Lagbygget 24/25

Det är Eriksson som är problemet tydligen. Det kommer klart fram om man lyssnar på Örebro podden ”Redline Onside” De är inte nöjda med hur han jobbar.

1 gillning

Å andra sidan kanske det är det vi behöver nu, nåt som ger lugn och ro och med nytt spelsystem jobba med laget vi har, förändra på sikt, bygga en stomme, skapa kulturbärare… ett vi, sen skiftar vi ut pusselbitar, uppgraderar. Kan bli bra.

Ja det behöver mer av den gamla älska att vinna o hata att förlora som det gamla HV-gänget hade. Det är väl för f-n därför man spelar, för att vinna. Det måste präntas in nu. Man ska vinna sin kamp, vinna matcher, även om vi sen ska va bäst när det gäller, så måste man ändå ge allt i alla moment, täcka skott osv.
Tror konkurrens i laget - ingen ska va självklar bara för att - och en ära att få vinna matcher i HV-tröjan och för HV-publiken är viktig.

Ja, säger inte emot. Mer en förklaring till de som tycker folk gjort en u-sväng gällande förväntningar på nästa säsong.

1 gillning

Vi MÅSTE ha 2 bra centrar. Skit hellre i ytterforward. Allt annat än 2 centrar = Kattskit.

Jag kan inte förstå varför i hela världen man ska satsa på Borgström som C när han va rent usel där ifjol.

5 gillningar

Håller med han ska absolut inte centra. Rent av dålig center.

Lias som första, fisken andra, tikka tredje och stakke 4e och vips så behöver int borgis spela C utan kan hålla sig ute i på kanten :+1:t2:

1 gillning

Ja och vips så har vi direkt landat i absolut 0 konkurrens om platserna då alla är helt givna på respektive position.

En jävligt dålig lösning, tycker jag.

5 gillningar

Det där är riktigt dåligt. Stakkestad är ingen center. Inte heller Lindbäck. Sååå…om inte Borgström ska spela center, har man bara tre centrar.

2 gillningar

Vilket/vilka avsnitt behandlas detta?

Ja det där håller inte. Vi skall absolut inte lägga pressen på Fisker att vara 2c från början, vi har väl erfarenhet utav att ge folk stora roller som dom aldrig tidigare haft?

2 centrar in!

Tråkigt att du känner det, men håller verkligen inte med dig. Fisken tror ja verkligen har va som krävs för att plocka en andra roll. Tikka KOMMER spela på ett helt annat sätt kommande säsong emot va han gjorde denna. Sågs inte minst i kvalet och stakke fick lira center förra säsongen. Utöver det så har du även Lindbäck som kan gå som center, tidigare nämnda Borgström samt kommer svampen kan även han gå som c.

Trodde detta var ett forum där man diskuterade hv. Kan man inte hålla det på en lugn och sansad nivå om inte alla håller med varandra? va gör då detta forum bättre än ryggdunkandet som pågått uppe på kontoret? Vet att fler håller med mig, inte minst här inne om att både tikka och fisken är redo för en större roll emot va de hade föregående säsong.

För skulle inte stakke vara och kunna nosa på en centerplats i en 4e kedja, varför har man inte gjort sig av med honom än? Att han inte vill lämna själv? Tveksamt, hur kul är det att sitta bänk? Den ekonomiska delen? Aldrig, en ung obeprövad HA spelare som skriver sitt första shl kontrakt. Han sitter inte på några 200 - 250k i månaden. Han är inga problem att göra sig av med om man vill. Lägg där till att han skulle vara högintressant för toppklubbar i HA så gör ju inte det saken mindre sannolik.
Ne blomman ser något i honom som flera av oss här på forumet ser men som du obviously missar.

5 gillningar

Börja säsongen med borgis där då, och låt fisken växa in i den rollen mer och mer. Ger vi inte fisken tillräckligt stor roll ökar bara risken att Seattle plockar över honom och vi tappar honom helt och hållet
Och då sitter vi i ett betydligt värre läge än att vi låter stakke lira 4e center

2 gillningar

Känns bara som att man verkligen borde ta riskerna på rätt ställe, centersidan är inte där man borde chansa imho.

Problemet förra året var ju att Borgström var en given första center i Nubbens ögon, sen visade det sig att han inte kunde axla den rollen och då värvade vi shore.

Och Tikka gick ju som 2c länge innan OFM tog chansen, och det var väldigt tur för oss.

Jag ser gärna snarare att man startar OFM som 3c och förhoppningsvis låter han växa in i rollen en 2c.

2 gillningar

I avsnittet ”Vad händer” Det är rätt intressant.

1 gillning

Att nubben värvar borgis som 1a C talar ju sitt klara språk om nubben (även om det var Wennerholm på sportbladet som sabbade när han gick ut och sa att hv hade shls bästa förstakedja under den tiden Ap Brännström och borgis lirade tillsammans några matcher och gjorde det riktigt bra)

Skämt åt sido

Ja tror fisken är redo för en andra centerroll och skulle det visa sig att så inte är fallet så har vi spelare inom laget som kan fylla upp tills han är det

Tror fisken avsolut kan axla 2acenter kommande säsong. Men han kommer vara frånvarande inledningen av säsongen och har vi otur blir han kvar där borta.
Jag vill absolut ha in centrar för både 1a och 2a
Sen att fisken petar ner den ena när(om) han kommer tillbaka är det ju bara bra för oss.

3 gillningar

Jag tror absolut att Moelgaard kan axla en andracenterroll. Problemet är att HV har för få centrar. I dagsläget bara Moelgaard och Tikka samt Borgström som “reserv”. Vi har inga andra alternativ i truppen som är hållbara.

Alltså behöver man få in TVÅ centrar.

8 gillningar

Om Fisken är redo för en roll som tvåa eller trea tycker jag egentligen är en mindre fråga. Kommer det 2 centrar lär den ene säkert vara Fisken-ish oavsett och landa på ungefär samma speltid. Däremot är jag verkligen inte för att vi ska spela spelare som center som egentligen är ytter. Center i SHL kräver en hel del, och att spelare som Lindbäck och Stakke kan hoppa in där vid behov är bra, men det ska inte vara planen på permanent basis, enligt mig. Dessutom blir vi otroligt känsliga för skador på positionen. Borgy kan jag (med tvekan) köpa om vi får en ytter och center av yppersta klass istället - han är trots allt center i grunden. Men annars - 4 renodlade centrar som grund, tack.

1 gillning

Du har både stakke och Lindbäck som kan och lirade det förra året. Med lias påväg in så ser ja bara att det saknas 1 C alltså lias. Det ja ska vara ärlig och säga är att ja tog inte med i beräkningarna att som @nisse.andermo säger, fisken kommer missa inledningen och det ändra lite på hur ja ser på det men inte tillräckligt för att ja skulle svänga helt utan lägger då hellre krutet på någon annan, speciellt om den andra offensiva spelaren blir svampen