Glömde han.
Hade gärna sett honom som Första Center i HV71.
Absolut. Han är ingen poängspruta men där tror jag vi får en C som kan låta våra vingar härja mer eller mindre fritt med. Ja tack!
Tror inte DG överhuvudtaget kommer till Sverige nu. Varför skulle han göra det? Han är 24 år och står verkligen på tröskeln till NHL. Spelade 39 matcher i NHL senaste säsongen i ett topplag, och hade säkert spelat mer om han inte blivit skadad. Tror inte han bara “Screw this. Jag åker hem”. Han har redan spelat fler NHL-matcher än Lias, trots två år yngre.
Med det sagt, så får han mer än gärna komma hem.
Du har alltså inte räknat med Connor McDavid som ”Ny” där ? ![]()
Nä, den ser oroväckande svag ut så det håller inte riktigt.
Vi kan inte ha 3 centrar där man måste förlita sig på stark utveckling och mirakel för att nå mitten av SHL.
Ska man ha in Borgström som center får man pyssla om lite i uppställningen, men ger samtidigt möjlighet till lite bättre fördelning på fw.
X (Smejkal/Karlsson) - X (Karlström) - Petersson
Lenc - Borgström - OSL
Brännström - Moelgaard - Tedenby
Hansson - Tikka - WIN
Smejkal - Karlström - AP hade ju spontant varit en lina man varit rätt sugen på att se tex ![]()
Får vi träff på APs lekkamrater i första så ser det där helt OK ut tycker jag. Om vi bortser från vad folk kostar så tycker jag ändå att Tikka ska kunna vara en bra fjärdecenter i SHL år två, som även kan spela en roll i special teams. OSL och Radan hade bra kemi emellanåt ifjol och kan vara en intressant andralina ihop med Borgström. Tedenby är inte SHL-mässig längre men om han som ett under skulle hitta tillbaka så håller jag med om att just Brännström och Fisker är intressanta lekkamrater.
Herman håller jag som vår sämsta forward dock om man ska vara petig, han är nummer 14 alt 15 på forwardssidan när vi går in i säsong i min bok.
Är det som Dekman sa att Borgström vill spela center så visst, då får vi väl låta han få chansen igen då och förhoppningsvist så går det bättre med andra spelare i ett nytt spelsystem.
Men med tanke på att han faktiskt var ganska grym som FW så krävs det en riktigt grym FW som ersätter, och här rankar jag tex Sandberg som inte tillräckligt bra för en första kedja, en riktigt vass FW måste in om Borgström ska bli vår andra center, och såklart en riktigt riktigt bra första center.
AP20-NY-NY
Lenc-Borgström-OSL
Brännström-OFM-Tedenby (byt ut Tedenby genast om det visar sig att han är lika dålig som senast)
WIN-TIKKA-Lindbäck
Jag får stor dejavu känsla, känns som inför många andra säsonger, det ser ganska lovande ut och få öppna platser kvar där det OM det kommer in riktigt spets kan bli ganska bra, men så lär dom väl fylla på med mellanmjölk som vanligt, hoppas jag får fel
Då tycker jag det ser mer intressant ut. Får vi en forward i smejkels kaliber jämte AP så kan han spela både center och forward, likadant med Ruotsalainen. Hade gärna sett bägge 2.
Sen hade jag gärna sett att Forsberg får en ärlig chans i ett vettigt spelsystem där Hans uppenbara brister såsom skridskoåkningen blir mindre drabbad, då kanske vi får tillbaka en pånyttfödd foppa, som kanske kan va god för 20-30 pinnar
Fick du känslan av att det var en back till in utöver tex Strålman?
Har för mig att Blomqvist sa till Aftonbladet att han var öppen för att låna ut både Landén och Hallquisth. Man vill ha in en back till (som man sagt är vigd åt Strålman). Så då blir det så här:
Alsing - Engsund
Fransson - Strålman
Nyberg - Sjöholm
Strandell - X
För Seppälä ingår väl inte i planerna? Eller räknar man att en till ska in när man väl brutit med Seppälä? Sen är jag skeptisk till Strandell. Steget var rätt stort förra året och var på väg till Västerås redan då. Att han nu ska kunna ta en plats efter att inte ha spelat hockey på väldigt länge ser jag som osannolikt.
Men om det blir den uppställningen, vem är nästa junior upp?
Hoppas det där är fel, det där ser VÄLDIGT tunt ut, speciellt offensivt.
Blir det den uppställningen så ersätter alltså Alsing Kaski och Engsund Nardella, klart det är en upgradering defensivt men STOR nergradering offensivt. Nyberg ersätter Mahlahti det borde väl vara en lätt upgradering men overall, den backsidan skrämmer ingen
Ja, i praktiken blir det:
Nardella → Alsing
Seppälä → Engsund
Maalahti → Nyberg
Kaski → XX?
Strålman → Strålman
Sjöholm → Sjöholm
Strandell/Landén → Strandell
Fransson/Landén → Fransson
Det rimliga vore förstås att det blir en till där. Den som lever får se.
Kontrakt med junisarna ![]()
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Herman Träff inte till rögle!!!
Kanske för att abbot är på ingång:thinking:![]()
Värt att notera är att 1 back från sponsorträffen i morse nu enligt Nubben är 2 backar.
Det tolkar jag som Strålman+1.
Underbart Hv skriver kontrakt med de unga! Va skit rädd de skulle tappa alla.
Skulle precis skriva detta. Tolkar det så med. Strålman + offensiv kraft och jag blir glad.
två backar in plus en center en forward