Lagbygget 24/25

Så det var en keeper, en back och två forwards som skulle in, sen signar vi Gifford,hallquist, träff och pettersson.

Truppen full,nu kör vi!

( obs, ovanstående text kan innehålla spår av ironi),

Seriöst antar jag att dessa är tänkta som reserver/4:e femman/utlåning.

Skönt att vi signade upp dessa och dessutom signalerar det att någon eller några av våra breddspelare borde få gå.

Va hände med alla obekväma beslut som skulle tas?

”– Målsättningen är att förstärka med ytterligare en målvakt, två backar och två center/forwards, avslutar Kent Norberg.”

Är tanken 2 backar EFTER man gjort sig av med Strandell och Seppälä eller innan? Strandell håller ju inte alls på shl nivå och Seppäläs kropp har gett upp

Om inte min källa ljuger mig rätt upp i ansiktet så ja, men har inte hänt tidigare och vet inte varför han skulle börja göra det nu.

Hur mycket har forumet räknat in svampen till kommande säsong?

Jag tror att eftersom vi har Hansson/Lindbäck och stakke på 1 år till så kommer träff och Pettersson mest lånas ut . Sen nästa säsong kommer de ta dessa platser.

“– Alla kommer att vara med och träna och tävla om platser i herrlaget, sedan kan det naturligtvis bli aktuellt med utlåning under resans gång för att få mer speltid. Vi ser en ljus framtid i klubben för samtliga och gläds med grabbarna som förtjänat denna möjlighet.”

Jag har skickat PM, med förutsättningarna för att sprida rykten här. Som vanligt: någon typ av kvalitetsgranskning måste genomgås för annars deletar vi allt.

Vad är din källa? Du kan inte säga att något till 100% är färdigt utan att redogöra vad vem som står bakom detta. Snudd på förtal föfan Hahah😂

Modds fixar det!

Bara en önskedröm. Vi har inga anledningar att tro något annat.

Jag blev både överraskad och glad när HV presenterade Alsing, Engsund och Nyberg.

Ännu gladare blev jag idag när de fyra ungdomarna belönades med a-lagskontrakt. Det är jättebra!

Mitt i all uppståndelse och negativa saker (t f ordförande och hans prat) om och kring HV gör man ändå en hel del bra saker.

14 gillningar

Tyvärr får/vill/kan ja inte göra det, och skulle det då bryta mot någon typ av regel så får ja helt enkelt ta och backa. Så får vi helt enkelt vänta tills hv går ut med det själva. Så får ja önska alla en trevlig fredag

Känns lite konstigt att Lias skulle vara klar för oss sedan Februari. Varför skulle det då gå massa rykten om Schweiz, dessutom har väl Roos nämnt det flera gånger att Lias kommer hamna i Schweiz. Jag kommer tro på det när jag ser det, annars har jag inga förhoppningar på honom i HV tröjan nästa säsong.

Som sagt, du har PM. Kolla vad jag skriver där. Källa avkrävs INTE.

1 gillning

Jag hoppas att valet att ge Olof Glifford och inte Noah Erliden A-lagskontrakt ändå kan betyda att vi får behålla Noah åtminstone ett år till. Olof har gått förbi Noah i hierarkin den senaste säsongen och jag förstår om Noah känner att han hamnar lite i skuggan av Olof/hade mått bra av en flytt. Samtidigt så är Noah riktigt talangfull och jag ser framför mig att man lånar ut Olof, så han får spela seniorhockey, samtidigt som Noah får lira riktigt mycket i J20 och förhoppningsvis utvecklas och ta kliv. Nackdelen med att ha två så starka målvaktstalanger från samma årskull. Svårt att satsa på två målvakter samtidigt.

4 gillningar

Lias kanske är klar för Hv om det blir SHL men med utlandsklausul? Dvs han spelar inte i Hv kommande säsong?

Förstår inte vad du menar och nej, Lias är inte klar.

Säger Quila att Lias inte är klar. Då är han inte klar. Quila har mig veterligen aldrig haft fel.

3 gillningar

Som fd admin så kan jag säga, att enda du behöver göra är att ge en trovärdig förklaring till var ryktet kommer från till EN admin eller Mod via PM, så tar den personen beslutet att betrakta ryktet som trovärdigt, kanske trovärdigt, eller galet… typ så :wink: Och admin/mod sprider aldrig eventuella uppgifter om källor vidare.

2 gillningar

Inget är klart förren hv gått ut med de.
Visst hypotetiskt kan hv och Lias vara överens om ett kontrakt om han väljer SHL. Men de betyder inte han är klar :slight_smile:

Allt detta är förklarat för vederbörande i PM redan, men det är skönt att veta att du har kvar dina reflexer @dekman :sweat_smile:

Om vederbörande inte svarar, så deletas allt.

2 gillningar