Lagbygget 24/25

Haha det är mer en liten sidotanke än något annat.

Gällande offensiven. Får vi in en första och tredje center samt en ytterforward av klass så ser det bra ut.

AP - NY - Borgy
OSL - OFM - NY
Lenc - NY - Brännström
Lindbäck - Tikka - WIN

En frisk AP kommer fortsatt kunna leverera. Borgy bör kunna ta ett kliv med en bättre/längre sommar bakom sig. OSL behöver jobba på sin jämnhet men kvalitén finns där. Lenc lär funka väldigt bra under AB’s vingar. Brännan kom loss lite i kvalspelet. Klarar han av att ställa om rent mentalt, efter en tuff säsong, så blir han väldigt nyttig. OFM tycker jag var vår mest stabila spelare under den gångna säsongen. Stabil tvåvägscenter som är redo att ta mer ansvar offensivt och växa. Kan funka bra med OSL där båda har bra speed och fint spelsinne. Seattle lär inte acceptera att han huserar längre ner i laget. Träff hade jag gärna slängt in i en fjärde men han lär lira i HA. Tedenby, Hansson och Stakke har jag inte mycket för. Ser hellre Önerud och juniorer på extra platserna.

Arttu Ruotsalainen hade varit ett fint tillskott. Kan lira både center och ytter. Får vi in Zether så lär man få ändra lite. Kanske slänga ut Tikka på en kant i fjärde eller få han att lira tredje center (vilket inte känns optimalt). Sen ska man ju ha i åtanke att man sällan lirar med fullt lag. Klurigt.

AB:s saknad av SHL erfarenhet kan säkerligen ligga honom i fatet, det behöver inte göra det. Hoppas inte. Stilles rutin oavsett serie kan med förhoppning vara till stor nytta. Jag tror på dem men jag tror inte på trion över dem som härjar runt och gapar så fort dem får tillfälle. Jag har noll förtroende för dem. Och just det gör mig orolig att dem missar saker.

1 gillning

På morgonens sponsorträff säger AB att det ska in en målvakt, en back, en center och som bonus en forward. Han säger att HV har en dålig sits på marknaden.

5 gillningar

Jaha då blir Borgström “tvingad” till center då, han passade ju inte alls som center, MYCKET bättre som FW. Då får man hoppas att den FW som kommer in är av absoluta landslagsklass, annars blir det sjukt tunnt

1 gillning

Sånt kan ju iofs innebära att man har en spelare klar som inte är presenterad och att dessa är utöver.

2 gillningar

Jo så misskött denna förening är så är detta inte konstigt. Vi kan bara attrahera spelare hit med högre lön. Tråkigt men sant.

Alternativt att det är det man skall ha in utefter hur lagbygget ser ut nu. Skulle någon komma in och rycka forsberg så blir det nog aktuellt med ytterliggare 1 forward

1 gillning

Tvingad och tvingad. Frågar man honom själv så är det center han VILL spela. Sen har han gjort det bra som ytter i HV, det säger jag inget om.

3 gillningar

Det kan ju också bli att man kör Stakkestad som center i en fjärde.

Ny
Fisken
Tikka
Stakkestad

Det skrämmer nog ingen…

2 gillningar

Fyfan vilken klen centersida, bra Allsvensk klass på den.

1 gillning

Tycker inte att han nödvändigtvis är en “dålig” center, med bättre försvarspel kanske det ändå skulle funka bra. Så svårt att värdera Borgy som 1a C eftersom han inte fick en bra försäsong + ny i SHL.

2 gillningar

Man ska komma ihåg att Borgy spelat i Nordamerika sedan juniortiden och där ser centerspelet lite annorlunda ut än vad det gör i Europa.
Med en ordentlig försäsong, debutsäsongen i SHL avklarad och förhoppningsvis en struktur och ett spelsystem så är jag övertygad om att hans centerspel kommer se bättre ut kommande säsong.

2 gillningar

Är det så ? Det var ju ändå skönt att höra. Dock så fick ju vi inte alls mycket ut av honom som center, men kanske var med fel spelare/spelsystem får man hoppas

NY
Borgström
OFM
Tikka

Lär det nog bli då

Tycker jag ändå är OKEJ centersida

1 gillning

OFM gjorde ju 21 poäng iår. Med rätt lekkamrater tror jag han går över 30p snåret och blir en bra 2 center. Får vi bara en bra 1 center och få en ledande kedja så bör de bli bra.

Kom ihåg målet med nästa säsong är undvika kval

1 gillning

Tror inte man sätter Borgström som tredje center faktiskt

Nej men han kan fortfarande bli vinge i första.
AP-ny-Borgström
Ny-ofm-OSL
Teden-Tikka-lenc
Igneberg-Stacke-Lindbäck

Vad ska du göra av Brännström?

2 gillningar

Jag antar att det inte blir något med Simon Zether i och med att man annonserar att man enbart planerar att ta in en center till. För är det Simon man tänkt fylla den platsen med så är det skrämmande.

1 gillning

Sanny & Svensson tycker Frölunda ska plocka in David Gustafsson som 1C.
Aldrig i helvete säger jag…
Vill David hem till Sverige SKA vi ha honom i HV, allt annat är fan trams.

2 gillningar