Lagbygget 23/24

spännande, får hoppas att det är lite yngre spelar då och inte gammla trötta spelare från nhl igen.

Martinsson behöver vi till varje pris försöka hitta en lösning med så vi slipper honom.
Bidrar varken offensivt eller defensivt i nuläget.
Om HV71 är heta på AOM så tror jag knappast Martinsson blir kvar.

Antar routsilainen är den som är muntligt överens.

De som ev bryts med är säkert Martinsson, kanske Lenc och Nättinen är i riskzonen

Strålman är väl på tapeten fortfarande? Tror ni Hammer gör en säsong till?

Tror hammer lägger av. Om han ska vara med måste han vara med hela försäsongen

Hammer måste göra en säsong till, kan inte tro att han, med den personligheten vill avsluta på detta sättet! Vill se en full blown SHL-säsong med våran kapten :white_heart::yellow_heart::blue_heart:!

2 gillningar

Tror och hoppas på samma. Att inte få vara med på isen när laget står för denna enormna upphämtning i slutet lär väl bara späda på det sug han uttryckte när han kom tillbaka. Men som sagt, han kommer behöva en hel säsong för att kunna bidra på toppnivån han har i sig.

1 gillning

Ortio/Lindblom

LaLeggia - Pilut
Kaski - Sjöholm
Ollas Mattsson (Om MIF ryker) - Fransson
Torp

Petersson - Ruotsalainen - Brännström
Foppa - Lias - Sandberg
Tedenby - Ölund (Om BIF ryker) - Lenc
Lindbäck - Vigneault - Hansson
(OFM)

Backsidan går inte av för hackor, så skönt att den kommer vara stark nästa år. Dessutom kan det ju faktiskt bli aktuellt med Strålman. Jag vet att han inte spelat mycket i år, och kanske känner sig färdig med hockeyn. Dessutom kanske han inte platsar, har dålig koll på honom. Men vill han spela, då lär han spela här nästa säsong. Så säg kanske följande.
LaLeggia - Pilut
Kaski - Sjöholm
Ollas Mattsson (Om MIF ryker) - Strålman
Torp - Fransson

Sen ska Stakkestad in på forwardssidan. Ruggigt skönt att vi bara skrev ett år med Boedker.

Känns som att vi kan bli riktig giftiga nästa säsong!

Varför vill man ha kvar Torp! Platsar absolut inte och är ingen back om vi ska ta steg framåt! Vi måste inse att vi inte kan bygga på att man är från bygden till varje pris.
Nu måste det in kvalité före geografiskt härkomst!

Vad kommer ryktet om ollas mattson feån? Eller är de ens ett rykte?

Jag drömmee om denna backsidan

Lallegia-pilut
Kaski-strålman
Hjalmarsson-sjöholm

Tror Emil sticker.

Tycker backsidan ser väldigt tunn ut. Vi ska nog ha 9 backar, inte 7. Är faktiskt tveksam till Foppa. Han har varit mestadels osynlig och totalt iskall på sina lägen sedan tränarbytet.

Stakkestad är oxå klar enligt expressen.

Funkar som åttonde. Är inte särskilt dyr, samt att man vill ha någon kontinuitet. Onödigt att plocka in en ny åttonde som inte kommer göra någon skillnad i alla fall.
Dessutom otroligt stort HV-hjärta, så ser inget problem med att ha honom kvar.

6 gillningar

Vad ska HV med Strålman till undrar jag? Han är ju slut, han kommer inte hänga med i SHL tror jag.

Sen hoppas jag inte HV förlänger med Foppa men de är nog klart sen tycker jag de kan släppa Teden om han vill. Killen är i mina ögon en mega flopp och känns slut.

Jag gillar klubbhjärtat och han kan absolut avlasta emellanåt!

Torp får gärna va kvar bara han inte är på isen

Frågan är väl hur det blir med Rasmus Bengtsson? Gjort dundersuccé i Oskarshamn, har kontrakt med oss i två år till. Är han villig att ge det en ny chans här eller har vi tillgång till att få en fin summa pengar från IKO? Om han själv är villig att stanna så bör man givetvis ge honom en ärlig chans!

1 gillning

När nu SHL-kontraktet är klart (så gott som), kan det va lite kul att vara sportchef för en stund. Man måste lösa två spelare, Nättinen och Martinsson. Gör man det vill jag se ett lag liknande detta.

Ortio, Lindbom/Gunnarsson ev Andrén

Andrae, Sjöholm
Pilut, LaLeggia
Ollas Matsson el motsvarande, Kaski
Fransson, Torp el svensk topjunior

Brännström, Shore, Petersson
Ruotsalainen, Lias Andersson el motsvarande, Carl Klingberg
Tedenby, Vigneault, Filip Sandberg/Lenc
Hansson/Stakkestad, Moelgaard, Lindbäck

Även Lenc ska i så fall lösas. Frågan är om man ligger på E Brännström. Samtidigt har han sin plats fint i Senators.