Lagbygget 24/25

Hv gjorde denna säsong ett plussresultat på 2 milj tack vare kvalspelet, men har de officiellt gått ut och sagt att de kommer sänka spelarbudgeten kommande säsong eller är det något du räknar med pga att spelarbudgeten drog iväg så förra säsongen?

1 gillning

Spännande!

Vid framgång kan vi därmed till stor del tacka Nubben för det lag han satt ihop :wink:

Typ på samma sätt som Abbots ses som arkitekten till silvret i Skåne?

Jag tycker vi har ett riktigt intressant lag på papperet och kan vår nya tränare sätte ett ordentligt spel. Så är känslan riktigt god…

1 gillning

Bra att du redovisar lite fakta - känns ibland som om det höftas lite väl mycket.

Nu är det upp till bevis enligt mig - sikta på plats 11-12 med denna utrensning samt vår pengapung. Mot toppen…

2 gillningar

Baserat på de uppgifter som kom ut i media efter uttåget. Men nej, inget officiellt från HV.

Okey för va ja fått till mig så blev resultatet efter på sista raden betydligt bättre än va man räknat med och tack vare 100% täckning på kvalmatcherna så gjordes ett plusresultat på som sagt ca 2 milj. Så tror ja man kommer slå nytt spelarlönerekord i år igen, nej men samtidigt svårt att se att man skulle sänka budgeten avskyvärt mycket när man ändå gjorde ett plusresultat (även om det inte var några gigantiska summor direkt)

1 gillning

Spännande. Vi får se vad resultatet blir när HV går ut med det.

2 gillningar

Om man tittar EP så absolut helt godkänt. MEN kollar man på match för match så kan exempelvis OSL totalt briljera vissa matcher och äga banan medan en annan match vara het osynlig. Detta fr mig är inte en fråga om han kan utan helt beroende på inställning. Lenc är också likadan men han kan ha lite längre toppar och dalar där OSL tyckte jag hade lite mer ryckigt.

För mig så känns det som att dessa spelare kanske blir lite bekväma när de uppnått sin del om ni förstår. De drar inte det dr tunga lasset för laget varje match och jobbar inte hem i 100% alla byten. OSL var inne på många baklängesmål och de säger också någonting om hans inställning. Att veta att man har sånna toppar som OSL har och inte utnyttja dessa varje kväll känns som att inställningen är problemet. För han kan. Detta känns som att det inte bara han som har det problemet…

Tror infon kommer från AB från början

”Däremot har Kent Norberg redan fått order om att sänka spelarbudgeten kommande säsong.”

Vad står de mer i artikeln

Okey får mer känsla av att man drar en fuling. Hv hade dyraste truppen i historien vilket gav ramaskri. Så tror mer att man tänkte plocka enkla poäng och förutsätta att man kommer sänka budgeten till denna säsong. Har inga belägg för det utan endast en känsla.

Men med det sagt, tror ja inte direkt man kommer slå nytt rekord i år igen, verkligen inte. Men det där känns bara som försök till enkla poäng

Smithy: När presenteras Lias och Sandberg?
Är Bromé aktuell?

1 gillning

Lias presenteras förmodligen när och om han blir klar. Vilket han inte är just nu.:wink:

Tror inte Hv tok sänker budgeten. Kan tänka mig runt 5 miljoner mindre. Så truppen lär ligga bland de högsta nästa säsong med.

1 gillning

Gällande Lias så antar ja och tror inget kommer presenteras som jag skrivit tidigare, förens efter hans kontrakt går ut, 1 juli. Sandberg måste få landa lite först antar ja. Var väl igår eller förrgår de firades av däruppe?

Inte hört något om brome mer än det ja läst här på forumet, men hoppas verkligen inte han kommer

1 gillning

Håller med dig! Vill inte ha brome heller

Och med lias och nu då förhoppningsvis Sandberg så finns väl inte platsen för honom heller? Om man inte gör sig av med någon från de 2-3 första kedjorna och det har ja svårt att se att man skulle göra

1 gillning

Förstår inte varför? Han är ju riktigt bra och urtypen av sån spelare AB gillar.

Kan tänka mig att Brome blir aktuell som en ersättare om vi gör oss av med Forsberg och om Örebro står föer en del av kontraktet.

Säger inte nej issåfall.

förutsatt att lias och sandberg är klara så skulle det kunna se så här!

AP-Lias-Brome
OSL-Borström-Sandberg
Brännström-Fisken-Lenc
WIN-Tikka-Lindbäck

1 gillning

De enda jag oroar mig för är om vi värvar brome är att vi löser ut han från Örebro för stor summa och sen spelar han 1 säsong i hv och sen drar till Schweiz.

Sen verkar många här veta om brome så kallade problem men jag vet inte vilka de är. Att han inte vill bjuda på sina pensionspengar som Örebro haft problem attt betala ut och därmed klassas som girig. Jag tror ingen här skulle vilja bjuda på sin pensionspengar som man har rätt till för man är snäll. Om så är fallet vissst heder till er men tror mer de som säger så gör de bara för de ser bra ut. Men kommer de till verkligheten tror jag ingen här inne skulle bjuda på de

Välkommen in i värmen. Ett inlägg helt i linje med mina förhoppningar, även om de kanske inte sträcker sig hela vägen till tikka :wink:

1 gillning