut i pp2.
Börjar bli duktigt trött på att han skjuter mest i hela SHL med minst utdelning… absolut kul med skott men det kan PP2 pyssla med.
Nackdelen är att vi har en lina som producerar och 3 som inte gör det.
Asså det är så snebyggt detta laget. Mycket måste förändras och man sitter varje dag och hoppas på att det kommer ut en nyhet men det är helt tyst.
Förutom ni på forumet som delar med sig av nyheter och info, guld värt i andras ögon ![]()
Var det inte Ullström som sa inför hockeyallsvenskan att det är inte dom som har den bästa första och andra linan som vinner utan dom som har den bästa tredje och fjärdelinan?
Så länge Borgström får spela med två helt iskalla spelare så kommer den kedjan inte leverera. Brännström tror jag kommer men inte Tedenby. Så ser hellre Lindbäck där som går i bräschen med lite tyngd samt rightare som Peterson om han kommer tillbaka.
Ja, Borgström visar klass men blir för ensam. Brännström tycker jag ändå börjar trampa igång igen men behöver få upp produktionen. Annars var det väl Powerplay här som satte kedjan Borgström - Moelgaard - AP. Hade känts intressant att testa, när Nättinen är tillbaks kanske vi har råd centermässigt att testa Borgy på en kant.
exakt så är det, vi saknar spets för att Borgström ska få ut sitt max. AP20 fungerar med honom men frågan är om han inte är trasig nu
Utöver AP20 så saknar vi en spets forward för andra kedjan då Tedenby, Foppa och Brännström är iskalla
Lilldansk missar matchen imorgon med för han har åkt till landslaget enligt JP…