Du är grym Norrland! @havregrynsnyllet och @Smithy71 kan fortsätta sin diskbråckskonversation internt, men läs guiden från 1177 först bara
För att man ska få en bra översikt och någon form av uppfattning om lagets status på pappret
HV och Malmö är de två lag som får lägst betyg. Två ynka plus.
Säger väl en del.
Finns lite att jobba med i våran trupp så att säga…
Förstår dock inte hur Örebro kan få en 3:a i betyg
Någon som vill dela med sig vad som sägs och hur man tippar lag 10-14?
Näe. Och Brynäs. Även om de tagit in flera hemvändare.
Men oavsett. Just nu har omvärlden samma syn som oss på forumet. HV har just nu ett bottengäng på pappret.
Rankar inte lagen. Ger HV en tvåa. Skriver att en center och möjligtvis en forward bör tas in. Diskuterar Seppäläs skada och om HV orkar vänta på att han ska bli spelklar.
Rätt blaha.
Antar att de inte räknat med Alneflet?
Står bara att han ryktas in
Fattar inte varför medierna inte trycker på för två st C och en FW. Sägs något om målvakter för antar dom räknar in Hugo där?
Jag lägger ingen vikt vid såna rankingar. HV har placerats som topp- eller mittenlag i såna rankingar innan och hamnat i botten. Precis som andra lag hamnat i botten på rankingen men klarats sig bra under säsongen.
Lagbygget skrämmer mig inte heller. Visst finns det många frågetecknen och det behöver fyllas på med topp på vissa platser. Men ur mitt perspektiv så har man ändå en trupp som ska kunna klara målsättningen plats 12 eller bättre.
Det som är det absolut största frågetecknet är om man för en gångs skull kommer lyckas med att använda materialet rätt. Om man lyckas få de spelare som måste leverera på en konstant hög nivå att konsekvent göra det. Om man kommer att få de spelare som måste ta steg att göra det. Om man kommer att kunna påbörja bygget av en lagstomme som är motorn som driver laget. Om man gör det så kommer man att slippa kvala. Om inte - ja då blir det samma visa som förra säsongen.
Det som ändå känns lite bättre nu är att HV insett att hålla på som man gjort, med undermålig personal och omodernt tänk när det gäller allt som har med spelarvärvningar och lagbygge att göra, inte fungerar! Nu försöker man med det man borde gjort från början, nämligen att skapa en långsiktig plan, sätta ihop ett team och skapa ett lag som ska kunna fullfölja planen.
De senaste två säsongerna har man inte haft en plan. Bara gå bakåt och lyssna på de som inte längre är kvar om hur de såg på hur man skulle återetablera HV i SHL och som topplag. Det vara ju bara önskedrömmar alltihop, helt utan plan eller ens rimlighet. Fullständigt värdelöst. Därför hamnade man direkt i ett tillstånd av chock, med därpå följande ”damage control” som ledde till att man inte kunde tänka eller planera framåt.
Jag räknar absolut inte med stordåd. Men jag räknar med att man har en plan. Och att man kommer att följa den. Lagbygget hittills ger en viss förhoppning. Men det behöver fyllas på. Samtidigt som spelare med kvalité måste visa den mer konsekvent och andra spelare måste ta kliv. Jag hoppas att komma hit är en del av planen.
Nä, Örebro har Karlkvist som enda riktigt bra nyförvärv. Puistola kan säker bli jättebra men det är ju ett helt oskrivet kort.
håller helt med dom, tycker Hv ser riktigt tunna ut på pappret just nu
Fast du kan ju välja att ersätta med en artificiell disk och behålla rörligheten. Särskilt som idrottsman och med en rehabtid på bara tre månader är det överlägset.
Är väl ingenting som erbjuds i svenska öppenvården men om du har en idrottskarriär borde valet vara enkelt. Kostar ca en halv miljon bara.
Inte så oväntat eller? Vi var sämst förra året och har knappt värvat några forwards än så nä just nu ser det inte toppen ut om de skrivit något annat hade varit minst sagt märkligt
Läskigt. Idag säger Abbott att 2st ska in och att det helst ska vara 1st bra center av dom 2. Kan betyda att vi stannar vid 2fw.
Fan va hemskt. Ska vi lyfta vidhåller jag att det MÅSTE in 2st c och en fw.
Man har ju en budget att hålla sig till, det borde väll du veta som är ett så troget HV fan.
Någon vänlig själ som vill delge för mig vad som sades i intervjun?
Sammanfattning:
Oliwer Kaski har förlängt sitt kontrakt med HV71 med ytterligare ett år, vilket innebär att han är den sista backen i truppen inför den kommande säsongen. General manager Chris Abbott värderade högt att Kaski redan har erfarenhet av ligan och laget. Trots Kaskis förlängning utesluter Abbott inte fler värvningar, då han anser att truppen inte är färdig förrän övergångsfönstret stänger i februari. HV71 behöver också en eller två forwards, varav en bör vara en bra center. Statusen för backen Mikael Seppälä är osäker efter en ryggoperation, och det är oklart om han kommer att spela i höst.
Ja. Efter eftertanke kan jag tycka de är ok iaf.
Tittar man på bygget känns det som att vi sänkt spelarbudgeten ordentligt. Håller vi oss bara kvar kan de bli jätteviktigt till Chris’s år 2 då många fler kontrakt går ut och han kan bygga detta laget till sitt eget på ett mycket viktigare sätt. Vi behöver ju faktiskt inte bli bättre denna säsongen, de viktigaste är fortsatt bara att vinna den sista matchen, de bör vi kanske klara ändå!