Verkligen. Det blir inte bra. Två shlbrunkare tillsammans med en av de skickligaste anfallarna i Europa.
Nä här hoppas jag Lindbom tänker om, den komponeringen är slöseri med allas tid.
Verkligen. Det blir inte bra. Två shlbrunkare tillsammans med en av de skickligaste anfallarna i Europa.
Nä här hoppas jag Lindbom tänker om, den komponeringen är slöseri med allas tid.
Han kommer tillbaka från en lång skadefrånvaro och placeras i 3:e linan. Helt förståeligt och säger väl en del om hans lekkamrater i den formationen. Jag hade inte blivit förvånad om han började som 13:e forward för att sen sakta stegra upp.
Man ska kanske inte röra om för mycket i laget, men ändå…det såg ju långt ifrån bra ut mot Malmö. Som jag skrev i en annan tråd, borde man byta plats på Maalahti och Fransson. Detta skulle ge bättre balans (och kemi) i försvaret.
Forwardsmässigt tycker jag förstakedjan stagnerat. Jag skulle absolut testa att byta plats på Tikka och Shore. Då skulle det kunna se ut så här mot Leksand. Om jag finge bestämma.
Dichow/Ortio
Nardella, Strålman
Maalahti, Kaski
Fransson, Sjöholm
Landén
Tedenby, Shore, Petersson
Borgström, Moelgaard, Brännström
Lenc, Tikka, Stål-Lyrenäs
Hansson, Stakkestad, Lindbäck
Forsberg
Byt foppa mot en junis, annars ser det bra ut!
Ser bra ut . Hade flyttat in Lindbäck som center och bytit ut stakke mot träff.
Bytt Foppa mot Hugo Pettersson.
Du missade Önerud
skadad, borta tre veckor
Håller inte med om junisarna. Jag tror det är bättre för dem att spela 2 J-20 matcher i helgen med 16-17 minuters istid per match än att sitta på bänken i Leksand alternativt spela 5 minuter i en checkingline. Sååå stor skillnad gör dom trots allt inte i SHL. Än.
Jag tycker inte Junisarna är tillräckligt bra. Ska man satsa på Junisar så ska de komma in och göra skillnad. Som fisken eller Kevin fiiala. Annars är det bättre att låna ut dem till dalen tills de är tillräckligt bra för att platsa i SHL.
Jag skulle vilja testa Borgström-Fisken-AP. Tror AP och Borgström kan ha riktigt fin kemi ihop, om borgström får spela på kanten.
Vill till att dansken tar enormt stor ansvar i försvarszon
Det är väll lite det tänket som gjort att HV blivit ett köpelag. När man hellre värvar någon legoknäckt som fjärdecenter för 100 LAX i månaden istället för att våga satsa eget. För att kunna ha en stomme över tid så måste man våga satsa eget också.
Det är egentligen skrämmande hur dåliga HV varit på att omsätta J-18 landslagsmän till att de kommer med i J-20 landslagen och tar en roll i a truppen.
HV har som organisation misslyckats fatalt med steget från J-20 till A-lagshockey.
Därför är det så enormt viktigt att ge spelare som Träff och Pettersson chansen. Killar som inte sticker till NHL så fort de fått lite hår på pungen. Utan istället kan bli bra och stabila SHL spelare med lite förtroende.
Det vore lite intressant att se (ifall någon vet hur/ orkar söka) hur många spelare som gått igenom en klubbs Juniorverksamhet och nu spelar elit hockey (SHL, NHL, AHL) i förhållande till hur många sådana spelare man har i sin egen trupp.
Jag tror inte det blir SHL-spelare av Pettersson och Träff. Fisken däremot tror ja kommer bli en bra SHL-spelare. Tror inte han kommer räcka till för NHL. Så där har vi nog ett framtidsnamnen. Tycker inte man ska ha juniorer i laget bara för att, då ska det va spelare som gör skillnad. Som Sjöholm Andrae Pilut Brännström Stenlund Bengtsson Sandberg Törngren. Ja ni fattar. Petterson och Träff är inte tillräckligt bra tycker jag
Alla de du nämner är ju några år äldre än Träff och Pettersson. Ge dom ett par år. Två talanger som på intet vis gjort bort sig när de fått chansen.
Nu vet jag iofs inte om Isac, Törngren, Sandberg eller Bengtsson direkt gjorde skillnad när de först kom upp. Andrae skrek många här på forumet på. Sjöholm kom fram i HA och var väll inte direkt dominant där. Det dessa spelare däremot har gemensamt, var att HV hade tålamod med dem och man lät dem misslyckas för att lyckas.
Fisken kommer garanterat erbjudas NHL kontrakt i sommar. Killen snittar ju över 1p/match efter jul och är född 2005. Det innebär att han får spela JVM i år också. De enda juniorerna som varit bättre poängmässigt är Sandin-Pellikka, Läkkärimäki och Östlund. Där både Läkkerimäki och Östlund är födda 2004, dvs ett år äldre än Fisken. Stannar Fisken ett år till kan han möjligtvis komma upp i samma poängskörd som sista års junior.
Träff och Pettersson är också födda 2005, så deras JVM är 24-25, ha det i åtanke. Jag tycker de visat väldigt mycket för att vara 05or. Pettersson har ju varit riktigt bra i ungdomslandslagen också.
Precis. Nyckeln till framgång för många lag är att man lyfter upp egna.
Minns när vi var som bäst. Då hade vi liksom spelare som AP, Ullström och Önerud i en fjärdekedja. Sen att alla skulle komma att bli ledande kanske var en lyckträff så här med facit i hand.
Likväl. Man gav juniorer chansen att etablera sig. Och de hattade inte mellan J20 och A-laget. De lånades på sin höjd ut till allsvenskan.
Förutom investeringen i framtiden så är det här och nu ett betydligt billigare alternativ än att värva in extern bredd som Hansson, Stakkestad, Lindbäck och Strandell.
Intressanta diskussioner - ibland kan man ju se talangen hos en spelare , men jag har inte ännu fått en tydlig bild av Träff eller Pettersson, hur bra de kan bli …
PS - i JVM när man såg Noah Östlund spela så kände jag bara att Växjö nog har ett enormt stort försprång på HV när det gäller att hitta och knyta till sig supertalanger . (eller Elias Pettersson för den delen)
Fisken har ju iofs gjort lika många poäng som Östlund i år, och är dessutom ett år yngre. Istället för att glänsa i JVM så lirade ju Fisken VM i våras. Jag tror inte många förstår hur bra Fisken kan bli. Vi ska vara riktigt nöjda om han blir utlånad till HV nästa år. Jag tror han kommer kunna vara en riktigt bra andra center i SHL redan som sista års junior.
Tror det samma.
Borgis, SHL’s snabbaste handleder och gubben i lådan.
Fisken, topp 5 defensiv center i SHL (imo), mkt bra splitvision.
AP, SHL’s bästa forward/playmaker.
Blir väl hur bra som helst!