Får vi in 2 bra centers så blir jag hyffsat nöjd
Då skulle vi kunna köra
AP20-NY-Borgström
Riktigt bra första kedja
Lenc-NY(som OFM får utmana)-OSL
Bra andra kedja (känns lite spets fattig men ändå helt ok)
Tedenby-OFM-brännström
Fin tredje kedja om Tedenby vaknar till liv under Blomman, stor chans att OFM blir andra center.
WIN-Tikka-Lindbäck
Brunkar kedja med seriens dyraste 4E center…
(Hansson, Träff, Petterson, utanför laget där jag gärna ser att någon av dessa tar kliv, Träff känns ju väldigt lovande tex)
Tror mycket handlar om att överleva till Abbots andra år då han kan bygga sitt egna bättre lag.
Tror man kommer spara mycket för att kunna göra midseason värvningar om det behövs men vill helst slippa detta.
Visst är det så att målet ska vara att hålla sig kvar. Problemet är att det inte finns något riktigt dåligt lag i år. Det är skitsvårt att hitta två lag som är sämre än HV i detta skede.
OIK blev åderlåtna på sina bästa spelare två år i rad. Någon gång skulle det inte gå för Fröberg att trolla längre med den lilla budgeten.
Möjligen, möjligen att Malmö kan bli ett sådant lag i år. Det är väll i så fall det som skulle vara räddningsplankan.
Örebro var relativt stabila efter rödtoffsen kom in som coach. Jag tror de kommer vara svårspelade även att de kanske inte har några större stjärnor förutom Karlqvist. De lär väll tappa ett par yngre till NHL också.
Brynäs har en del kvar från HA men fått in Djoos, Silverberg etc som borde vara klass på SHL nivå.
För att jag ska känna mig trygg hade jag gärna sett två forwards till av yppersta kvalitet. Vi har inte en aning om ifall AB kommer lyckas på SHL nivå, det kan bli kanon eller så kan det bli Rahm utfall. Stillman har ju dessutom misslyckats ett par gånger tidigare och Davidsson har aldrig lyckats.
Här har ju både Malmö och Örebro betydligt bättre bevisade tränare och mer rutin i båset.
Man förstår tydligt varför HV tippas i botten. Jag ser tyvärr HV som 14:e lag just nu. Sista två forwardsplatserna blir livsviktiga för att ge AB lite marginaler.
– Som jag sagt tidigare så kommer jag inte kommentera specifika namn eller vad det är vi är ute och letar efter.
Shitshowen HV71 är över. Att man ser Seppälä som bonus ger dock intervjun med Abbott tydliga tecken på, i övrigt så är känslan att inte någon utanför närmaste kretsen kommer att veta så mycket innan det är klart med nåt och det känns jäkligt bra!
Inte för att vara den som är den, men vi alla sitter och gormar om att vi måste ha 2 kvalitétscentrar osv. Har ingen jättekoll men vad finns ens på marknaden? Lias (känns tveksamt va?) och vem mer? Känns som om skörden blivit dålig iår?
Den är svår. Man visste inte vilken serie man skulle tillhöra, Nubben out och Abbott in i sent läge så man får väl hoppas att han jobbat lite i kulisserna med spelare.
Där har du fel! Du pratar om att bli stelopererad inte om diskbråck. 2 helt skilda saker. Har själv opererat ryggen för diskbråck och är inte stelopererad. Brukar vara lyckosamt för de flesta men tyvärr inte för mig så jag blev tvingad till sjukersättning.
Finns dessutom alternativ idag genom att ersätta diskar istället för att steloperera. Stelopererar man skadas flera diskar och rehabtiden är lång. Dessutom kan man förvänta sig att behöva operera igen.
Fördelen med att steloperera är att det är stadigare vad jag förstår.
Sätter du in en artificiell disk så har du minimal rehabtid och behåller rörligheten. Ett par nhl-spelare som gjort och många kampsportare.
Om man har en välbetald idrottskarriär man vill förlänga borde det vara det bästa alternativet.
Har själv opererat mig för disckbråck, med lyckat resultat. Samma dag som operationen genomfördes kunde jag lämna sjkuhuset och handla julklappar på shoppingcententrat utanför stan.
Kunde återgå till träning och fotboll/innebandy kort därpå. Tänkte överhuvudtaget inte på ryggen efter några månader. Idag minns jag inte om det var 2,3 eller fyra år sedan.
Har dock hört andra utfall - men överlag så utfallet gott enligt min läkare.
Men till pudelns kärna så känns det som om Seppälä i lugn och ro får återhämta sig. Samtidigt som kostnaden tas av försäkringen - så en vinn vinn situation för alla parter.
Att släppa rätten på en etablerad (läs kontraktet) internationell etablerad spelare vore vansinnigt.
Just nu verkar det nästan vara svårare att hitta riktigt bra spelare än att få loss ekonomiska muskler. Att vi kan gå plus två miljoner förfående år visar ju prov på det.
Dessutom har vi en kassakista, som enligt mig ska användas för att etablera oss på allvar i SHL. För det kommer inte bli någon dans på rosor denna säsong heller. Så är det någon gång vi ska speäcka budgeten så är det nu…
I dagsläget har vi sparat pengar på målvakterna (om ryktet som går stämmer). Så en uppdaterat backsida om Strålman kritar på bör gå jämt upp ekonomiskt.
Två kioskvältare framåt vore därmed på sin plats. Frågan är bara vilka
Nu är det dags för Abbot att visa varför vi tog in honom.
Personligen skulle jag även se att han agerar och försöker göra sig av med Tedenby samt en eller två gnuggare. Det borde inte vara helt omöjligt att hitta nya adress till Hansson, Stakkestad eller Lindbäck om viljan finns. Dessa lär säkert vilja spela hockey istället för att sitta av ett kontrakt.
Därmed kan vi spela in Träff i laget - en spelare som kanske kan klättra i hierarkin under resans gång.
Abbot - visa dina hårda nypor och fingertoppkänsla…
Ja men det är ju så, Träff har stor potential, men samtidigt har vi gnuggar bröderna som tar onödiga platser, någon eller flera av dem borde ju få lämna, vart ska de annars få plats ? och Träff Petersson ?
Tror väldigt mycket på Träff och med säkra källor gör även Chris Abbott det. Tror han kommer få en hel del chanser att bevisa sig och komma in i SHL-kostymen.