Lagbygget 24/25

Då kanske de förlänger med både strålman och kaski. Ligger nära tillhands

Strålman och laleggia hade ju vart perfekt även om det hade vart riktigt tråkigt om kaski lämnat. Va sägs om utlåning av antingen Sjöholm eller Fransson och sen plocka alla 3 :grin:

Fransson är helt given på 6 backar. Men hade de förlängt med Strålman och Nardella ja tack. Inte Kaski för min del.

1 gillning

Så länge Sjöholm, Fransson och Strandell är backar 6-8 är jag nöjd.

Annars tror jag att det är för tunt.

Helt OK om det är Strålman och Kaski in i truppen.

Då är jag mycket nöjd.

Nästa individ som anser att Sjöholm och Fransson ska lånas ut bannar jag!

23 gillningar

Lugn nu, Om inte det framgick så var det ett skämt angående utlåningen då ja tycker det är synd om man inte förlänger med kaski. Med Franssons utveckling förra säsongen har han mer än väl spelat till sig en ordinarie plats och Sjöholms tacklingar är ögongodis varje gång det sker.

Jag ställde en enkel fråga för två timmar sen, vad gäller för regler vid utlåning. ni som är moderatorer kan väl åtminstone svara mig.

Nu är ja inte moderator men finns ingen åldersgräns för utlåning

Jag bommade din fråga. Jag vet faktiskt inte vad reglerna säger. Det är mest för att det ”normala” är att man lånar ut unga spelare som behöver speltid i en lägre liga istället för att sitta på bänken i SHL.

Anledningen till att man oftast inte lånar ut äldre spelare är väl för att de borde hålla till i den lägre ligan från början om de inte håller i SHL. Fallet Tedenby är väl relativt unikt. Ofta hamnar spelare som hamnat i hans situation i finska ligan eller motsv. Det är ju en ganska stor prestigeförlust att bli utlånad till HA som 30+ med 200 000+ i lön.

Men som sagt. Vad reglerna säger vet jag inte.

1 gillning

Tack snälla Smithy71, äntligen ett svar. Jag är tacksam för svaret, hade hoppats att åtminstone lejacques som jag ser upp till väldigt mycket hade kommit med en förklaring.

Vill du:

1. Prompt ha ett svar från en moderator?

eller:

1. Ha ett korrekt svar från en sakkunnig i frågan?

Om svaret är ”1” så kan jag svara att jag inte vet. Om svaret är ”2” kan jag rekommendera dig att att visa lite tålamod.

7 gillningar

Reglerna säger inget om ålder. Det är 2-1 som gäller, en Målvakt och 2 Utespelare. Dessa kan röra sig fritt mellan SHL och Allsvenskan.
Vad de enskilda spelarna har i sina kontrakt är en annan sak.
Men ingen aning om en lirare som t ex Tedenby har nån klausul ang utlåning eller inte.

1 gillning

Kan ju vara så att jag skämtade också. Eller inte. Vi får väl se när nästa inlägg kommer som påstår att Sjöholm och Fransson ska lånas ut……

1 gillning

Tack alla, då vet jag, vi kan alltså låna ut Tedenby, sen om han vill inte då får vi betala hans lön i alla fall.

Får de lånas ut till AHL el NHL?
:wink:
De hade kanske vart nåt!

Angående @Smithy71 insats här:

Jag har haft en diskussion. Som med alla här, är den ärlig så har jag inget att invända mot den info som delgetts. Det är på den nivå som motsvarar våran bristfälliga kvalitetsgranskning. Jag kommer flytta informationen till rätt tråd, men just nu är mitt fokus på ölbärs :sweat_smile:

5 gillningar

Jag vill helt klart ha ett svar från en sakkunnig person. Detta är väl självklart, jag anser att jag har väckt en fråga som fler inte har koll på. Sen är du Quila en som jag har stor respekt för-

1 gillning

Jag tror verkligen att Fransson kommer ta stora steg till kommande säsong. Han spelade bättre o bättre och han har en offensiv som började blomma också.

2 gillningar

Fast det stämmer ju inte.

Två namngivna målvakter (senior eller junior födda 03/04) kan utlånas enligt följande:

• målvakt tillhörande shl förening kan lånas ut till HA/HE för spel i seniorlaget

Förening med seniorlag har rätt att placera fem juniorspelare herrar (åldrarna 19-20 år, födda 03/04) i en annan förening enligt följande:

• Juniorspelare tillhörande shl förening kan lånas ut till HA/HE för spel i seniorlaget

Förening med seniorlag har rätt att placera fem seniorspelare (födda 01/02) i en annan förening enligt följande:

• Seniorspelare tillhörande shl förening kan lånas ut till HA/HE för spel i seniorlaget

Mottagande förening kan maximalt mottaga fem utlåningsspelare samt en målvakt

Är det tillåtet att byta ölbärsen mot en Dry Martini?

1 gillning