Lagbygget 23/24

Håller med i stora drag. Men tycker man ska behålla Lenc. En gubben i lådan som har potential när allt stämmer.

Sen gör det väl inte jätteskillnad på pappret om vi tar bort Nättinen och Lenc och ersätter med Tikka och Vigneault. Lika trubbigt om inte trubbigare?

3 gillningar

Så kan man med se på det. Även Glifford ser intressant ut. Men jag tycker ändå att det vore lite trist om det blir Ortio/Gunnar.

Gillar inte att man stirrar sig blinda på att den tilltänkta centern ska komplettera Isac och André. Hur ofta är det inte som tilltänkta formationer förändras under säsongen, antingen pga skador eller att det helt enkelt inte funkar. 10,76,39 är väl egentligen den enda formationen som var skriven i sten under längre tid.

1 gillning

Ny här på forumet men har intensivt och passionerat följt vårt älskade HV sedan 80-talet. Tycker det är uppfriskande att hänga med och läsa era åsikter här på forumet, och det viktigaste oavsett om man håller med alla eller inte är att HV berör, det är styrkan och det ska vi vara rädd om!
Jag kan ändå gilla den här forward sidan du målar upp, det finns en bredd och samtidigt en uppsida på många av spelarna, men a och o är att ta in två riktigr bra centrar, då har vi en jäkla stark ryggrad, räknar kallt med att vi kommer att ha en stark och bra backsida, och med te.x Shore kvar som andre center och en riktigt vass 1:a så tror jag vi kommer ställe ett spännande lag på banan i höst och äntligen få en säsong utan ångest från september till mars.
Förövrigt kommer Tikka vara en jobbig jävel för många lag, en ny Ledda, som kommer reta gallfeber på många, har följt honom i slutspelet nu och han har också en uppsida att han är en jäkla bra teckare vilket vi saknat, och han spelar både box- och powerplay, absolut ingen spets men användbar och nyttig ska ni få se.
Glad Påsk HV-vänner :hatching_chick:

8 gillningar

Det vore otroligt bra för mitt mentala välmående. Näst efter det skulle jag önska mig att vi redan om någon vecka har en så bra trupp, på pappret, att man kan glida igenom sommaren utan att ha ångest för att vi går in med en klen trupp, likt förra sommaren.

Välkommen till forumet!

2 gillningar

Tror det kommer se bättre ut när säsongen startar. Vi kommer inte ha en panik försäsongsträning utan nu har vi tid att bygga upp kropparna och gruppkemi som dom andra lagen och tror det kommer göra väldigt mycket för många av spelarna och laget :blush:

Jag gillar det tänket. Att man tidigt tänker i formationer. Det var väl det stora felet med Hult t ex. Han värvade ofta väldigt bra spelare men utan “lagbyggetänk”.

Ju mer jag läser om Henrik Borgström som nämnts, ju mer inser jag att han vore perfekt mellan Isac och André. Ingen stor poängspruta men en jäkla kraft och grit. Lite likt Pär Lindholm i Skellefteå.

Sen har jag hört mycket prat och skvaller, både från lokala “källor” och Aftonbladet och Expressen i olika poddar, om Carl Klingberg. Kan ju ligga nåt i det. Sen är väl också Tikka klar. Om jag fattar Nubbens uttalande i JP igår letar han efter en center till eventuellt. Möjligen Shore. I så fall blir det väldigt trångt överallt om nu ingen tänker lämna. Om jag leker med tanken att ovanstående kommer, kan det se ut som följer:

Brännström, Borgström, Petersson
Tedenby, Shore, Klingberg
Lenc, Nättinen, Forsberg
Tikka, Moelgaard, Stakkestad
Hansson, Lindbäck

Visst vore det mumma, men spontant känns det som att det är för bra och att någon måste bort (eller att någon inte kommer), för jag tror inte man värvar Tikka för en fjärdeline.

3 gillningar

För då kommer vi mods och suger livsglädjen ur dig genom att påpeka att detta inte är rätt tråd för drömmar :wink:

Bästa laguppställningen jag sett under silly. HV måste sikta högt.

Tror du har rätt helt angående Tikka. Har också tittat en del på slutspelet. Han är en rollspelare som vi inte haft på många år. Felet många gör är att jämföra honom med Vigneault eller Nättinen etc. Men det är en helt annan typ precis som du säger som kommer reta och ta energi från motståndare. Den typen kan också vända matcher på mer eller mindre egen hand och inte minst tvinga sina MEDSPELARE att vara på tårna i varje byte.

1 gillning

Håller med! Tror att Även Stakkestad kommer vara en sådan spelare för oss! Ung och rivig dessutom!

Det verkar som att vi alla är överens om att tredje och fjärde är bättre än på länge.
Återstår bara och se om Nubben får ihop pusslet.

Ngn som vet om Sam Vigneault blir kvar i Hv? Han var bra de sista matcherna.

Jag håller med, tror det är viktigt att tänka tydliga kedjor. Felet med Hults lagbyggen var att det inte fanns något kedjetänk, t.ex när det gäller Fröberg hoppades Hult hela tiden på att han skulle bli förstacenter, men han blev det aldrig.

Högst tveksam då de är skillnaden på spelarna, vill påstå att båda ryktena kom ut i ganska närtid så oberoende av varandra så att säga…

Kan vi få nån ass som stärker en tränarsida med Montén och Pelle G? Det kan man ju hoppas.

Om det skulle dyka upp ett påskägg under helgen, vem skulle ni helst vilja att det innehöll (inom rimliga gränser)?

Lawrence Pilut eller Lias.

Eller en förlängning av torp som sisteback, han hade varit fin som påskkärring :sweat_smile:

1 gillning

Lias känns väll som den mest realistiska, solklar förstacenter. Hade vart skönt att ha han klar

1 gillning

Ja Lias i påskägget tack.