Lagbygget 23/24

Svår fråga detta. Känns som det är upp till Rasmus själv - vill han spela ut sitt kontrakt i HV gör han det, vill han inte kan han sätta sig med armarna i kors och sura till HV går med på att sälja honom… Känslan är dock att Oskarshamn inte har oändligt med resurser, med tanke på vilka spetsspelare man verkar ha i truppen för nästa säsong (Engsund lär inte vara billig)…

Jag hoppas att han ger HV en ny chans med nya tränare - och gör succé.

1 gillning

[Om man klarar sig kvar i SHL, brasklappen man får lägga på precis allt här]:
Plockar man in Filander + tar tillbaka Bengtsson?

Lägger ingen värdering i det senare, då jag inte är så insatt i hur han presterar i IKO, mer än att det går betydligt bättre än det gjorde i HV under Samuelsson. Det är mer på ett spekulativt plan.


Försöker Nubben värva ifrån Timrå igen?

Han åt pannkakor med Viktor Lodin.


Hade ingen koll på vem det var och detta kommer upp när jag googlar

Svagt “första-Google-intryck” :confused:

2 gillningar

Snälla, inte fler från Timrå.

Han som glatt sjöng HV-låten när Timrå gick upp.

3 gillningar

Ta hit honom för att köpa gatlopp på Väster

1 gillning

Jasså det är den muppen… Nej han har inget här att göra

Jaha nu kan man börja spekulera på allvar

AP - Ruotsalainen/NY - NY
Foppa/NY - Lias/NY - Brännström/NY
Teden - Lilldansk - Lenc
Lindbäck - Nättinen - Stakke/Herman

Kaski - Pilut/NY
Laleggia - Sjöholm
Maalahti - Strålman/NY
Fransson - Martinsson/NY

Ortio - NY

Inte Strålman, han är helt slut. Hoppas INTE han kommer.

2 gillningar

Tror ni Hammer fortsätter? Har man sagt nåt?

Hoppas! Våran kapten :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

Jag hoppas även han lägger av nu. Tycker inte han hängde med så bra alls.

1 gillning

Hoppas Nubben har lärt sig av misstagen från denna säsongens lagbygge. Mot slutet av säsongen fick han ihop det ganska bra ändå med LaLeggia, Lenc och Kaski, men nästa säsong måste vi vara med från början.

tror han hade för stor tillförlit till ToS iallafall min förhoppning

Har faktiskt en ganska stark känsla av att vi kommer att gå för guldet nästa säsong!

Tror också vi har stor chans att lyckas med det faktiskt. Lyckas Nubben, om han nu får vara kvar, sätta en skarp coachkvartett vilket jag nu tror så tror jag på guld.

Vi kommer att ha en stor budget återigen och vi slipper alla galna Hultkontrakt nästa säsong. Har vi då coacher som använder materialet på rätt sätt så tror jag på succe.

Då gäller det för Nubben att lyckas bygga ett lag som presterar på samma nivå som spelarbudgeten och jag tror faktiskt att han lyckas.

Nu har Nubben haft tid på sig och som jag hör är det mesta redan klart gällande truppen i stort sett.

Så otroligt optimistisk inför nästa säsong där jag tror på ett sjätte guld!

1 gillning

Du toppar alltså Dicken och målar upp HV som guldfavoriter redan i mars. Snacka om kamikaze-tips :wink:

4 gillningar

Tror vi kommer ha ett skitbra lag nästa säsong! Big Sam får stanna!

1 gillning