Lagbygget 23/24

Vi skulle behöva ha in en Christensen och en Rajala i laget för att lyfta.

3 gillningar

Japp så är det. Men det är ju en av de få grejerna Nubben varit bra på. Att smälla in en Nick Shore, en Kaski eller en LaLeggia.

Sen undrar jag inte om HV har en bra chans att knycka ifall de dyker upp helt enkelt för att man är mest desperata och kanske kan betala bäst av de andra desperata bottenlagen. Vet inte om det fortfarande är så men HV brukar ju ha djupa fickor. Dags att vända på dem nu.

3 gillningar

Öppna plånboken osv.

Så egentligen kan man säga att det egentligen knte handlade så mycket om Nubben. Utan mer om HV:s desperation och vidöppna plånbok? Ge mig och dig desperation och x antal kronor så kan vi nog också göra det Nubben gjorde förra året.

1 gillning

Är JD och PG verkligen rätt personer som ass?

tror verkligen inte det, defensiven är yrast någonsin, 5mot5 är offensiven också vek, PP fungerar absolut men när det kommer till PG så är jag extremt tveksam.
Det ryktas ju också om [att det inte kuggar, lagmässigt] igen och det är ju också ledarnas uppdrag att styra upp, tror både PG och JD och Lindbom saknas pondus för att se till att en grupp drar åt samma håll.

[mods korrigering]

1 gillning

Nej. Defensiven har totalhavererat.

1 gillning

Nej. Men det gäller dessvärre nära nog alla på ledarsidan i dagens HV71. Kan tyvärr inte komma på ett enda undantag.

Jag tror nog att vi kan anse vår målvaktstränare som godkänd.

3 gillningar

Baserat på vadå? Våra målvakter har väl inte rosat marknaden heller direkt.

Men PP är ju faktiskt riktigt bra så JD bör ju få en del cred för det.

2 gillningar

Dichow har väl varit bra.

1 gillning

Han har en udda spelstil, men ja. Han räddar puckar, vilket är hans jobb.

1 gillning

Många tillbaka denna veckan , viktigt med AP
Synd bara att de faller bort två nya…

Vi skulle verkligen behöva få in nått bra på backsidan

2 gillningar

Om även Strålman faller bort så är ju backsidan oerhört svag, sen kan jag inte se att Forsberg kan peta någon i laget, Hansson har inte spelat på en halv evighet, ska vi gissa att han blir 13e forward på torsdag med några ströbyten?

Om vi ser till spelarna som verkar vara tillgängliga till torsdagens match, hur hade ni tänkt? Jag tänker nått sånt här.

Borgström OFM AP
Lenc Shore OSL
Brännström Stakke Träff
Teden Tikka Önerud

Nardella Sjöholm
Kaski Maalahti
Fransson Landen

Dichow

3 gillningar

Målvakter:

Frederik Dichow-Joni Ortio.

Backpar:

Hugo Fransson-Oliwer Kaski.

Bobby Nardella-Axel Landén.

Kalle Maalahti-Victor Sjöholm.

Wilhelm Hallquisth-Noah Idebäck.

Kedjor:

Radan Lenc-Nick Shore-Oskar Stål Lyrenäs.

Henrik Borgström-Oscar Fisker Moelgaard-Isac Brännström.

Mattias Tedenby-Tommi Tikka-André Petersson.

Simon Önerud-Åke Stakkestad-Herman Hansson/Fredrik Forsberg.

Såhär ställde vi upp enligt JP på dagens träning.
Nättinen bekräftas har en infektion.
Seppälä förmodligen borta några veckor

Vi behöver verkligen få in nån back

5 gillningar

Är Noah Idebäck, Thomas Idebäcks son? Eller Brors/Systerson?

Tyvärr så blir ju kedjan med Teden-Tikka-AP helt felkomponerad. Andre ska spela i en kedja med klass runt honom. Samtidigt förstår jag att man till en början vill se om han håller sig från skadan och att man vill ha Borgström som ytterforward. Men han måste fort in i en kedja med högre klass.

1 gillning

Känns ju spontant som att tredje kedjan kommer bli en klassisk flopp. Förhoppningarna är såklart att AP ska få igång Teden och Tikka men det känns mer som att den duon blir en bromskloss för AP. Andre kommer, trots lång frånvaro, skapa lägen men jag har svårt att se att Tikka och Teden, som är två av lagets största målchanssumpare, kommer förvalta dessa. De lär spela tillsammans i en halv match innan man kommer förändra i den kedjan.

2 gillningar