Hoppas Abbot får sparken. Vill ha tillbaka glappkäften Nubben så vi supportrar får roligare silly där precis alla handlingar och tankar läcker ut.
Bättre att det är tråkigt nu och roligt under säsongen än tvärtom… ![]()
Nej jag håller med. Det är rätt väg men fortfarande förbannat tråkigt.
Ju längre tid som går i tystnad nu, desto mer blir åtminstone jag medveten om hur oerhört pladdrig förra ledningen var. Inte nog med hur HV var sämst i ligan över prestation per spenderad krona men man lär ju också vunnit ligan för störst andel pladder i relation till placering.
Jag tycker det här är lugnt och skönt. Vi får behandla spattigheten vi känner nu som avgiftningsbesvär och pladdermissbruksabstinens.
Tror det är tråkigt för Abbot inte hittat ett skit. Luktar 2 medelmåttor som 2 sista forwards. Magkänsla ![]()
Tycker ändå Borgström - Petersson och Lyrenäs - Brännström ska kunna va stommen i två bra formationer nästa säsong. Kanske behövs komplement mer än stjärna?
Jag tycker det är märkligt att man inte brutit ett enda kontrakt i år (forsberg undantag)
Sjukt märkligt. I synnerhet med tanke på att vi snackar om såna dussinlirare. Blir Foppa den enda vi bryter med, ja då hade jag nog föredragit att man istället brutit med Hansson, Stakke och Lindbäck på ett bräde för att på så sätt frigöra samma pengar.
Men Abbott kanske har en plan. För jag ser det som snudd på omöjligt, både sett till sportsliga resultat och ekonomiska, som att vi ska kunna avsluta den här säsongen med dessa spelare.
100% du är en vis man, jag som otålig 44åring har mycket att lära ![]()
Påtal om det, man har inte hört något nytt uttalande om att vi nu efter -Foppa letar ytterligare en forward ?
Skillnaden på foppa och dem tre musketörerna är att ingen annan vill ha dom. Då frigör man inte en enda krona tyvärr…
Finns många allsvenska lag som vill ha dessa kan jag lova.
Gratis kanske… Men jag tror Ingen är villig att ta över deras kontrakt
Tror jag nog framåt säsongen när de börjar dra ihop sig och lagen ska spetsa till truppen.
Wikegård avgudar ju Lindbäck tex , tror nog djurgården hade kunnat ta över hans kontrakt
Vilket lag, vid sina sinnes fulla bruk, skulle vilja ha Herman Hansson?
Alla svenska lag som inte är i SHL?
Jag köper att man är villig att ge spelarna under kontrakt en ärlig chans under Blomqvist/Abbotts ledning. Ingen av Lindbäck, Hansson eller WIN är våra högst avlönade och således ”skitsamma” om de värmer bänk.
Sen håller jag med om att vi ska värna om våra juniorer men att ge ”bottenspelarna” chansen innan vi eventuellt hittar nya destinationer är jag helt öppen för. Herman Träff är extremt spännande och kan likaväl klamra sig in på en T9-position i laget.
Lindbäck är fortfarande ung och hade tre starka säsonger i HA där han levererat fina siffror innan SHL (ja ja, jag vet, bara för att man är bra i HA så säger det inget om SHL). Tror dock många klubbar skulle vilja ta honom om dom fick chansen. Likaså andra SHL klubbar för att sätta honom i en tredje / fjärde, var många som ryckte i honom efter 22/23. Med det sagt, jag är färgad och gillar Lindbäck extremt mycket haha! Synd att det inte gått något vidare för honom i SHL när det kommer till poäng, men i ärlighetens namn, vem fan har lyckats prestera i HV egentligen sedan vi gick upp igen förutom en handfull legoknektar, Borgy och Petersson? Ingen lätt uppgift direkt, känns dumt att döma ut spelare som Måns och Stakke efter föregående två säsongernas totala avsaknad av lagkemi, grundspel och Lindboms sargbrunksdumpar-hockey! ![]()
Jag älskar HV men det måste vara en jäkla mardröm att försöka ta steget upp i SHL som Måns och Stakke gjort för att spela i en sådan cirkus-förening som HV varit på senaste.
Jag håller med dig! Jag tycker absolut inte vi ska döma ut Stakke efter 1 säsong, och Lindbäck är en bra 3-4 gnuggare som kan spela på olika positioner. Värvningen av Hansson har jag dock aldrig förstått. Oavsett vilket vad man tycker om dom så har vi för många av samma spelartyper.
Är ytterst tveksam till att Ha klubbar är villiga att ta över någon av deras kontrakt utan att HV skjuter till och betalar. Vi är väl inte kända för att hålla i våra pengar vid kontraktsskrivningar, även innan nubben.
Hansson kan väl inte vara så dyr att man inte kan bryta med honom?