Lagbygget 24/25

AP-Kero-Borgy
Lenc-Fisken-Lyrenäs
Tedenby - Tikka - Brännström
Träff - Stakkestad - Pettersson

Kaski - Engsund
Alsing - Fransson
Nyberg - Seppälä
Sjöholm

Alnefeldt

(Hansson, Strandell, Hallquisth, Dicken, Glifford, Lindbäck och Ignsberg)

4 gillningar

Tycker det ser bra ut föeutom att ignberg kommer inte börja på bänken, byt han och pettersson.

1 gillning

Jag känner att det är svårt att välja spelare till olika positioner speciellt fjärdefemman och här överväger jag valet mellan Ignberg och Pettersson. Vill gärna att ge Pettersson speltid för att utvecklas. Tycker är extra roligt när våra egna akademispelare lyckas och blir så bra. Kan ju också att Ignberg börjar som extra fw och om utvecklas så bra kan ju ta över Petterssons plats.

1 gillning

Tycker värvningen av Kero verkar intressant.

AP-Kero-Borgy
Lenc-OFM-OSL
Tedenby - Lindbäck - Brännström
Pettersson - Tikka - Träff

Extra: Ingberg

Kaski - Engsund
Alsing - Fransson
Nyberg - Seppälä
Sjöholm

Om det ska in en till hade jag gärna sett en till center. Eller åtminstone någon som kan spela center.

Vad gäller Stakke och Herman säger jag som Argentinas president. Afuera!

(Edit: insåg att Pettersson är LW).

1 gillning

Tycker att det är konstigt att vi inte ska döma honom för fjolåret när det är precis det vi gör med alla andra spelare som sågats vid fotknölarna. Var mer intresserad av att åka och tacklas och skydda puck än driva mot mål!! Perfekt för en tredje kedja.

Hela tråk Luleå är uppbyggt kring brunkar hockey…

Brännström var en gjuten landslagsspelare den här tiden förra året. Många glömmer bort det och stirrar sig blinda på en kaos-säsong, både för hans del och laget. Jag väljer att försöka se den lite större bilden och där platsar Isac helt klart i en andra kedja. Framförallt i HV71/med vår trupp.

10 gillningar

Teden var ju landslagsspelare innan han kom till HV med, så det köper jag inte… Han var tyvärr en besvikelse även i Luleå då dem tyckte att hans poängproduktion dippade alldeles för mycket. Gick han inte poänglös eller mållös i 20 matcher i rad för 2 år sedan?

1 gillning

Jag tycker bara att med den spelstilen han visade förra säsongen så passar han bättre in i en brunkarkedja än i en poängkedja

2 gillningar

Jag tycker inte att Träff passar i en fjärdekedja. Och än Pettersson än mindre.
Jag vill att fjärde får bli en ”saboterande” kedja. Låt dem stänga ner motståndarnas stjärnor. Men låt de övriga tre spela.

1 gillning

Går ju laborera lite med det här laget ändå.

Känns inte Kero lite som en P Lindholm-typ?

AP-Kero-Brännström
Ny/Borgström-Ny/Borgström-OSL
Lenc-OFM-Träff
Ignberg-Tikka-Stakke/Lindbäck

En andracenter som tar lite defensivt ansvar med Borgström och OSL på kant vore nog att föredra. Tre kedjor som borde kunna producera och en som kan stänga ner…

Kan ju flytta upp OFM till andra och ta in en center till tredje oxå…

Får inte in Teden i bygget. Passar liksom inte in någon stans. Årets Foppa?

3 gillningar

AP-Kero-Borgy
Lenc-OFM-OSL
Tedenby - Tikka - Brännström
Igneberg - Stakke- Träff

Kaski - Alsing
Engsund - Fransson
Nyberg - Seppälä
Sjöholm

Ser rätt okej ut, fast vi ska ju in med en topp forward till, jag tycker mer vi ska vänta in en riktigt bra center till, vi har massvis med forwards men ont om centers

3 gillningar

Snälla någon som har koll på denna killen som kan berätta om han är den där förstecentern vi behöver? Blir lite nervös när vi på en av dom två sista platserna, (som är dom viktigaste värvningarna för säsongen typ) presenterar detta? Nu är det ju Abbot som värvat, men…

Tror inte det varit så “positivt” angående denna värvning om tex Hult, eller Nubben gjort den.

Har kikat på videos, det som går att hitta. Han känns smart, intelligent och värderar lägena väl i det offensiva som defensivt. Bra på rören. N bra center som påminner otroligt mycket om Pär Lindholm i zaik

5 gillningar

Är det bara ja som totalt missat att man sagt att sista forwardsplatsen ska tas av en toppforward? Enda ja kan ge mig till minnes är att man söker en forward och ja har inte fått uppfattningen om att det kommer vara en för toppskiktet tyvärr?

Kan ha fel men då har ja missat det totalt

Tror det är Höken som gått ut med att man söker för topplinorna :blush:

Brännström är lite lurig.

Utifrån statistik verkar han nå runt 20p + /säsong. Med en toppnotering på 29p.

Ungefär 50/50 mål/ass vilket är bra.

Tyckte dock han växlade upp något i slutet av förra året. Men samtidigt svårt att omsätta sina chanser till poäng.

Misstänker att han är värvad för att vara en bärande och har lön därefter. Därmed blir det intressant att se vad den nya kravställan kan innebära i detta fall. För det är just dessa spelare som måste ta steg och dessutom plats i gruppen. Att leda laget i träning och match och med tiden bli den stomma vi så väl behöver. Kan Brännström ta detta steg så finns det helt klart potential till 30 + denna säsong. Samt åter spel i blågult.

Jag ser det mer eller mindre som ett måste för att vi ska överleva denna säsong och undvika kval. För återigen - vilka två lag ska vi ha bakom oss. Ifjol var det Malmö och Modo som tippades i botten. De känns aningen starkare i år. Örebro nämns som ett annat lag som kan få en tung säsong.

Kort och gott - ska vi ta steg är det på att utveckla det vi har. Att förlita sig på räddningsplankor är inte troligt…

lägger denna sammanställning här för referens:

6 gillningar

Någon som har koll på backen Viggo Gustafsson, blev ju draftad nu. Känns som att han kanske får känna på A lags spel.

Kommer bli skönt att städa ur stora delar av nubbens lagbygge efter kommande säsong. finns väll inte jätte många spelare som Chris vill förlänga med kan jag tänka mig.

1 gillning

Det är ju några 24/25-kontrakt som hänger löst, det är det. Sedan är det några man skakar på huvudet åt, som är längre. En oskön blandning av kents debacle-bygge.

4 gillningar