Lagbygget 23/24

Om inte annat så är det ju ett bevis på att ledarna blir lika skakis när reduceringarna kommer - lite ungdomlig naivitet är kanske precis vad som behövs för att inte gå hem och börja spela på resultat, någonting man uppenbarligen inte är särskilt bra på.

4 gillningar

Inte helt lätt pussla ihop femmorna när(om) AP, Nättinen med flera är klara för spel igen.
Tycker inte vår 1:a lina varit speciellt bra sista 2-3 matcherna. AP ska ju def in i 1:a linan om han nu får ordning på ryggen denna säsongen…
(men jag tror inte vi får tebax AP i år, tyvärr)

Lenc-Shore-AP
Borgström-OFM-Träff
Brännström-Nättinen-OSL
Teden-Tikka-Önerud
Lindbäck/Pettersson

Stakkestad och Hansson på utlån, de behöver istid, lite korkad lira in dom på bekostnad av spelare som är i form. Även Landén behöver istid på seniornivå.
Byt Foppa med nån chansning från Allsvenskan, t ex Kyle Topping i Västerås, de kan få Stakkestad på köpet :wink:

OSL är nästan alltid den spelare som får in pucken i zon i förstakedjan. Skulle lämna den intakt, alla spelare är starka utmed sargerna och villiga att gå på mål.

3 gillningar

Det har du rätt i :slight_smile:
Men som sagt, jag tror inte vi får “problemet” med att pussla in AP rätt i laget denna säsongen. Tror den är över för honom.

1 gillning

Önerudkedjan ska lämnas intakt, likaså andrakedjan. Borgström och Brännström har lyft sig rejält med OFM. förstakedjan har varit sämre senaste tiden och skulle eventuellt behöva brytas. Om AP kommer tillbaks tycker jag han ska gå rakt in i första. Vi vet sen tidigare att AP och shore klickar. Lenc och nättinen i en tredje med Lindbäck skulle på pappret utgöra en stark tredje. Resterande spelare får kriga för en plats i fjärde.

Okej. Så om du plockar bort Lenc och sätter AP där.
Vem ska göra hårda jobbet framför mål?
Riva o slita o kämpa tillbaka pucken?

Jag vet ingen annan som gör de så bra som Lenc…

1 gillning

+1

Mycket möjligt att det inte skulle se likadant ut. Lenc gör ett fantastiskt jobb framför mål och kring sargerna, men med osl och ap skulle de kunna snurra och öka skickligheten i linan. Vetifan om det skulle göra kedjan bättre, men funkar inte en kedja efter ett gäng matcher är det värt att prova alternativ. Nu tror jag dock inte ap kommer tillbaks ändå så det lär väl aldrig hända.

Tänk att vi helt plötslig inte kan få ihop laget för alla är för bra :joy:

12 gillningar

Mot IKO också. Förstås omöjligt att veta hur det gått med annan “taktik” men utfallet av att “bänka juniorerna” i 3e har varit minst sagt svagt. Det var extra märkligt mot LHC där Träff-linan var snudd på tongivande. Jag tror som Kalle på lite " lite ungdomlig naivitet".
Träff kommer bli hur bra som helst. Tror jag. Om han får spela.

3 gillningar

Inte så många minuter kvar innan både Pettersson och Träff har ett A-lagskontrakt! Ge oss en juniorkedja!!

4 gillningar

Är det bara jag som för stunden är väldigt nöjd med hur laget är ihopsatt och hur dem presterar för tillfället? Vet faktiskt inte hur man skall få plats med alla som kommer tillbaka från skadorna. AP utgår jag ifrån att han inte återvänder mer denna säsong, men det gör inget för min del, tror vi kommer greja detta med nuvarande konfiguration!

2 gillningar

Nja, jag tror nog att vi behöver komplettera laget med ett par spelare.

6 gillningar

Tror också laget vi har nu kan klara det om vi fortsätter spela som vi gjorde mot LHC. Vi pratar undvika nedflyttning inte slutspel.

Det ska ju vara en spelare som verkligen gör skillnad.

2 gillningar

Är Seppälä på väg bort? Han står ej uppsatt som skadad på inlägget hv la upp på insta…

De tror jag absolut inte. Kanske kopierat in från annat inlägg där ej han varit med. Hoppas jag…:joy:

Har vi nu tillräcklig kunskap/exempel för att fastställa hönan-eller-ägget-frågan i HV denna säsong?

  • Målisarna gör försvaret dåligt.
  • Försvaret gör målisarna dåliga.
0 röster

Jag vill klicka i båda!

6 gillningar

Precis. Saknas ett alternativ. Målvakterna kan inte lastas för spelvändningar och att egna spelare drattar på ändan i defensiv zon.

2 gillningar

För mig låter det som alternativ 2. :slight_smile:

1 gillning