Lagbygget 24/25

Nu är det kill gissningar här DELUX.
MEN, något jag är rädd för är att just Hansson och Stakkestad, dom har ju något som Blomman och co gillar, dom kämpar och har bra inställning, vi kommer vara hårda med kravställningen och där tror jag dessa spelare kommer få bonus plus om du förstår vad jag menar.
Självklart tycker jag det är viktigt att man kämpar och river men för mig är det mer än självklarhet att ALLA ska göra det, vet inte om jag är bra på att utrycka vad jag menar men vi kan ju lixom inte ha ett lag utan spets som kämpar, men vi kan inte ha ett lag med spets som inte kämpar heller.

Jag vet inte, jag kanske yrar men ibland tycker jag att Hv hyllar killar enbart för att dom kämpar, så sitter man själv och tänker “självklart kämpar han men han suger ju?”

Hoppas VERKLIGEN att Petterson Träff får riktiga chanser nu och att man inte ger Hansson, Stakkestad något gratis bara för att dom är så taggade.

2 gillningar

Absolut men samtidigt så är ju både Hansson
och Stakkestad väldigt lika/samma typ av spelare som Antons personliga favorit William Nilsson Ignberg. Visst Stakkestad kan lira center men utöver det så är de väldigt lika. WIN’s intåg försämrar ju Hanssons och Stakkestads odds avsevärt.

Ja precis så är det, därför är det ologiskt att man värvade WIN, eller ja det är Blommans favorit men hur kan man värva en till av den typen av spelare som vi redan har ett överflöd av utan att bryta med någon av dessa ?

Att vi inte har brutit med nån är nog för att 1. Blomman har inte pratat med alla än och därmed inte beslutat vilka man ska bryta med. 2. Även om spelaren fått klart för sig att han inte längre är önskvärd går inte klubben ut med detta förren man har nån klubb som tar över kontraktet, eller delvis av kontraktet. Visst finns undantag givetvis och hv söker nog klubbar som vill ta över kontrakten

Angående flera dyra långtids kontrakt så vill jag ställa en fråga till er som är kunnigare än jag. Kan man låna ut vem som helst i truppen? vi tar ett exempel Tedenby var utlånad till Oskarshamn för många år sen. Får man låna ut honom även nu när han är +30? I så fall tänk ett scenario, Tedenby och Forsberg lånas ut till IKO de öser in poäng, IKO är överlyckliga och vill ta över kontrakten. Ni får ursäkta jag sitter och snöar in på en utopi. Men frågan kvarstår vad är det för regler som gäller för utlåning?

1 gillning

Blir svårt, får bli Covid24 eller 25 i så fall. Eller gamla vanliga 19. :wink:

Bollen?! Här jobbar vi med puckar, inget annat! :wink:

3 gillningar

Hur hög var trovärdigheten på @Smithy71 källa?

3 gillningar

Innan Quilas kommentar skulle jag säga 50/50 troll.
Efter Quilas kommentar skulle jag säga 98% troll

1 gillning

Ser att folk återigen hänfaller till att jämföra spelare hit och dit avseende roller och vem som ska gå före eller efter vem osv. Själv sitter jag lugnt i båten tills dess att jag ser ett LAG ta form, som går att bedöma utifrån hur det spelar, vem som spelar med och kompletterar (eller inte) vem.

Min syn är som tidigare. Det viktiga är att laget fungerar, inte vilka som spelar i det eller med vem.

OBS: återigen bara mina tankar och inte menat som kritik mot någon. Vill man diskutera namn, roller, blommans ev. inställning till eller uppfattning om vissa spelare så ska man naturligtvis fortsätta med det.

1 gillning

Svårt att säga.
Inget han har skrivit är väl raderat än??

2 gillningar

Väldigt bra att vi signar junnisarna, ungdomlig entusiasm är viktigt för laget och för att skapa framåtanda, jag skulle i idealfallet vilja se minst fem spelare i åldern 17-20 i en trupp på fyra femmor plus en extraspelare i respektive lagdel.

1 gillning

Ska det in 2 backar till?

Enligt nubbens senaste kommentar

Gött! Precis vad som behövs. Tänkte för mig själv igår att skulle bara 1 till in så hade backsidan blivit för tunn!

Så Strålman och Pilut då? Inte mig emot. :heart_eyes:

1 gillning

Med andra ord:

Engsund - Ny offensiv back
Alsing - Strålman
Nyberg - Sjöholm
Fransson

Det är faktiskt en helt okej backsida.

7 gillningar

Mycket fin faktiskt!
Drömmen vore ju att Pilut tar den offensiva back platsen som är vakant. Men realistiskt sett så tror ja det blir Nardella ellet Laleggia som tar den

Ja de kommer betyda mkt och sjukt bra att de backar som kommit har mkt SHL erfarenhet typ 1000 SHL matcher tillsammans. Behövs ingen inkörning mm.

1 gillning

Ja, det hade varit fint, men det bör vara en rightare i mina ögon.

1 gillning