Lagbygget 24/25

7 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om #xx Tanner Kero

McDavid känns spontant som att spänna bågen lite väl högt. Hade varit bättre att fortsätta med Shore som är en beprövad toppcenter i ligan.

Fast, Shore visade upp en annan sida när HV spelade sina viktigast matcher för säsongen, har aldrig sett ngn mer överbetald omotiverad spelare, han var verkligen sämst när det väl gällde.

11 gillningar

Tycket det är skönt vi provar nåt annat än Shore. Han hitta aldrig nån kemi med AP20 vilket vi vi verkligen behöver.

Shore är nog en mer offensiv skicklig center än Kero. Dock tror jag Kero är bättre över hela banan och mer tvåvägsspelare som tar mer defensiv ansvar, iallafall om man går på Abbots beskrivning. Vi har redan andre, Borgström och OSL som är tekniskt offensivt skickliga spelare och dessa herrar är relativt svaga i defensiven. Därav tror jag de är smart att ha en mer defensiv center runt dessa herrar som täcker upp. Gör Kero runt 25-30 p är jag nöjd, det är andre, Borgström och OSL som ska ligga uppåt 40 pinnar

4 gillningar

Shore var väl oxå jävligt dyr, förmodligen dyrare än Kero
nu kanske man oxå kan få in en bättre offensiv ytterforward

2 gillningar

Hur kommer HV att formera femmorna nu med Kero intåg tror ni?

1 gillning

AP20 Kero Brännström
NY Borgström OSL
Lenc Fisken Tedenby
Stakke Tikka Ignberg

2 gillningar

AP - Kero - Borgström
Huusko - Fisken - OSL
Lenc - Hrdina - Tedenby
Hansson - Tikka - Ignberg

Något sådant skulle jag tro de blir.

4 gillningar

Läste jag rätt? Gör Hrdina sensationellt comeback? HUUSKO OCKSÅ!? haha :crazy_face:

4 gillningar

Rätt spännande kedjorna som ni skrivit om. Själv tror jag det blir något sådant med också. Inte den sexigaste men jag tror det kommer blir bra, hård jobb och matar puckar in i mål så löser det sig med resten!

Chris säger i senaste intervjun på JP idag att ”de kan bli” en forward till.

Jag vill se någon storväxt forward som kan skapa ytor och ta sig in på mål. Ett perfekt namn hade varit den finska liraren som varit uppe på tal här innan. Joona Louto.

AP - KERO - BRÄNNSTRÖM

LOUTO - BORGSTRÖM - OSL

LENC - OFM - TEDEN/TRÄFF

LINDBÄCK - TIKKA - WIN/STAKKE/HANSSON

ENGSUND - KASKI
SEPPÄLÄ - ALSING
NYBERG - SJÖHOLM
FRANSSON- STRANDELL

2 gillningar

Kedjorna ser ändå helt okej. Framförallt om man kan värva in en ytterforward som är tänkt som top sex i laget. Går att laborera ganska flitigt.

AP20 - Kero - NY
OSL - Borgström - Brännström
Lenc - Fisken - Tedenby/Träff
Lindbäck - Tikka - WIN

Ser helst en C till…

AP20 - Kero - Borgis
Lenc - Fisken - Brännström
OSL - Ny - Träff
Lindbäck - Tikka - WIN

(Tedenby. Hugo, Stakke, Hansson)

2 gillningar

Om det nu går hitta lämplig C så vore den uppställningen intressant.
Men Borgy på vingen och Fisken som C i andra borde kunna skapa intressanta perioder där laget toppas oavsett om eller vad som kommer.

2 gillningar

Som med alla spelare från andra sidan kan det verkligen bli flipp eller flopp. Uppsidan just nu, det är Abbott som värvat och inte Nubben.

14 gillningar

Haha det räcker sålänge! Vi behöver inte mer krav nu för stunden.

Vill absolut inte att Brännström ska lira i en andrafemma det är han för dålig för. Hoppas snarare på detta

AP - Keero - BORGSTRÖM
OSL - FISKEN - NY
LENC - TIKKA - BRÄNNSTRÖM
TEDENBY - LINDBÄCK - INGSBERG

2 gillningar

AP - Kero - Lyränäs
Lenc - Borgström - Ny
Tedenby - Fisken - Brännström
Träff - Tikka - Pettersson

1 gillning

Svammel Brännström spelade i en andra kedja i Luleå när dom spelade final 2022. Man ska inte döma honom för fjolåret, finns en jäkla uppsida hos Brännan, sen är han ingen som kommer att ösa poäng men definitivt en bra tredje länk även i en toppkedja!

8 gillningar