Lagbygget 23/24

Vad är nödlösningen om AP20 blir borta länge? Och inget nyförvärv är på G.

Brännström Nättinen Borgström

Tror det skulle funka helt okey då Nättinen ändå varit stabil denna säsong. Tycker inte Fisken kommit upp tillräckligt denna säsong och vi har inge forward som är tillräckligt bra för andraformationen.

2 gillningar

Inte mycket speltid för Foppa idag.
Tydlig markering.
Undrar om Leksand är sugna nu eller framgent.

2 gillningar

Utlåning till HA tippar jag på. Får känslan att man vill ha kvar honom, nästan till varje pris. Kanske blir en Sjöholm efter ett par i HA.

1 gillning

Han bidrar inte. Utlåning eller trade låter vettigt.

Foppa lär vara rätt attraktiv bland Allsvenska lagen undrar om det finns nån man kan få i utbyte. Nån som jobbar hårt och är stabilare.

Nybro.
Inte vara elaka mot Leksand.

Alternativ Karlskoga då han funka där sist, även om de är längre bit iväg förvisso…

Vi skickar med Stakkestad dit kan dom köra Kokkonen Stakke Foppa och klara sitt kontrakt

4 gillningar

Visst, men OM han ska tillbaka så tror jag att vara målkung i Nybro med Torp & Co är att föredra framför en evt streckstrid i botten av Allsvenskan.
Själv vill jag inte ha tillbaka honom, han har visat att det inte riktigt vill sig i SHL.
Han mår nog bättre som människa att få ösa in mål i en lägre liga.
Lider med honom när han åker runt å hänger med huvudet därute på isen.

Han är tyvärr ännu sämre live. Ser riktigt illa ut med skridskoåkningen och närkampsspelet.

Han har verkligen bara sitt skott, inget annat är av SHL klass.

Vi kan inte ha sådana spelare i truppen tyvärr. Helt galen förlängning då vi visste exakt vad han ger oss i SHL.

Lite mål då och då men inget annat och ett sänke i övrigt.

Han och Tedenby är omöjliga att få in i ett bra byggt SHL lag.

Tycker Stacke imponerande idag, på plats också. Få misstag och spelade stabilt i egen zon :muscle:

1 gillning

Tedenby och Stakkestad fungerar ganska bra ihop, speciellt när man adderar Önerud som är klok på isen. Ingen av Teden eller Stakke är speciellt heta individuellt, men när deras rivighet kombineras så såg det riktigt bra ut. Mycket puckvinster högt upp i banan.

Foppa ligger i toppen på listan över tänkbara/önskvärda spelare att trejda. Finner man en lösning för honom så försvinner han samma dag.

6 gillningar

Visst, men tittar man närmare på Tedenbys jobb (jobbar gör han, det ska han ha) så fattar han fel beslut alldeles för ofta. Titta t ex på sekunderna innan friläget där han bjöd på lite underhållning. (när han ramlade)
Önerud har sin gubbe (och vinner som tur är den kampen), Teden ska där gå på deras gubbe ute vid sargen. Men han väljer att vika upp mot Öneruds kamp för att försöka norpa pucken. Ren tur att Önerud vinner närkampen och att “Glenn” inte lyckas få iväg pöcken till den lirare som Teden egentligen skulle ha gått på. Hade han lyckats få iväg den så blir det omställning där vi tappar 3 i anfallszon och troligen 3 mot 2.
Så där håller han på jämt.
Så jävla tröttsamt sitta å se på om och om igen.

8 gillningar

Foppa kanske är en intressant spelare för finska ligan också?

Nubben kör på i gammal god vana i JP idag.

Ska inte värvas nått mer.
AP snart tillbaka
Tikka tillbaka den 19 eller 26 december.
Nättinen kommer nog mellan jul och nyår men prognosen var väl i Januari på han?

1 gillning

Nättinen är inte tillbaka förrän efter årsskiftet enligt lagläkaren Jonas Kalman. Helt sjukt hur man inte ens kan vara lite samspelta utåt.

Tillägg:
Det är alltså nio timmars mellanrum mellan att man publicerar intervjun med lagläkaren och intervjun med Nubben, där Nubben ger en annan bild av läget, än vad Kalman gör.

6 gillningar

Speciellt när dom gick ut efter matchen igår om hur skadeläget är och sen kör Nubben sin egna skadelägesrapport 12 timmar senare…

3 gillningar

Nubben får kanske inte värva mer överhuvudtaget? Han gör nog smart i att neka nyförvärv.

AP20 räknar jag kommer va borta från och till resten av säsongen tycker det låter som nåt dom inte riktigt kan få bukt med.

Men man måste nog värva en forward till om man inte vill riskera kval.

1 gillning

Jag tycker att det verkar som att HV ändå har en ganska tight grupp som trivs ihop. Många tycker jag lyft sig de senaste matcherna. Jag har själv varit väldigt kritisk mot Stakkestad, men han är en av de som helt klart lyft sig. Brännström är en annan. Om man leker med tanken att vi får alla friska och hela nån vecka in i januari, skulle vi kunna mönstra följande kedjor:

Lenc, Shore, Stål-Lyrenäs
Brännström, Borgström, Petersson
Tikka, Nättinen, Lindbäck
Tedenby, Moelgaard, Stakkestad
Hansson, Önerud, Forsberg

Det finns givetvis många olika varianter på hur man sätter ihop tredje och fjärdekedjorna, men fasen alltså…det ser inte så dåligt ut kan jag tycka. Kan man sen bli lite lite effektivare i PP och PK, så nog ska man kunna säkra kontraktet utan kval.

4 gillningar

Mm läste det också nu.
Såååå :face_with_symbols_over_mouth: tröttsamt :tired_face:
Men det är Nubbski i ett nötskal

Med tanke på att vi har en riktigt bra kedja och potentialen som finns i Borgström, Petersson, Brännström så borde HV kunna va med och slåss om en play-in plats.

Kedja 3 och 4 tror jag aldrig kommer va särskilt framgångsrika tyvärr men två toppkedjor räcker nog med bra defensiv. Allt hänger på om AP blir frisk eller inte.

Är dock lite oroad att Lindbom spräcker förstakedjan när AP är tillbaka men så jävla dålig känsla kan han väl inte ha hoppas jag.