Lagbygget 23/24

Ev tre tilltänkta centrar borta isf. :-1:t3:

Lenc - Shore - Stål Lyrenäs

Brännström - Borgström - Lindbäck

Tedenby - Önerud - Forsberg

Träff - Stakkestad - H. Pettersson

Nåt sånt skulle jag kunna tänka mig med nuvarande manfall…

1:a. Maxa istiden såklart. :fire:

2:a. Borgström på G, Brännström på uppgång. Lindbäck har speed och lite grit.

3:e Teden och Önerud ihop. Vem vill inte spela med sin polare? Foppa i brist på annat.

4:e Juniorkedja. In o kör!

4 gillningar

Jag gillar det upplägget. Tredjeformationen är “konstig” men mycket HVjärta. Ibland blir även udda saker bra. Bara för att pajja för alla med maniskt ordningssinne och läggning för statistik.

1 gillning

Tycker inte Lindbäck hör hemma i nån toppformation. Han har varit riktigt bra en match sen försvinner han och är lite låtsastuff precis som Tikka.

För att vara en powerforward är det väldigt lite power i den killen.

1 gillning

Några på hockeynews tycker till om vad HVs lagbygge behöver:

Jag vet inte om jag håller med om vad sista killen babblar om. Det är ju inte bara att höja sig, om man inte har en högre nivå i sig? Visst, man kan göra mer med ett “lag” än vad dess ingående delar bidrar med, men det är ju inte vad han säger. Han säger att de ingående delarna behöver höja sig. Det tror inte jag de kan. Vi behöver skjuta ut ett gäng lirare i omloppsbana och landa lite nytt.

Tyvärr så är det väl ingen som går före Lindbäck. Tycker han varit bättre än de flesta när han fått chansen. Möjligtvis Önerud.

2 gillningar

Poängstarka juniorer borde gå före.

Kan ändå hålla med. Hur dålig laget än är ska man kunna spela en tight defensiv. Lettland lyckades i VM trots betydligt sämre manskap. Det går men Montén sabba för mycket.

Men den höjningen har vi väl redan cashat in med Johans intåg? Hans förändringar har ju fått viss framgång. Frågan är om vi nått taket för vad vi kan göra med denna grupp, eller om det finns mer att kräma ur? Man kan inte få ut hur mycket som helst ur en stomme. Inte på kort tid.

1 gillning

Vi hade behövt ha in en back i samma kaliber som LaLeggia och en bra, stabil center. Typ Shore 2.0. Då hade nog många bitar fallit på plats och kuggat i bättre. Flera spelare hade fått ta ett kliv ned, eller ut på en kant (eller läktaren…) och alla hade spelat mer på sin rätta nivå

2 gillningar

Man undrar lite hur insatta de är när någon säger ’Kalle spelade inte en sekund mot Luleå’.
Har ju varit så i många matcher.

1 gillning

Han loggade väl några minuter för nån match sen för att sen förpassas till bänken igen?

Han har ju inte tränarnas förtroende så han borde ju vara aktuell för en flytt från Hv

Verken Foppa , tikka , ap eller ofm på matchvärmning…

Herregud. Det här blir tunnare än en finsk sommarsoppa.

1 gillning

AP och OFM är väl egentligen de “största” luckorna att fylla. De andra två kan gott och väl fyllas på med ett par juniorer.

Har för mig att Brändström nämnde det i Vita, gula, blå-podden att Lindbom inte varit någon som lyft upp juniorer. Nu tvingas han.

Överlag känns Lindbom rätt statisk. Han hittar sin trupp och sen kör han på det. Minns guldåret 2017 då han envisades med PW in i det sista trots att Söderström var PW överlägsen. Enligt uppgift hade Lindbom inga som helst planer på att gå in i slutspelet med Söderström som etta. Men till sist kunde inte heller Lindbom bortse från vilken klasskillnad det var på målvakterna.

Lite samma visa i år. OSL och Lenc hade aldrig fått chansen med Shore om det inte varit för skadorna. På vissa experter låter det som att det var ett genidrag från Lindbom. Ja, det kanske det var. Men genidraget var något Lindbom tvingades till att göra.

Så. Skadorna (med undantag för AP) kanske kommer lägligt? I kväll håller vi tummarna för att juniorerna visar att de är värda att satsa vidare på.

2 gillningar

OFM visste vi sedan innan. Han är iväg med Danska J20-landslaget

Tycker Hugo pettersson ska få chansen med Brännström och borgström. Han skulle göra det så jävla mycket bättre än tedenby.

2 gillningar

Om nu Forsberg saknas, handlar det ju bara om att ersätta en kropp med en annan. Behöver ju inte bli sämre. OFM borta gör väl inte så stor skillnad kan jag tycka, inte mer än att, i centerbristens HV, det saknas en center.

Av de få matcher jag sett av årets J-20, har man det relativt bra beställt med ytterforwards och kanske framförallt backar. Centrar som redan nu kan gå kan i SHL, har jag inte sett, tyvärr.

I kväll gäller det bara att spela jääääv…gt enkelt, säkert, inte ta några som helst risker, kämpa, kämpa, blunda och skjuta. Tre poäng i kväll, kan va skillnaden mellan säkrat kontrakt och kval.

2 gillningar

Lindbom är väl känd för att spela med så mycket säkerhetsmarginaler som möjligt? Hade varit kul att ge Dichow en match nu att få visa upp sig!

Förstår hur du tänker men tycker ändå att Lindbäck är den som passar bäst med dessa. Tror det finns en poäng i att juniorerna får chansen tillsammans. Skulle t.o.m. kunna peta Stakke och ta in en hel kedja från juniorlaget för kemins skull….