pilut? laleggia?
Men då ställer jag även frågan om det ska in 2 forwards som är klara? varför högg man på Jasek? Då är ju inte två forwards klara eller ska man ha in 3? Detta blev rörigt jag vet
Kan de inte bara vara så att Landen fick välja nummer själv iår??..
En center och en forward/center ska in. Centern tror ja jag redan sagt vem det ska vara. Den andra är man inte klar med men man har en bra koll på vem man vill ha där. Samt den spelaren ska även vara intresserad. Och ja han kan spela både center och forward. Tror alla förstår att jasek inte var tänkt som första. Lias och jasek är inte i direkt samma hög om man säger så utan det var tänkt till den andra center/forwardsplatsen då den platsen inte är stängd till 100%. Sen kan det alltid hända saker. Envägskontrakt kan alltid komma fram till ytan liknande va Borgis va påväg bort med förra säsongen trots att han skrev på med hv. Så vill man hårdra det så är inget 100% klart med någon förens pucksläpp första matchen och knappt ens då. Men nej jasek va inte tänkt som förstacenter
Precis inget är klart förräns det är påskrivet så vi får väl se vad som händer
Minst 1 center ska in kanske 2 säger Nubben i jp idag samt att man ska sitta ner med Önerud i veckan för han verkar man vilja behålla
Alltså du skriver åvan att forwarden är klar men spelar fortfarande sen några posts nedan så låter det inte alls så?
Först skriver du
“Oroa er inte, lagbygget är långt ifrån färdigbyggt. Det kommer plockas in en grym första center, sista forwarssplatsen kommer tas av en spelare som fortfarande spelar”
Sen
“En center och en forward/center ska in. Centern tror ja jag redan sagt vem det ska vara. Den andra är man inte klar med men man har en bra koll på vem man vill ha där.”
Så vad är sant?
Ser nu när du påpekar det att ja kanske inte var så tydlig som ja först trodde samtidigt som du inte tar med det ja skriver längre ner. En första center ska in. Där det kommer bli lias. Sen ska det in en forward eller en center beroende på vad man får tag på. Även där har man bra koll vad man vill få in och man har även kommit långt i förhandlingarna. MEN som ja skriver så är han inte klar till hundra procent. Men man har kommit bra långt i förhandlingen. Denne spelaren spelar fortfarande och kan lira både forward och center.
Precis som du säger så skrev ja först att han var klar då ja redan räknat hem honom (nästintill iallafall) men som ja skriver sen ingenting är klart förens han väl står på grillorna i HG.
Blev det tydligare nu?
Sandbergs bror har ju dessutom haft AB som tränare och kanske lagt in ett gott ord till honom om AB.
Mattias Persson tror inte heller Lias kommer till SHL till nästa säsong, söker kontrakt i Schweiz och det lär han få enligt honom. Det må vara silly, men tycker ändå vissa ska tänka till innan de börjar tro på valfri rykte.
Vi får väl se helt enkelt. Än är han inte presenteras nånstans
En del i mig vill tro dig. Men jag är skeptisk, hoppas du förstår!!
Vill också tro men svårt när många hockey journalister alla säger NLA för Lias, men dom kanske bara kill gissar medans ap20 Lias och svampen har snackat ihop sig
Absolut, tvingar ingen att tro det ja skriver. Förmedlar bara den info ja har. Sen om individen väljer att tro på det redan nu eller när det väl är officiellt är upp till var och en. Tiden kommer för eller senare utvisa vilken info som stämmer och inte
Menar du att han är helt klar, som i att det enda som kan hindra honom är ett envägskontrakt i NHL, eller menar du att han är klar men har out även inför första säsongen till NLA och AHL?
Är den andre Svampen? Hoppas…
Tänk om man fick se Bumbikedjan igen
Ja menar precis som ja skriver att han är helt klar fast det kan alltid dyka upp ett envägskontrakt på bordet. Att Lias stora dröm är att ta en ordinarie plats i världens bästa liga tror ja inte undkommit någon och av förståeliga skäl skulle ha väldigt svårt att tacka nej till ett sådant erbjudande. Exakt va som står i hans kontrakt vet bara han, nubben och lias representanter. Men skulle inte ett sådant kontraktsförslag dyka upp (lär inte få höra någon presentation innan 1 juli oavsett) så har jag väldigt svårt att se att han lirar någon annanstans än i hv när pucken väl släpps i vida arena till hösten.
Fast nu vet vi ju inte det ännu. Det är ju bara Nubben som svamlar lite. Ena dagen är det två som ska in, nästa dag är det bara en. Vi får ha lite is i magen och se vad det blir.
Hoppas ju givetvis att du har rätt, men mycket olika uppgifter finns det som talar emot det du säger. Jag väljer dock att tro på ditt rykte då det glädjer mig mer än de andra.