Lagbygget 24/25

Lias som andra och borgy som första och fisken som tredje är det så

Om jag inte minns helt fel så sa väl Borgström själv i någon intervju att han helst spelade center?

Sen tror jag inte att vi ska dra allt för stora växlar av Borgströms prestation som center förra året. Varför? Jo av följande skäl:

1. Spelade slutspel långt in i maj då hans lag vann slutspelet i en match 7

2. Ny liga i shl

3. Militärtjänstgöring i finland

4. Knappt någon försäsong

5. Monten som tränare!

Tror Borgström kommer gå från klarhet till klarhet om han får förtroende

5 gillningar

OFM ska ha en seriös chans som 2 center, han gjorde nästan 0,5 p/match iår och ger man inte honom en chans kan man lägga ner ungdomssattsningen. OFM med bra yttrar kan göra så han blommar ut nästa år

7 gillningar

Men vem ska spela trejde isåfall?

MRnorrlan tänker du såhär

1a BORGY

2a OFM

3a NY

4a Tikka

tänker mer
1ny
OFM
NY/Tikka
Tikka/Stakke.

Sen om de är en optimal botten centersida? nja. Men reakistiskt kan de bli nått sånt då centermarknaden är svag och tror man mer realistiskt landar en topp center och en topp forward

1 gillning

Nej jag vet ju inte alls hur planen varit. Jag säger inte att det är fel så, jag är bara fundersam på hur redo han är för uppdraget? Jag kan ärligt säga att jag inte sett alls mycket av hur han spelat i AHL. Har du sett många matcher?

Jag tycker Borgström ska lira 1 Center sen Lias i Bumbikedjan, sen fisken i tredje.

1 gillning

TROR kommer alltid vara ett svagare argument än det vi faktiskt sett och bygger våra argument på.

Man får gärna tro. Jag tror på vissa saker. Men det blir tufft om man tror att folk alltid köper vad man tror. I alla fall i ett diskussionsforum.

7 gillningar

Man har hört det många gånger förr…nästa säsong kommer alla att lyfta sig minst ett steg…Jag säger så här, denna säsong har HV inte råd att chansa, vi måste vara med från start. Att göra det med både Stakke och Tikka som centrar det är ju helt verklighetsfrånvänt. Jag kan tänka Lias som första men det måste ju absolut in en till, speciellt då vi inte vet så mkt om Fisken kommande säsong.

7 gillningar

Exakt min tanke.

Vi måste sluta använda ”om/när” gällande spelares kvaliteter utan titta på fakta.

2 gillningar

Visst är det så, men man måste ha med i beaktning att shl är en ny liga för just de 2 du nämner, även för Borgström.
Det slår ju hål på argumentet att vi inte ska värva finnar från liiga utan shl erfarenhet issåfall

Om man bara ska säga saker man vet då kanske man inte behöver ett forum?

Hade jag varit Lias och inte fick reda på att jag hade varit tänkt som 1a center hade jag tittat mig över axeln och signat för Frölunda

Jo men vafan, så du menar att man inte kan utvecklas??

Tror du att fisken har nått sitt max? Eller att Stakkestad eller Win inte kommer att utvecklas? Det är väl förutsättningen och målet när man värvar unga talangfulla spelare som knappt fått hår på pungen.

2 gillningar

Sen har väl nytt spelsätt med ny tränare osv fått spelare att verkligen blomma ut och visa sin potential.

Titta bara på sylvegård som mest användes som någon tuff brukare till att ösa in poäng med rätt medspelare och spelsätt

Nej, självklart finns det rum att utvecklas.
Tror du missförstår resonemanget.
Jag TROR det blir galet att värva spelare X för att man får för sig att han borde växa in i den eller den rollen om spelare x inte ännu nått den nivån.

Jag älskar att se spelare komma underifrån och tävla sig uppåt i hierakin, är ju underbart att se unga spelare sno en plats högre upp av en annan spelare. Det jag menar är att jag tror det är fel att tilldela en lovande spelare en roll/plats högt upp för att man har förhoppningar om att denne ska kunna axla det.

1 gillning

Okej!

När det gäller Tikka så hade vi bra spaningar från forumet, tror det var Jordfelsbrytare som följde honom i Finland, och sa redan innan säsongen att det skulle bli flopp. Så i det fallet tror jag inte Nubben gjort sin läxa, heller…

2 gillningar

Där håller jag med dig

1 gillning

Det där med att värva någon med målsättningen att han skall växa in i en viss roll kräver väl ganska mycket av de som står för scoutingen.
Och HVs scouting senaste åren har ju varit