Ja vem vet, Sandberg och Lias kanske hade kunnat få fart på teden igen…
OSL Borgström AP
Teden Lias Sandberg
Lenc OFM Brännström
Lindbäck Tikka WIN
Önerud
Ja vem vet, Sandberg och Lias kanske hade kunnat få fart på teden igen…
OSL Borgström AP
Teden Lias Sandberg
Lenc OFM Brännström
Lindbäck Tikka WIN
Önerud
Han spelar med nummer 3 i landslaget och 38 i J20 så inte helt omöjligt.
Fick du mitt PM?
Yepp svarade dig
Vad kan du säga om backsidan då?
Är det några drömnamn ???
Inte mer än va ja redan skrivit längre upp
Skulle vi vara nöjda med:?
Alnefelt
Strålman
Lias
Svampen
Vore ju en dröm om vi blev av med Tedenby och Foppa som är svindyra och inte bidrar alls.
Forwards ja men vill ha en back till.
30 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om #21 Mattias Tedenby
Jag håller med dig.
Vill heller inte ha Fransson och Sjöholm på sex backar i utgångsläget.
Vill ha in Kaski eller annan back med offensiv uppsida, helst rightare.
Alltså…kan vi inte förvalta, utveckla och förädla egenfostrade spelare, då kan man lika gärna lägga ner juniorverksamheten.
Klart som fan att båda ska spela på sex backar.
Jag anser att det sänder fel signaler om de inte skulle ha en ordinarie plats från start. 19 och 20 år, spelat från u16 och båda är väldigt talangfulla. Exakt såna spelare att satsa långsiktigt på och bygga en stomme kring. Jag kan hålla med många om att det saknas en tydlig offensiv från defensiven, men det bör finnas en tanke kring bygget som inte är på bekostnad av varken Fransson eller Sjöholm.
Självklart så skall vi lyfta våra egna, det är de som är framtiden!
Respekterar åsikten även om jag tror att det blir för tunt.
Innebär att om Strålman blir kvar, som det verkar, och då Seppelä försvinner eller tvärtom att backsidan är helt klar och ser då ut såhär:
Alsing
Engsund
Nyberg
Strålman/Seppelä
Fransson
Sjöholm
Strandell
Landen
Hallquisth
Inte fy skam och skulle väl inte gråta floder ifall slutresultatet sett ut sådär. Men tror man kommer göra sig av med Strandell och seppälä.
Hallqvist och landen utlånas alt behåller en av dom, gärna Hallqvist.
Sen att backsidan kommer se ut något såhär:
Alsing-strålman
Engsund- ny pp back (alt kaski)
Sjöholm - Nyberg
fransson
Det jag skrev var utifrån att många här inte vill ha in två nya backar till, om Seppelä försvinner, så att Fransson går in på sex backar.
Jag håller med dig om backsidan men vi är nog i minoritet som det verkar på forumet.
Ne läste det med högre upp. Men två backar till ska in och då strålman, Englund, Alsing definitivt inte kommer hamna utanför top 6 och inte heller den tilltänkta pp backen så finns bara 2 platser kvar på 3 personer (Nyberg, Sjöholm och Fransson) och tror inte heller Nyberg är värvad som 7e back. Så då återstår endast Sjöholm och Fransson och då Sjöholms tacklingar är en attraktion i sig och rolig och kolla på så tror ja Fransson blir den som får det svårt att ta en plats top 6 förutsatt att Sjöholm fortsätter utvecklas och inte får en plattare säsong än va han hade denna
11 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)
Du verkar ju ha full koll på vad som ska hända och jag hoppas att du får rätt.
Jag är väldigt kritisk till Nubben men tänker inte kritisera honom för att om han, eller vem det nu är av alla som bestämmer, tar in två nya backar.
Håller med om att det måste in en stark back som kan leda vårt PP. Blir för tunt annars framåt med bara Strålman in.
Nubben får kritik oavsett vad han, eller vem som nu bestämmer, gör…
Tar han in två nya backar så är det fel för att vi har fem backar som är bättre än Sjöholm/Fransson.
Skulle nog säga att ja följer hv på ett sätt som kanske inte alla i detta forum gör. Pratar mycket med folk nära klubben och runt omkring så snappar upp ganska mycket då det är ett otroligt stort intresse för mig. Och vet själv hur det var innan ja började göra det, hur pass mycket man ville veta i sillytider men hur lite som faktiskt kom ut. Så sålänge folk uppskattar att man går ut med saker innan det är officiellt så kommer ja göra det i den mån ja kan och har ”tillåtelse” till. Men skulle folk vilja att ja slutar så fine, får inte ut något av att ja delar med mig så inte direkt livsviktigt, tycker mer det är en rolig grej.
Sen som du skriver, inte lätt att vara nubben. Damned if you do, damned if you don’t
Sen undrar folk varför han ser oengagerad ut i intervjuer och står med armarna i kors och ser halvt skräckslagen ut( inte läst här utan det är mer på fb)
Tro tusan det, när han tror att en hel stad hatar honom.
Sen, tycker ja han är rätt man för jobbet? Nej, han har inte fått ihop det under dessa två åren men det behöver vi inte ta i denna tråd