Lagbygget 24/25

Hur kan man nöja sig med Strålman? Han må ha varit en av våra “stabilare” backar, men också en av våra absolut blötaste offensivt.

Vi ska alltså ställa en sjukt tung backsida på isen och hoppas att vår extremt trubbiga forwardssida plötsligt ska börja leverera?

Jag köper att man inte ska sikta lika högt som tidigare år. Men bara för det behöver man ju inte medvetet ställa ett lindansargäng på isen och hålla tummarna för att en orutinerad Blomqvist får varenda spelare som floppade ifjol att blomma ut i år.

Fun fact. Förra året nöjde vi oss också med Strålman. Gick ju jäkla bra. Kul att man verkar göra precis samma sak i år.

7 gillningar

Verkligen trubbigt lag, kommer nog ha god defensiv men riktigt blöt offensiv

Baktung backsida, man undrar ju hur uppspelen till forwards kommer se ut.

Om vi också var och grävde efter Jasek så är orolig för kommande värvningar.

1 gillning

Klart det kommer in en back till, men så länge Seppälä är under kontrakt så kan man inte/ska man inte gå ut offentligt med att man letar ersättare för honom. För ovanlighetens skull ett professionellt och respektfullt uttalande från ledningen i HV71.

8 gillningar

Ta de spelare vi har inbilla er första och andra pp

Första pp
forwards: ap20 och X
Center: X
Backar:???

Andra pp
Forwards: OSL lenc
Center: borgström
Backar: Alsing X???

Även om jag absolut inte är en av dessa men detta är väl vad de flesta här vill som jag förstått det?

De flesta vill att Sjöholm och Fransson ska in på sex backar.

Sen har vi Alsing, Engsund och Nyberg klara.

Så då är det ju bara en plats kvar och de flesta verkar nöjda med det, rimligen är det så om Sjöholm och Fransson ska in på tre backpar.

Strålman verkar ju de flesta nöjda med att han ska ta den sista platsen.

Jag tror inte, man vet aldrig dock, att man vill ha in en ny sjunde, åttonde back. Det har vi ju redan ett överflöd av.

1 gillning

Jag tolkar det så här:

Back A: Strålman om han vill. Annars ska det värvas in någon. Kaski/Nardella är då namn man överväger.

Back B: Seppälä är under kontrakt. Skadad och därmed inte någon kostnad för HV71. Kan han inte fortsätta med hockey ska det värvas in något. Ånyo kan då Kaski/Nardella vara aktuella.

Då Nubben säger att de ska hugga om deras agent hittar något bra tyder på att man antingen är osäker på om/när Seppälä är tillbaka eller att man försöker hitta en lösning där kontraktet bryts men är osäker på om man lyckas så det blir löneutrymme för Kaski/Nardella.

Om Seppälä kan fortsätta med hockey och det inte är aktuellt att bryta kontraktet samtidigt som det tar ett bra tag innan han är tillbaka i spel kanske ett kortare kontrakt med någon back kan vara aktuellt.

Fransson har en klar offensiv uppsida. Men det blir förbannat fel att gå in i säsong med honom som uttalad PP back. Jag tror han behöver en säsong till innan man vågar satsa på honom som en av två PP backar.

Unga spelare är väldigt upp och ner i prestation, därför tror jag det lätt blir fel att lägga all den pressen på honom. Han har endast haft en halv ordentlig säsong som ordinarie i HV.

Det ska nog gärna in något offensivt hot från backplats till, med spelsinne och som är duktig på att få igenom skotten. Strålman är nog inte den spelaren längre. Jag är för att skriva med Strålman till en låg lön och se honom som 5/6:e back. Tyvärr konvergerar nog inte min och Nubbens vy här. Då Nubben ser en åldrande Strålman som guds gåva till spelet ishockey.

Fisken däremot känns färdig att kriga om en andra centers plats. Kommande säsong går han i säsong i samma ålder som Lekkerimäki, Östlundh etc gjorde denna säsong. Dessutom hade han det svåra andra året denna säsong.

1 gillning

Hey! På hemsidan framgår att Axel Landén bytt nr från 16 till 3. Kan vi slå fast att Filip Sandberg är klar? Eller att LaLeggia kommer tillbaka?

Det där med lagbygget blir nog bra när det är klart.

34 gillningar

Bra spanat :+1::clap:

3 gillningar

Jävlar vilken spaning!

1 gillning

Sjukaste spaningen i år😍

3 gillningar

Oroa er inte, lagbygget är långt ifrån färdigbyggt. Det kommer plockas in en grym första center, sista forwarssplatsen kommer tas av en spelare som fortfarande spelar så det kommer! 2 backar ska in till. Strålman plus en PP back, det kommer. Men svårt att gå ut med något innan spelarna spelat färdigt sina säsonger. Säger inte mer än så då ja är “Ny” i svängarna osv… men ja kommer iallafall vara grymt nöjd med kommande trupp, speciellt om målet ”bara” ska vara undvika kval(vilket för övrigt känns väldigt lågt i mina ögon, en play in borde ändå vara målet trots att vi inte är ett ”topplag” längre)

9 gillningar

Står du forfarande fast vid att Lias är klar?

1 gillning

Någon liten ledtråd i vad som är på gång? :wink:

Målvakt då? Har man nått på kroken där?

1 gillning

Tycker Alsing och Borgström mkt väl kan matchas i ett första PP. Men håller med, det fattas lite spets, en riktig PP back och framförallt en förstacenter. Svårt att sätta ihop ngt när det fattas spelare.

Är väl två centrar som skall in?

Om detta stämmer så låter det ju väldigt bra på förhand iallafall. Har du hört ngt om ngn målvakt?

1 gillning

Har hört om centerplatsen, forwardsplatsen samt backplatserna där det känns som man har en ganska klar bild i vad det kommer bli. Målvaktsplatsen är egentligen det enda jag inte hört vem det ska vara mer än att det kommer vara en målvakt som ska slåss tillsammans med dichow om förstaspaden och inte någon som ska gå som uttalas tvåa. Men sen vem det väl blir vet ja inte men håller fortfarande Hugo högt.

Och ja, jag står fortfarande fast vid lias

3 gillningar