Håller med och att han försökte värva honom till Rögle säger väl också att han ser nått bra i honom ![]()
Tänkte bara tipsa alla att det finns en tråd om skador ![]()
Men är medveten om att mitt inlägg kanske var off topic ifall det skulle flyttas.
Är de nån som vet hur aktivt hv jobbar för att låna ut t ex Träff, Pettersson, Landen, Hellquist och målvakten? Eller vill man köra försäsong med dem? Tror samtliga skulle må bra av 1 säsong i allsvenskan
Vet bara att Landen ryktas till Oskarshamn på utlåning
tror och hoppas det med, men då blir Hansson, Lindbäck, Stakke mfl dussinforwards ännu mer överflödiga
Finns det ingen risk att OFM drar till Nordamerika nästa säsong då? Någon som vet något om det? kan bli ett tungt tapp isåfall
Han har väll inte NHL kontrakt?
Jo. Signad av Kraken. Ska över på läger, sen får vi se helt enkelt.
*Edit. Sorry. Draftad, inte signad än.
Nae men det kan ju ändras under offseason nu i sommar, jag ser det ju bara som en tidsfråga innan Seattle signar honom.
Killgissning nu men tvivlar starkt på OFM i NHL kommande säsong, tror de vill se hans utveckling i minst en till SHL säsong
Får hoppas på det, de skulle ju kunna vilja ha över honom till AHL också.
Det får de inte, då han är vald i andrarundan. NHL eller där han nu är som gäller.
Visserligen gjorde Emil Andrae det, men det var på premissen att han också bröt sitt kontrakt, dvs HV stod inte i vägen.
Är de 15 juni för honom också? Om han inte är kontrakterad kan han väll inte stanna in till oktober/november utan bara deras draftcamp i Augusti?
Så vitt jag förstår, gäller 15 juni för alla spelare med kontrakt.
Såå, om Mølgaard skriver med Seattle före 15 juni, kan han försvinna på längre eller kortare tid.
Och, tyvärr, i den värsta av världar försvinner kanske inte bara Mølgaard.
Henric Borgström är ännu inte säkrad inför nästa säsong då Washington fortfarande kan ge honom ett bud. Minns med bävan hur Jesse Joensuu försvann sent den 15 juni ett år. Hmmm…
Va det inte så förra året, att Borgy fick bud från Capitals, men att de var tvungna att göra det för att få behålla rättigheterna?
Jo
Tyvärr för de europeiska klubbarna verkar ju NHL-lagen vilja ha över sina spelare allt tidigare. Inte bara förstarundare som försvinner snabbt. Fördelen är ju att OFM inte kan spela i AHL nu eftersom han är draftad i andrarundan. Tror inte heller det blir ett fall av lex Andrae, får en känsla av att Abbott kan vara hårdare där.
7 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om: NHL
Off topic boys!
Åter till lagbygget. Tänker att jag ska summera backarna lite:
Seppälä - kan inte garantera att han kommer tillbaka men känns som att ingen vill ta över en skadad back. För mig inte alls given på 6 backar för mig.
Nyberg - Djup och rutin som HV får in. Men skall han spela på 6 backar framför våra juniorer? Tycker egentligen inte det.
Kaski - Given topp 4 som har stor potential men kanske inte fått ut allt i HV än. Kommer bli viktig för offensiven nästa år
Alsing - Precis vad HV behöver. Tvåvägsback med SHL rutin som kan höja nivån samt det defensiva spelet som HV saknat i många år. Given topp 4
Engsund - Defensiv back som HV inte har haft på många år. Bra med SHL rutin och en stabil back som kan bli en viktig pusselbit långsiktigt i HV. Given topp 4
Fransson - En framtida offensiv back som är framtiden i klubben. Given topp 6
Sjöholm - En framtida defensiv back som är framtiden i klubben. Given topp 6
Hallquist och Landén - låna ut och hoppas att de kan konkurrera nästa säsong
Strandell - En joker som har potential men ingen som riktigt vet var han står. borde ha det svårt att slå sig in i truppen i år
Tankar?