Riktigt fint att förlänga med Kaski, han hade ingen bra säsong förra året men ändå långt mkt bättre än de flesta andra i laget. Tror strålman förlänger också, då sitter vi på en väldigt fin defensiv och aningen svag offensiv bland backarna nästa år.
Skulle säga såhär, på pappret just nu jämfört med förra säsongen:
Backsida defensivt bättre, offensivt sämre men overall en bättre backsida.
Forward och centersidan, just nu sämre än förra säsongen två lediga platser, MÅSTE vara två absoluta topp SHL spelare för att de ska kunna bli bättre
https://www.hv71.se/athlete-profile/qZo-3ritvWng6
Ser ut som han va?
En till dansk ![]()
Danskar älskar Hv, det vet alla ![]()
Jag tror att backsidan är spikat nu efter Kaski förutom kanske lite utlåningar för Landen, Hallquisth efter har kört försäsong ihop. Sedan kan det vara så att plötsligt tar in nån men det känns tjockt i backuppställning.
Nej nej! En till ska in
Har lutat mer åt att inte förlänga med Kaski. Men det är baserat på prestation under gamla ledare. Vill Blomqvist/Abbott ha honom så tror jag på det, tillsvidare. Han har ju onekligen producerat framåt. Såg rätt fin ut i VM också. Vettigt med ett ettårskontrakt också.
men om en till ska in vem ska ut? Om två lånas ut och du menar att en till ska in så blir det totalt 9 backar på kontrakt
Tror det kan komma in en till om Seppälä inte blir kvar?
Tror inte de kommer in nån mer om inte Strålman vil fortsätta.
Men jag kan förstå oron över våran backuppsättning. Alsing-Engsund-Kaski är alla spelare för topp 4 i samtliga SHL lag, dock saknar vi den givna så kallade 1 backen. Luleå Engsund kanske kan ta en sådan roll.
Engsund-Kaski
Alsing-Nyberg
Sjöholm - Fransson
Kommer vara guld värt att ha en bred backsida nästa år så man kan sätta av någon spelare som inte levererar som exempelvis Sjöholm om han gör en lika svag säsong som förra.
Känns ju som att ekonomiskt skulle vi ha råd med att ha en backsida som är
Engsund - Alsing
Seppälä - kaski
Nyberg - strålman
Fransson - Sjöholm
Fransson och Sjöholm är väldigt billiga och skador kommer att komma de vet vi ju mycke väl om.
Vi måste ha BRA 7 och 8 backar som kan konkurrera med top 6 . Tycker inte att de ska vara givet att Fransson Sjöholm ska vara top 6
Jag tror inte Nyberg är en topp-sju back när den här säsongen summeras. WIN har hypats något enormt och har även där svårt att se att han kommer vara ordinarie. Vi lider fortfarande väldigt mycket av Nubbens olika vansinneskontrakt och kommer högst sannolikt husera i tabellens absoluta nedre regioner. Jag är dock nöjd med förlängningen av Kaski, hoppas att han tar vid där han avslutade denna säsong. Vi behöver fortfarande få in ytterligare en bra back (Strålman funkar) och två kvalitetscentrar. Ytterforwards har vi för två toppkedjor med Borgström, AP, Brännström, OSL och Lenc.
Sen har vi tyvärr fortfarande Hansson och Stakkestad på kontrakt vilket inte känns optimalt. Förhoppningsvis kanske man kan få Hansson att bryta kontraktet på eget bevåg under säsongen.
Fransson och Sjöholm ska in på 6 backar. Att sätta de som ett fjärde backpar är inte hållbart. De borde få utvecklas mer o bli stabila SHL backar för HV
De kommer få spela…
Inte ens säkert att seppälä spelar ju.
Vi måste ha mycke bredare backsida
Jag hoppas inte att man är klar med backsidan. I mina ögon är den inte bättre än förra årets backsida, på pappret. Vill ha in en till offensiv back. Håller med @Andersson711 här.
Detta är ingen backsida som kommer skrämma något lag i shl. Tyvärr.
Håller med Lasläggia måste in med, eller behålla Nardella.
Min känsla är att backsidan underskattas. Tror det här blir kanon.
Alltså
Alsing-kaski
Engsund-…
Skulle precis skriva att topp 2 kedjorna ser bra ut men näe, det saknas en toppback skulle jag säga.
Fransson och Nyberg i tredje och Sjöholm, det är bra bredd men saknas spets