Lagbygget 24/25

Precis, tycker HV har bra mycket bättre backsida än MoDo framför allt. Brynäs tycker jag har bra backsida dock.

1 gillning

Om Smaski-Kaski hjälper oss till slutspel nästa säsong så är jag mer än nöjd. Jag tycker det är rätt skönt med lite realism också att han inte börjar prata guldjakt och sånt som en del här lokalt alltid gör innan säsongen startar (bor i LHC-land och de har banne mej lite svårt med verklighetsbilden).

1 gillning

Djoos - Bertilsson
Andersson - D’Astous
Kinnvall - Lindstein.

Där har du 1.

Jag ger dig fan Örebro och Malmö, det är katastrof rakt igenom.

Ser inte vad som är bättre med Brynäs än hv???

Lindstein är i våg med Fransson.

Han med konstigt namn har aldrig spelat shl och verkar vara väldigt daltig med puck.

Bertilsson hade svårt att hänga med i pucktempot i HA

Kinnvall är väl i våg med Nyberg.

Djoos är väl ända av kaliber men inte heller spelat shl hockey på väldigt länge.

Om du ställer de mot hv’s så tycker jag ärligt talat att hv’s är betydligt ”säkrare”.

4 gillningar

Timrås backsida skrämmer heller ingen,direkt svag skulle jag säga,Hv klart bättre!

2 gillningar

En back till ska väl in?

Nej.

Skönt med Kaski, tyckte han var riktigt bra i vm och uppträdde som den storback han har kapacitet att vara.

Nu ser backsidan genast mycket bättre ut, likaså vårt hot från offensiv blå när vi har puck i zon.

1 gillning

Vår backsida är habil inte mer tycker jag.

Lite för mycket “om och men” igen/som vanligt för min smak.
Men åtminstone ser det ut som det finns en tydlig tanke.
Finns dessutom en viss uppsida på backsidan om rätt spelare tar steg i sin utveckling.

När vi ändå pratar lagbygge:
Varför har vi inte skeppat iväg följande?
Hansson?
Lindbäck?
Strandell?

Tikka och Tedenby kommer vi aldrig kunna få någon annan att vilja ta över deras kontrakt.
Bara hoppas att bägge mirakulöst blir mycket bättre. Blir dyrt att ha dessa på läktaren.

2 gillningar

Fan att Nubben skulle ta in Alsing och Nyberg, utan dem hade Släggan fått plats!

Jättemärkligt att jämföra Kinnvall med Nyberg imo. 2 helt olika spelartyper.

Bertilsson va fullständigt briljant i HA. Knappast en av dom som låg bakom att dom åkte ur, de va finninvasionen som löste de med alla skitspelare dom hämtade då.

Om du tycker han är farlig med pucken, hur ser du på den så hypade Alsing då? Vet att många leksingar slet sig i håret av alla märkliga bakom ryggen-pass och droppar som han sysslar med.

Jag skiter i motståndarna och vill se ett starkt HV. Som jag sagt innan, jag tror vi kan bli bättre i försvarsspelet men att de tar tvärnit så snart våra backar närmar sig mittlinjen i offensiv färdriktning.

Tycker betyget på Kaski hittills i HV varit tvärdåligt, vi får helt enkelt förlita oss på förhoppningar (igen) om utveckling och PB hos våra spelare med ny ledning på plats.

Kaski har levererat innan han satte sina fötter i Jönköping så hoppas de kommer tillbaka.
Nyberg är en genommärklig värvning, haft en halv säsong där han varit bra.

Gillar Engsund. Fysik är viktigt.

Alsing ger och Alsing tar. Spelar helt utan marginaler där de lite för ofta blir dåligt men han har ju en nivå i sig som vi hoppas kunna få fram. Hade jag fått välja mellan Nardella och Alsing hade jag dock valt Nardella 10ggr av 10.

3 gillningar

Tänk er Kaski och Släggan på varsin kant i PP. Det vore nåt. Kom igen Abbot leverera…

Seppälä är inte snabb nog gör att spela på fel sida. Alsing-Fransson tycker jag är spännande.
Om Seppälä är med skulle jag spela honom med Sjöholm.

35p på 57 matcher i HV-tröjan sen han kom hit, det är inte dåligt.

7 gillningar

De har han gjort i landslaget lär klara det i SHL. Jag tänker mer att man ska ha Alsing med en riktigt defensiv back så han kan göra sitt. Samma med Kaski han ska vara med Engsund så han kan städa undan. Hoppas HV tänker samma med TYDLIGA roller i år.

Fransson är ju “rätt” offensiv och tror han och Nyberg är perfa för ett 3e backpar. Sjöholm på bänken alla dagar, HV borde fundera på låna ut han.

2 gillningar

Frågan är om det var en tillfällig formtopp eller denna sanna bilden av Nybergsk nivå där i slutspelet. Oavsett gillar jag inte att leva på hoppet om att spelare som kommer hit ska prestera på max (ibland till och med över) av den nivå de tidigare mäktat med under temporära perioder (lex Fröberg typ).

1 gillning

Sätt han både i Brynäs och i FHC där har han alltid varit stabil. Jag tycker värvnigen av han är onödig men han är liksom inte tok usel på något sätt. Han har varit länge i SHL och man har sätt han mkt.

För mig är han en stabil back varken mer eller mindre, men han är absolut inte så dålig som folk vill få de till. Men va fan de är det jag tycker, betyder ej tok mkt :rofl:

2 gillningar

Fast ja. I Brynäs va han rent bedrövlig och alla mina polare som är Brynäsare fräste över hans insatser efter mer eller mindre varenda match tills han fick lämna 11 matcher in i säsong 2 så ”stabil” va nog inte ordet man söker för att beskriva honom i Brynäskretsar.

1 gillning

Vill också minnas att han var kass i Brynäs.

Brynäs 20/21 var nog inte lätt att vara bra i iofs.