Kan carl klingberg vara en av de 5 landslagsspelarna som du skrev att du hört var klara?
Filip Sandberg förlöngde väl med saik? Eller minns jsg fel?
Bara för denna säsong
Som krycek skriver, måste man eventuellt lösa Lenc också om man kan få tillbaka Sandberg vars kontrakt går ut. Tror Skellefteå vill satsa på sina egna juniorer. Annars är Lenc inte ett dåligt alternativ.
Klingbergs namn har nämnts som intressant för HV både av Aftonbladet och Expressen.
Varför skulle han vilja spela i HV?
Carl Klingberg då från Zug?
Skulle väl snarare lagt den i drömtråden. Varför kan jag väl tänka för han spelat här innan, fått sin skolning samt att hans brorsa nu kommer. Men som sagt, skulle legat i dröm snarare.
Martinsson har förbrukat allt. Frågar du mig så gjorde han redan det tidigt 20/21. Han är inte bra för gruppen. Sätter sig själv främst. Dålig attityd och saknar självinsikt. Kommer aldrig bli bra i HV. Ge bort eller sälj billigt.
Håller med. Vi bör sätta Martinsson på sommarrea
Hammer Strålman
Sjöholm Kaski
Laleggia Pilut
Petersson Lias Ruotsalainen
Brännström Shore Klingberg
Tedenby LillDansk Lenc
Stakkestad Sam Hansson
med 99% säkerhet!
Petersson och Ruotsalainen bör vara i olika kedjor. Samma svagheter och båda behöver mycket puck för att få ut max.
Hammer - Strålman som 1a backpar passar mer in på mardrömstråden imo, om vi hade haft en sådan.
Om HV tar in AOM får det vara till en lägre kostnad än det han tjänar i Malmö. Kan iofs rätt lite om honom men känns inte som förstaback i ett topp6-lag direkt
Petersson-Lias-Brännström
Lodin-Ruotsalainen-Tedenby
Lenc-Shore-Nättinen
Hansson-Stakke-Lill Dansk/Foppa
Joey-Kaski
Andrae-Ny
Kalle-Sjöholm
Så kanske jag hade sätt laget, men hade gärna bytt Teden mot nån vassare. Hammer och Strålman går FETT bort i min värld.
Det är skillnad på at göra sig av med folk och på att inte förlänga!
För mig är Martinsson och Tedenby de två största problemen inför nästa år. Kan bli dyrköpt att bli av med. Nättinen tror jag bör vara kvar. Med tanke på skadehistoriken är det nog inte många som vill ta över, och han steppade faktiskt upp riktigt bra på slutet.
Sedan är det givetvis fullt fokus på en förstacenter som lekkamrat till AP.
LillDansk bör vi fortsätta satsa på. Perfekt för en tredjeformation. Inte för en renodlad checking-line.
Sen vet jag faktiskt inte alls var jag står gällande Foppa. Är det någon som vet varför formen dippade. Visst blev det bättre igen på slutet även om inte målen kom? Det finns ju rejäl uppsida, men får man fram den?
Håller helt med! När det gäller Foppa så kan jag hjälpa på traven. Han kan vara bra för ett bottenlag i SHL. Men han är alltför dålig i 5v5 och även alltför ojämn i sitt spel överlag. Hans mål och poäng kommer ofta i klasar. Har gjort flera hattrick tex. Han har presterat bra 1 säsong i allsvenskan, det skall vi inte ta ifrån honom. Men imo är han inget för ett SHL lag på övre halvan.
Så min slutsats är att han passar HV bra:)
Nättinen har haft extrem otur tycker han ska vara kvar, rätt stort stark om han bara är fri från skador mm och får spela i ett lag med lite bättre medgång tror jag absolut han är god för 25-30p.
Har lite invändningar mot backsidan där…
Tycker tex absolut inte Kalle ska stanna. Visst, han har inte gjort bort sig men är i bästa fall en Kristoffer Berglund-kopia.
Bulan var ju kung
Skulle gärna ha en Berglund 2.0 om tränarna anvönder spelaren rätt. Problemet med Berglund 1.0 var hur han matchades, förstår att spelartypen lätt blir en tränarfavorit men om man spelar honom som ett komplement till annan back är han grym.