Tedenby var ju dock bra förra matchen, tycker Forsberg är den som förtjänar kritik!
Tyckte faktiskt att Teden såg bättre ut när han fick spela med OFM, fart och teknik på dom två. Kanske köra Nättinen som vinge där med för lite tyngd?
De sponsorpengarna var ju dock öronmärkta för just Tedenby. Vi fick ju inte välja spelare att att använda de sponsorpengarna för.
Vidhåller att Brännström hade varit intressant som tredjelänk till Tedenby och OFM. Tror det hade varit en riktigt jobbig kedja att möta. Sätt Nättinen mellan AP och Borgström när alla är friska och hela. Fjärde med Tikka, Lindbäck och Önerud.
Absolut intressant kedja!
Håller inte med om detta.
Ingen annans fel att han är för dålig, har inget med vem han spelar med att göra, gör tyvärr övriga sämre.
Kent gjorde fel som tog in honom på dessa premisser, absolut, men att han sen är kass är ju Tedenbys egna förtjänst. Bara säga grattis till agenten och Tedenby att de lyckas få ut så mycket pengar av HV som kunde använts bättre.
Kostnaden och kontraktet är ju så sjukt så att det nog är Nubbens sämsta kontrakt i HV71 sett till kostnad, längd och prestation. Då är det ändå en mördande konkurrens gällande sämsta kontraktet.
Då är det inte Ortios, eller Brattströms, fel att han är en av seriens sämsta målvakter, inte Foppas fel heller att han är kass utan omgivningens? Martinsson hade fel backpartner osv osv.
Kanske är omgivningens förtjänst att OSL är bra och inte hans egen? Man kan ha Tedenby som idol eller vad som helst men prestationen och kontraktet räcker som bevis för den galna värvningen.
Hjälper inte vem han spelar med, har prövat allt och blivit särbehandlad redan. Max 100K och en roll i fjärdekedjan är vad som borde gällt från början nu när han inte kunde vara kvar och kriga vidare i Minsk.
Tedenbys lön betalas av sponsorer. Helt eller till stor del av Axelent. Möjligen att EAB motsv. också tagit en del av bördan.
Detta är inte en forumsanning utan ett faktum. Sen om folk, som du själv, inte vill tro på det är ju naturligtvis en annan sak.
Vad är kostnaden för kontraktet med Tedenby för HV71?
Ha ha - lagbygget ska passa en spelare.
En spelare som är hitvärvad med pengar från ett företag. Som dessutom ägs av en i styrelsen om jag läst rätt i tråden. Dessutom en trontjänare som levererat stadigt i KHL och alperna.
Att han inte får ut ett jävla skit av sitt spel = Nubbens fel.
Du är ju bara för rolig du…
Liknande kommentarer om Foppa.
Att han inte haft rätt kedjekamrater, att han inte spelat i rätt kedja eller PP.
Det är ju Nubbens och tränarens roll (Montén är ju borta nu dock) att lägga ett pussel, se på rollspelare och få ihop formationerna där man får ut spetsen av vissa spelare. Det jobbet blir ju ännu svårare då vi inte har någon identitet om vilken hockey vi ska spela längre och tränare avverkas på löpande band.
Vem har sagt att lagbygget ska passa EN spelare?
Ingen vad jag vet.
Och ja, i stort sett allt som felat med lagbygget skulle jag säga är Nubbens fel. Det är han som ska få ihop en helhet. Det har han inte fått, varken i år eller förra säsongen. Det är inte bara Tedenby han tagit in utan att spelaren ifråga fått rätt förutsättningar för att prestera på topp. Skulle säga, mellan tummen och pekfingret, att det gäller 95 procent av samtliga spelare.
Står kvar vid att jag hade velat ge Foppa en sista chans ihop med tex Borgström AP
Åker han bara skridskor och visar sig så kommer passningarna på bladet.
Jag tror att man måste våga sätta honom i en andra kedja nu när AP är borta på obestämd tid. Rör gärna om backsidan lite nu, så att Strålman blir vår ledande back.
Asså ni som förespråkar Foppa i en högre kedja.? Har ni inte sett karln spela hockey denna säsong eller? Karln har fått chans på chans i olika omgivningar. Han är klappkass. Men hey han är ju en rätt skön snubbe utanför isen.
Jag ser inte att vi har något annat val för stunden. Vi måste hitta en väg då vi har så många skador.
Vad har han fått för chanser utöver några minuter i pp och 1-2 matcher med Borgström och osl, då började de se bättre ut.
Säger inte att han är bra , suttit o svurit åt hans spel flera flera gånger. Ingen fart eller fysik överhuvudtaget.
Men vi måste försöka få ut något av honom och då tror jag de är bästa sättet.
Foppa Borgström AP
Eller
Foppa ofm Brännström.
När vi ändå pratar spelare så tycker jag att lånet av Tingsryd spelaren blir jävligt intressant. Var dominant i ung ålder när min bror spelade en hel del mot honom. Var en riktigt talang. Men om jag inte miss minner mig åkte han på nån skada i ung ålder. Denna killen är inte stor han är fan ett berg. Men även mycke skills. I sin debut match i Ahl/Whl så slog han ner motståndarnas buse.
Han har spelat högre upp och han har spelat löngre ner i hierarkin. Med olika spelare. Han har sldrig sett bra ut. Inte ens med Borgström och OSL.
Bort med honom. Så fort det bara går. Det enda han har, Han egentligen alltid bara haft är ett bra skott. Inte ens det duger längre…
Den vägen är inte Foppa iallafall. När ledde han laget senast i Shl? När var han bra senast i shl? Vi hittar inga vägar med dåliga spelare. Där det stora problemet ligger.
Vad skrattar du åt?
Är du av åsikten att detta inte är en lagsport?
Lagbygget skall ultimat passa alla spelare. Det är vad lagbyggen går ut på. Lagbygget är SC och tränare ansvariga för.
Det är möjligt att det är så, men vad föreslår du man skall göra för stunden för att börja plocka poäng? Foppa har målsinnet i sig, han måste våga ta chansen nu!