Lagbygget 24/25

Jasså? varför? Vad som händer med Kaski, Nardella, Önerud, Strålman, Lindbom, Nubben ect borde man ju få veta snart

Och KD rollen. Snart man måste bestämma sig och ge besked. Stänga det gamla och förbereda sig för 24/25.

3 gillningar

Håller med, känns inte som man kan släppa 23/24 förens vi vet vad som gäller 24/25.

1 gillning

Borde få höra vilka spelare som förlänger eller lämnar denna veckan kan man tycka. Kanske till och med att ny GM eller KD kommer på plats.

Det beror väl på, de som sitter på kontrakt behöver man ju hitta en lösning på om man inte ämnar att bryta dom och betala ut hela kontraktet.

Och för spelarnas egen skull är det ju schysst att de får träna med HV i dagsläget, även om målet är att hitta en plats för dom i en annan klubb.

1 gillning

Samling och någon typ av säsongsstart idag med träningscykel osv. (Jag gissar på att det ändå finns sommarledighet längre fram)
Men varför har man egentligen sommarträning och ispremiär osv? Med de möjligheter vi har idag borde man ju kunna ha is året om i någon mindre hall!? Med elpriser är det kanske t o m billigare att kyla isen på vintern. Någon som vet om någon klubb någon gång har provat att köra isträning året om?

Timrå verkar köra is fortfarande och ett tag framöver.

2 gillningar

Det är is i en av hallarna i HG varje sommar.

1 gillning

Bara en tanke, vore Dmytro Timashov något till nästa säsong?

Nej, där har vi ett praktexempel på spelare vi ska jobba bort från vår förening. Bekväm, blixtrar till var 3e match för att sen vara relativt osynlig och verkar ha en övertro på sin förmåga. Hög högsta nivå men väldigt låg lägstanivå.

8 gillningar

Nubben hymlar till JP idag, det är alltså troligen bara 1 back till som ska in och den backen hoppas man bli Strålman, sen beroende på vad som händer med Säp så kan det bli 1 till som ska ersätta Säp då…
Vääääldigt defensiv backsida om jag får säga mitt, Kaski och Nardellas offensiv kommer saknas.

1 gillning

Suck, kan han bara inte knipa igen. Det räcker väl med tidigare info som kom i fredags!

Målsättningen är att förstärka med ytterligare en målvakt, två backar och två center/forwards, avslutar Kent Norberg.

Leverera istället.

Avd. Trött på prat.

5 gillningar

Någon skrev att det finns starka källor på att seppelä och Foppa kommer lämna!

lät ju inte alls så på Nubben nu ang Säpp

Angående centrar så kom det uppgifter på att ni var med länge i jakten på Lukas Jasek?

– Det var vi, sen kände vi inte att vi ville lägga de pengarna som det till slut blev. Men vi har x antal andra alternativ. Vi letar efter en förstecenter som är spelskicklig men som är duktig i båda ändar.

Saxat från JP

Ingen vet vad han egentligen menar. Det går att tolka som att man ska in en back till, och det är förhoppningsvis Strålman. Men går också tolka som att man ska in en back till även med Strålman. Det bästa för alla vore om han bara är … tyst.

4 gillningar

Just nu har man ju ingen kostnad för Sepp, som jag fattar det, då försäkringen kickar in. Så med det i åtanke tänker jag det inte är prio att sparka en skadad spelare (det är liksom inte riktigt god sed i arbetslivet heller att göra sig av med nån som är sjuk eller skadad…)

8 gillningar

Man kommer fortfarande behöva en back till, även om han stannar.

Kan kenta sluta säga saker bara?

Ett uttalande ena dagen och ett annat nästa som inte går ihop med det tidigare, först är det två backar, sedan en, vi jagar en medioker center för , realistiskt sett tredjekedjan för att när det spruckit sedan jaga en toppcenter.

Han lämnar extremt mycket öppet för tolkningar och svamlar och hymlar järnet. Blir så trött.

Påminner om fjolåret där strålman först var en bonus utöver den ordinarie backuppsättningen till att bli ersättaren till laleggia.

2 gillningar

Jag är av uppfattningen att ”bryta med Seppälä” mest är en forumsanning, som grundar sig i ett uttalande av MrMadhawk som var nåt i stil med att man ”inte räknar med Seppälä” - detta kan mycket väl vara pga att han genomgår en operation som det är svårt att beräkna utgång och rehab av, och att man därför inte räknar med honom. Huruvida det sen är en spelare som man ämnar bryta med eller inte, är mest gissningar, tror jag.

4 gillningar