Tycker helt ärligt att man ska gå skilda vägar med Forsberg. Ser inte storheten i honom på SHL-nivå och det känns lite slöseri att ha en sådan spelare långt ner i hierarkin.
Ska vi bli vassare och klättra måste vi dock ha offensivt skickliga spelare även i tredjekedan. Första halvan av säsongen var ändå Foppa en av våra bästa spelare. Och han kan va en nyckel i PP fortfarande, även om Andre såklart går före på hans position i första PP. Men inte oviktigt att ha två fungerande enheter.
Förrutom Vigneault som nämts tycker jag gott man kan försöka krita på Nick Shore med.
Han har gjort det bra rent poängmässigt och han är bra över hela banan, gör mycket nytta.
Miele är jag lite mer tveksam till. Han behöver lira i en topplina för att man ska få ut max av honom men frågan är om det finns plats för honom i en sådan.
Jag får till 12-13 som lämnar/borde få gå, martinsson, bengtsson och westerlund oräknade
…
Är det jag eller kenta som räknar konstigt?
Nu blir man orolig igen. Kom igen norberg jag kämpar mot stressymptom här…säg iallafall ca tio istället för en exakt siffra om du nu måste säga nåt alls.
Kalle M har imponerat stort på mig sen han kom. Precis en sån back man behöver. Gör sitt jobb till fullo och gör aldrig dålig match(inte spelat överdrivet många för oss). Såna backar hittar man inte lätt.
Vill mer än gärna ha kvar honom i ett 3:e backpar.
Sam har tagit enorma kliv sen Lindbom kom in och nästa säsong så lär vi få ut ännu mer.
Matson, Bödker, Martinsson, Torp, Billins och Teden ligger risigt till i mina ögon. Ingen av dessa har rosat marknaden. Teden må vara en Jönnegrabb men för det priset måste vi få något bättre som producerar. Det gör inte Teden.
Önerud får vi nog tacka och bocka för en fantastisk karriär där han va den som satte målet för guldet 2017 som det bästa minnet.
Torp tror jag är en grym extraback. Han kommer ta rollen hur fint som helst. Troligen rätt nöjd med det? Eller så lägger han av eller går till Dalen? Han har väl vänt hem för gott.