Var är mods/admin?
LIas-Gate tar all energi?
Var är spelar trådarna för Herman Träff, Wilhelm Hallquisth, Hugo Pettersson och Olof Glifford?
Snart gått en hel timme sen jag läste om det ju!!
Skål å go helg!
![]()
Var är mods/admin?
LIas-Gate tar all energi?
Var är spelar trådarna för Herman Träff, Wilhelm Hallquisth, Hugo Pettersson och Olof Glifford?
Snart gått en hel timme sen jag läste om det ju!!
Skål å go helg!
![]()
sant.
De kommer, måste jobba lite till. Har fortfarande möten… sen ölbärs. Men jag håller med. Detta är en jäfvla soppa. sopa. skit.
Hoppas du får lite med klarhet med Smithy71s uttalande huruvida det finns någon sanningshalt i det.
När kommer gragnani ryktet? Ingen silly utan gragnani
Me not very seriös.
Ölbärs prio ett.
![]()
Upp till diabolics nu va som händer ![]()
Vi väntar med spänning.
Ser att det finns viss frustration över att HV ännu inte gått ut och brutit något kontrakt. Såg också någon som skrev att Seppelä och Foppa inte längre tillhör HV71.
Jag har svårt att tro på detta av följande anledningar. När det gäller Foppa så är det ganska uppenbart att HV ser sig om efter någon klubb som vill ha honom redan nästa säsong, men det blir ju såklart en förhandlingsfråga där dels Foppa ska säga OK på att gå till en ny klubb, och dels HV ska förhandla med denna klubb hur stor del av lönen man behöver bära. Det vore ju hål i huvudet att “entlediga” Foppa när det är en spelare som är ett drömnamn för allsvenska topplag och som därmed kan minska den ekonomiska påverkan som Foppas kontrakt kommer ha på HV nästa säsong.
Angående Seppälä så stämmer det säkert att HV vill bryta, men där har vi en skadesituation som gör att HV antagligen inte betalar lönen just nu, och det är osäkert när/om han kommer tillbaka till isen under nästa säsong. Knappast så att HV köper ut honom när man inte vet om man ens behöver betala mer lön.
Jag tror man behöver ha tålamod innan eventuella utköp offentliggörs. Tikka kommer få en chans till, Tedenby händer inget med om inte han själv bjuder till lite ekonomiskt. Andra som kan vara i skottgluggen som Herman Hansson eller Stakkestad kommer nog få chansen att visa upp sig för Blomqvist under försäsongen, men de kommer behöva vara bättre än till exemepl Träff och Pettersson för att klara cutten.
Trea på bollen. Men skitkul med juniorerna. Träff och Pettersson ska kunna konkurrera om en plats så gissar OCH hoppas att detta talar ännu mer för att vi kommer göra oss av med spelare som Stakkestad och Hansson.
Det hade ju varit fantastiskt! Precis som vi pratade om. En riktig juniorkedja! ![]()
Blir många valium nästa säsong om den typen av lirare ska gå före en bra satsning på juniorer som t ex Träff och Hugo.
Stakkestad och Hansson känns så sjukt överflödiga, hoppas verkligen inte vi betalar mycket för dom. Viktigt med lite bredd vid skador men ändå, Petterson och Träff lixom, vad ska behöva hända för att dom ska få speltid ? Covid20?
Hoppas verkligen att dessa killar nu får chansen på riktigt. Och ha samma förutsättningar som alla andra att ta plats i laget. Känns inte som det varit så innan. Med blomman hoppas jag alltid att dom bösta får spela oavsett namn på tröjan eller lön.
Skit i jobbet nu. Klockan är snart 4.
Nu gäller det att prioritera.
Öl eller jobb?
Valet är enkelt ![]()
![]()
Brännström-ofm-träff
De hade varit en intressant kjedja. Tycker inte träff eller Pettersson passar i en dödande fjärde Lina.
Japp den kedjan skulle kunna vara en riktigt stabil tredje kedja, som även har lite “tillväxt-power” i sig tillskillnad om man kör med Teden
Ja, det där är en aspekt som ingen här ens tagit upp. Att Blomman och Stille faktiskt inte ens träffat spelarna (knappt i alla fall). Och jag tänker att det är fullt rimligt att alla i alla fall har enskilt samtal med nya tränarna innan man tar några som helst beslut om framtiden för vissa av herrarna i laget.
Är det något Blomman var tydlig med i intervjuer så är det:
Så, ja, det är nog rimligt om de spelarna vi här inne vill kasta ut med badvattnet ändå får en chans att träffa tränaren först…
Kom till Tullen i Mölndal, jag är där från 17.00
![]()
Tar med mig @lejacques och åker genast. Kan bli en utmaning att hinna till 17 dock ![]()
![]()
Vi får dricka ölbärs vid tillfälle nästa säsong.
Örebro away känns given ![]()
![]()