Lagbygget 23/24

Vek å vek. Bättre än förra året.

• (Ny) -
  • Shore -
  • Moelgaard el Nättinen -
  • Tikka/Sam/Moelgaard/Nättinen -
1 gillning

Du antar att Shore får en plats? Visst, stannar han är det en annan sak, men ser inte hur han ska få plats.

Ingen aning, men just nu ser det ju ut så.
Om en dryg vecka så vet vi :slight_smile:

Tycker def det ser ut som att vi sätter ett lag för topp 6 på isen nästa år.

Tikka gjorde precis fint PP mål för Ilves. Men jävlar vad bra Kontiola är i PP fortfarande. Han är väll 37-38.

Det ska ju in tre forwards till varav en bör vara Tikka.

Så bara ytterligare två till in varav minst en center till Isac och Andre.

Hur då Önerud eller Bödker ens kan vara aktuella känns svårt att förstå. Måste ju betyda att någon breddspelare lämnar i så fall.

Skulle vilja få in en riktigt bra RW2 och då C1 på dessa platser.

Har inget emot att vi går upp på 14 forwards och då låter Sam vara kvar också.

Känns svårt att tro att de sista tre platserna tas av tre centrar. Shore, Tikka och C1.

Då blir Nättinen vår RW2 men skulle vilja ha mer av en målgörare där istället.

Känns som om valet är emellan en ny C2 (Shore) eller en ny RW2. Grym och bred centersida eller en bra centersida och bättre vingar.

Lär väl i alla fall inte bli aktuellt med Sam om det blir Shore, Tikka och en ny C1. För många centrar då kanske även om centrar ofta kan spela som vinge också.

1 gillning

Något jag funderat på, som är ett långskott!

Men, tänk så väntar HV ut att björklöven ska sluta spela? Så att dom tar Stråhle som sista assisterande?

Vet att han har kontrakt, men hade varit riktigt bra med honom!

Brännström är värvad som topp3 på grund av kemin med AP i landslaget. Om det inte redan var bevisat att de har fin kemi så hade topp3 inte varit lika självklart för honom. AP är en unik spelare och kommer inte rubbas från förstalinan. Hittar man rätt där så är han utan problem god för +25 mål och +50 poäng. Därav är Brännström en drömvärvning.

4 gillningar

Har en olustig känsla av att Nubben går för Tikka som andrecenter.

Då borde väl Nättinen alternativt Sam gå före.

Tikka är baserat på det jag har sett av finska slutspelet inte en topp 2 center på Shl nivå.
Mycket bra attribut men som jag tidigare skrivit inte alls övertygad om att han har skridskoåkningen för Shl.

3 gillningar

Varför skulle då inte Nättinen kunna bli en ledande spelare i HV om han får vara friskt år 2? OS spelare för Finland. HV bottenlag i SHL.

2 gillningar

Looser mentalitet enligt mig. Tycker synd om sig själv och hela världen är ofta emot honom. Snyft. Nej tack!

Ja hans fysiska spel är fint och han är säkert tung att möta och svår att få stop på när han får upp farten men känns inte direkt som det är den typen av spelare som premieras i SHL. Skulle va om nubben nån plan för en specifik roll då.

Jag ser gärna honom i en checking line men på vems bekostnad?

Kan, men osannolikt att han kommer få en sådan utveckling skulle jag säga. Inte mig emot, men jag håller inte andan tills det sker.

Är precis det jag oxå tycker. Ska vi förbättra vårt lag är det ett skriande behov av en toppcenter + Shore som andra.

AP-Ny-Isac
Foppa-Shore-Ny
Sandberg-Mölgaard-Teden
Stakke-Tikka-Lindbäck/Herman

Utopi men en dröm.

Teden är oerhört svårplacerad men ett försök i en nykomponerad bumbikedja borde få fart på
honom.

Lenc och Nättinen bort lär ju inte hända men ser hellre att andra tar deras platser.

Jag skulle säga att det är väldigt möjligt att Nättinen kan putta in 30 poäng och bidra med fysiskt spel. Men hans förra säsong var en väldigt stor lucka i hans karriär. Han har väll alltid legat runt där.

Men ifall Nubben bygger laget på att Nättinen måste producera 30p. Då blir det fel.

Men en hel Nättinen kommer bli enormt värdefull på teckningar, BP och 5-6.

2 gillningar

Samma här, om en förstacenter ska in för att centra petersson och bränström plus en till center för andra/tredje = Tikka.

Ja eller nättinen då i andra linan men det är väl samma klass.

Bara jag som börjar hoppas det spricker med Tikka nu så vi måste gå efter nån annan eller rent av ge vigneault en till chans som troligen är ungefär lika bra samt redan inkörd i shl?

Förvånad över att Nubben säger att Gunnars fortsättning är upp till honom själv, och om han accepterar att spela så få matcher. Varför ta in Joel Gistedt som är duktig på utveckla unga målvakter om vi ska ha 2 målvakter som båda är över 30 år? Bättre att ta in en riktigt lovande yngre målvakt som kan ta över från Ortio om 1-2 år - eller åtminstone pusha honom rejält.

9 gillningar

Det känns som att vi återigen har hamnat lite i samma sits som förra året, då på backsidan och nu på anfallssidan. Blir lite för mycket kaka på kaka, framförallt i de lägre kedjorna. Hur mycket man än vrider och vänder på situationen så får jag inte ihop det till 100%. Skall man utgå från de som har kontrakt får jag följande.

Brännström-Ny-Petersson
Lenc-Shore/Ny-Forsberg
Tedenby-Tikka-Nättinen
Hansson-Mølgaard-Lindbäck
Stakkestad

Jag har egentligen inget problem med varken Nättinen eller framförallt Lenc som jag ändå tycker är en ganska bra spelare. Problemet ligger i att vi har smockat i tredje/fjärde och även stängt dörren för eventuella juniorer. Det finns liksom ingen plats för Sam, även om man mer än gärna haft kvar honom. För att inte tala om Bödker, vad ska han tillföra detta? Och Önerud?

Ett angenämt problem, helt klart! Om man istället väljer att gå vägen och fimpa både Nättinen och Lenc hade det kunnat se ut såhär.

Brännström-Ny(Lias?)-Petersson
Tedenby-Ny/Shore-Forsberg
Tikka-Mølgaard-Sandberg(?)
Hansson-Vigneault-Lindbäck
Stakkestad

2 gillningar

HV71 har 2!! Unfdomslagsmålvakter i A-juniorerna. Så kanske man väntar på dem? Känns lite dumt att gå över ån för vatten.

2 gillningar