Lagbygget 23/24

Kanske AP - Önerud - Tedenby

Jag hade nog, om AP är fri från sina besvär låtit honom spela med Borgström och Brännström, nu när Brännström vaknat tror jag att den kedjan blivit oerhört giftig. Lilldansk får ta Tikkas plats.

2 gillningar

Ja det kanske är bättre

Tycker de är bättre att hålla nuvarande 2 topp kjedjor intakta.

Sätter vi in AP med tex Lindbäck och nättinen så kanske de ger ett lyft även för de sistnämnde.
Då kanske vi får 3 producerande kjedjor.

Och så fokuserar 4de på att stänga ner.

1 gillning

Att vi börjat vinna tycker jag gör att vi kan hålla Petersson utanför laget så länge det bara går.
Tycker Träff är en bättre match än Lindbäck när han är tillbaka.

Träff-Nättinen-Petersson

Våra andra tre kedjor har fått dina egna identiteter nu. Tycker inte vi ska störa och röra runt i onödan.
Petersson kanske ändå inte göra så mpnga fler matcher den hör säsongen.

Så som Träff-Lindbäck-Pettersson såg ut är det inte givet att de blir petade om det inte vore för Lindboms konservativa coachande.

Tycker inte man ska chansa om han inte känner sig 100. Men känner han inte av skadan så ska han in omedelbart, med risk för att rubba nån slags harmoni i kedjorna. Han är ändå en av SHLs absolut bästa spelare.

2 gillningar

Att Borgström börjat producera beror kanske på att han flyttats ut på kant istället för att vara center. Flyttas han tillbaka till center kanske det låser sig igen.

Hur som så är det bra att laget fungerar nu och inte är beroende av AP.

1 gillning

Helt klart skönt att laget kan vinna utan honom. Viktigt att dom knyter nävarna och kommer samman och står upp för varandra.

Det blir intressant att se! Förutsatt att spelare nu kommer tillbaka utan att andra går sönder… Flera kommer få svårt att ta tillbaka en plats, men tex AP bör ju gå rakt in på sin “vanliga” plats och inte spela sig in visa lediga platser längre ner. Kanske typ:

Lenc - Shore - OSL
Borgström - Moelgaard - AP
Träff - Nättinen - Brännström
Önerud - Tikka - Tedenby
Lindbäck

Jag skulle placera AP med Nättinen/Lindbäck och Träff.
Håll nere istiden och se till att han kan leverera i PP och play out/slutspel.

1 gillning

Förstår verkligen inte resonemanget hos många. Vi ska alltså låta SHL’s i särklass kanske skickligaste spelare spela i en tredjekedja med Nättinen och Lindbäck? Nej.

1 gillning

För mig är det en no-brainer. När och om AP20 kommer tillbaka i fullt slag så ska ha in där han gör mest nytta vilket lär vara i en stark omgivning. En av ligans bästa spelare. In med honom tillsammans med B-Ström x2 där de båda förhoppningsvis spelar med betydligt mindre anspänning än tidigare kan nog göra att vi har två kedjor som slåss om att titulera sig förstakedja i laget.

6 gillningar

Jag tycker man ska köra så här när alla börjar komma tillbaka

Borgström OFM AP
Lenc Shore OSL
Brännström Nättinen Lindbäck/träff
Teden tikka Önerud

2 gillningar

Om Fisker fortsatt tar kliv så gillar jag den! Annars så skulle jag vilja ha brännan, borgy och AP ihop.

OFM kanske ska spela med Borgy och AP just för att fortsätta ta kliv? Rädd för att han försvinner nästa år om han gör det för bra dock… hehe. Men så länge han hjälper till att rädda oss kvar i SHL får han spela så bra han behöver för ett NHL-kontrakt nästa säsong.

1 gillning

Jag tror mycket mer på att behålla OFM med Borgström när AP är tillbaka, då får Henrik spela vinge vilket uppenbarligen gynnar hans frihet och poängproduktion, Brännström är mer en bra gnuggare i grunden, sätt han i en tredjekedja med nättinen och Lindbäck, känns som bra balans i den kedjan på förhand, och då behåller vi också Tedens kedja som jag verkligen just nu inte vill splitta på

Tror med de ä bättre att ha kvar OFM som center. Tar mer def ansvar än borgy.

2 gillningar

Där sa du något. :+1: Det kanske är som så att Brännströms roll är en gnuggare i en tredje kedja. Snart är han ju uppe i samma poängsnitt som i Luleå, men värvade vi honom som ett första material bara för att han var det i Luleå?

Säger isf en hel del om den offensiv som Luleå hade förra året, vi har ju betydligt mer spetsig offensiv detta året än vad Luleå hade förra året.

När AP väl kommer tillbaka så kommer han behöva tid för att komma upp i normal nivå. Det är av yttersta vikt att HV har fungerande enheter för att man ska klara detta.

Därför tycker jag att man ska spela igång AP till en början i en tredje lina med t ex Nättinen och Lindbäck. Självklart ska AP spela högre upp i hierarkin när han väl är i form igen. En frisk AP är kanske den bästa spelaren i ligan.

1 gillning

Har klurat på en sak… I de matcher juniorerna bänkats i 3:e perioden, det är även i de matcherna stora ras kommit. Som mot Modo och nu mot LHC. Slump?

3 gillningar