Lagbygget 24/25

Fast om du sätter upp

Engsund - Alsing

Seppälä - kaski

Då har du en stark top 4

Aldrig varit imponerad av Säpp

Seppälä kommer aldrig sätta en skridsko på en professionell is igen tyvärr. Finns inte en chans att han återhämtar sig tyvärr. Handlar bara om försäkringspengar för hans del resterande kontraktstid tyvärr

1 gillning

Är du hundra?

Isåfall kan vi likaväl ta in en ny av samma peng

Ett opererat diskbråk är inget du bara vandrar tillbaka ifrån. Du låser lixom fast disken och blir helt enkelt stelopererad där. Operation är en sista utväg vid diskproblem och är även därför det dröjde så länge innan man väl opererade för man ville verkligen slippa göra det

Det har man redan gjort i form av engsund.

Eichel i NHL spelar ju rätt bra efter sådan operation

1 gillning

Var väl högre upp i nacktrakten? Vet iofs om det är bättre men :slight_smile:

Skitsnack.

2 gillningar

Men men. Lek med tanken att han aldrig skulle spela mer. Vet inte vad han har i lön men runt 200k och då borde vi kunna hitta en jävligt bra ersättare tex nardella

Vi får se hur pass mycket skitsnack det är. Även om han blir någorlunda återhämtad från den så har ja väldigt svårt att se att han riskerar att göra det värre igen och riskera att få göra ytterligare en operation.

Där av värvningen av engsund. Det är det redan planerat för

Två frågor på det:

Betalar fortfarande Hv för Sepp, eller hur mycket täcker försäkring här?

Om det nu redan täcks för, Går man eventuellt redan nu efter Laleggia, eller förlänga med Nardella? Nardella hamnade bra till på poängsidan vad det gäller backar, eller hur tänker man här kring uppsättning?

Känns lite oroväckance skralt med poänggörare, överlag tänker jag.

Under sjukskrivningen betalar inte hv nånting utan försäkringen täcker upp.

Till fråga två, se tidigast svar :+1:t2:

1 gillning

Då borde det ju komma in en back till om man räknat bort Säpp

Mjo, frågeställningen jag hade var just angående Nardella, min uppfattning är att folk varit något negativ till att han skulle vara kvar, poängmässigt med sin topplacering tänker jag (eller det faktum att man pratar om Laleggia) att han kanske inte är så dum, men då vet jag inte / har ingen uppfattning om hur det platsar in i laget, överlag, baserat på spelidé etc.

Jo den är klart bättre än förra året

Skitsnacket är att du i allmänhet pratar om ett opererat diskbråck som något man aldrig riktigt kan återhämta sig från. Det, är skitsnack.

Jag hade blivit super glad för Nardella, tycker hans offensiv behövs med de backar vi har.
Får vi honom också så har vi faktiskt en bra backsida

Nu var det ju iofs i kontexten av att spela hockey på proffesionell nivå, vilket ja också skriver att han garanterat inte kommer göra igen. Vad som gäller vanliga Svensson som sitter i kassan på Ica är något helt annat och inget jag diskuterat här.

Ja men så är det ju, inte många hockeyspelare som kommit tillbaka i form efter en sån operation.

Men Hv behöver väl inte betala något för honom tills hans kontrakt går ut om han är sjukskriven tills dess ? Så om dom har ett muntligt “under bordet avtal” om att han ska vara kvar i Hv för att få ut sina försäkringspengar så kan således Hv värva någon annan på hans plats?