Stakke lirade center i Karlskoga innan han kom till oss och var väl om ja inte missminner även värvad som center till hv, så att han inte skulle vara en renodlad center köper ja inte
Tills dess att nya centrar presenterats, har HV bara två centrar plus Borgström.
Varken Stakkestad eller Lindbäck är riktiga centrar lika lite som Filip Sandberg.
Stakkestad spelade aldrig center i Karlskoga.
Vi tycker olika och det är helt okey för min del. Ja anser hv ha fler än 2 centrar under kontrakt så ja skriker inte efter 2 centrar till. De resurserna behövs på andra ställen
Han gjorde i slutspelet mot oss ![]()
Ja, i 1 match…
Jo Stakke spelade center i BIK. Även i landslaget med?
Nej betydligt mer än så, följde honom då ja tyckte han påminde om Ledin. Så nej det vara definitivt inte bara i en match…
I slutspelsmatcherna mot HV var det iaf en match. Totalt sett på två säsonger i BIK tog han tex 13 tekningar i serien, och var uppsatt som ytter i de fall jag kollat, vilket kanske skvallrar om nåt. Hur som helst. Att kalla honom center är nog en sanning med viss modifikation.
Såg du ens säsongen som var?
Varken Stakke, Lindbäck eller Tikka duger att spela som center i SHL och inte heller på någon annan position .Det var ju de svaren vi fick.
Sen kan man ju alltid hoppas och tro att de gör de bättre nästa år men känns som önsketänkande.
Ser inte vad du åsyftar. Tycker diskussionen är i lugn och sansad nivå med olika åsikter. Eller vad har för exempel? Sen att fler har en annan åsikt på så vis att det verkar motigt kan ju vara en sak, men inte samma. Finns det fler, som du säger, som tycker annorlunda än många andra får man gärna skriva det, med faktabaserade argument osv.
Jag tycker det är en bra diskussion här nu och bra och intressant med olika åsikter. Kör på ![]()
Att han tog 13 tekningar skvallrar om vad? att han inte spelar center eller att han centrade en kedja som man inte stoppade in vid tek? nyfiken, hur mycket tekade de övriga?
Jag har sett Karlskoga ganska mycket de senaste åren. Har aldrig sett honom spela center, förutom någon enstaka match när man haft skador på centrar, möjligen.
Karlskogas centrar under Stakkestads sista år i Karlskoga var Kalle Jelvert, David Lindqvist, Gustaf Franzén och Max Wennlund.
Så jag vidhåller att Stakkestad inte lirat center eller är en center i grunden.
Jämför man med de fyra som tog flest tekningar (de som Zico nämner) i laget ifjol så låg de på mellan 893 och 355 tekningar. Nu får man visserligen räkna in att Stakke var skadad halva säsongen, men han tog hand om 6.
Snälla har vi inte lärt oss någonting ? vi kan inte gå in i säsongen med en super svag center sida IGEN?!?! Stakkestad och OFM som andra center ? nej det kommer inte hålla
Haha andas. Var har nivån inte varit lugn och sansad? Jag tycker ditt förslag är en skitdålig lösning och det står jag för.
Lias bör bli bra men har aldrig burit ett lag på denna nivån innan. Hade helst sett Lias som 2C om de nu är så att han kommer sen en mer rutinerad pjäs som 1C.
Du skriver att Tikka KOMMER leverera.
Det tror jag ärligt talat inte ett smack på. Han va kass i 52 omgångar, en av våra absolut sämsta. Med förmodad topplön. Fullständigt oacceptabelt.
Att han inte sparkats ut är ett mirakel men han är ju en av anledningarna till att Nubben fick foten.
Att värva Lias och sätta honom som 2C är som att jag vet inte vad. Värvas Lias är han 1C. Punkt
Tror vi ska räkna in OFM som andracenter om vi vill ha kvar honom.
Bestämmer du de?
Synd. Jag tror han kan ta den platsen men tror inte alls på att tilldela honom den.
Haha gillar svaret. Men tror du på riktigt att HV jagat Lias alla dessa år med en stor budget för att sätta honom i 2C? På riktigt nu