Du kan ha rätt. Men min poäng kvarstår också, nämligen att HV 71 INTE har råd att chansa för 15 året i rad.
Eller så har Hv inte råd att köpa, köpa och åter köpa. Någonstans måste snaran dras åt och någon gång måste man tänka om och nytt. Helt rätt enligt mig att satsa på två unga och hungriga målvakter till skillnad mot vad man gjort de senaste 15 åren. Avdelning: Friskt vågat - hälften vunnet.
Ja 91,7 på eliteprospects då de även räknar in en match med målvaktsbyte. Flashscore räknar bara starter verkar det som (en match mer på EP)
Men även om vi räknar på 91,7% istället så är det fortfarande bara två målvakter i serien som hade högre än det, Lasse Johansson och Filip Larsson.
Så för att bemöta ditt påstående. Ja, Dichows siffror trots seriens näst sämsta försvar framför sig, de imponerar på mig, absolut.
Jag tror vi är överens om att Dichow gjorde det bra i HV på ganska få matcher. Är han därför vår självklara förstamålis 24/25. Nej, det tycker inte jag. Men jag respekterar naturligtvis att du ser det så. Som sagt, vi får se vem som får rätt. Jag hoppas jag har fel.
Det är mycket svammlande och killgissande i dina inlägg nu.
Heter väl ”Silly” av en orsak…
Dessvärre växer de inte på träd tyvärr. Man hade lite förhoppningar ang Hellberg, utöver honom är det nog ganska tunt.
17/18 säsong Rögle spelar inte slutspel de klarade sig kvar då första år med CA och därefter de följande säsongerna klättrar de upp och blir bättre och bättre. Kan självklart inte förvänta sig att det blir samma sak här men jag tror att det här är något början på något större, hoppas verkligen på det, för HV71. Kanske det tar lite tid eller några år till men med CA som GM känns bra. Jag tror därför att den här året kommer det att blir med den här laget och sedan när vissa spelares kontrakt har gått ut så kommer CA kunna bygga laget på annat sätt. Mix med spelare underifrån och spetsspelare(hoppas jag).
Ska bli verkligen spännande att följa försäsongen så vi får lite indikation på hur HV kommer att spela och hur kommer att formera kedjorna. SLÄPPA PUCKJÄVELN NU!!
Hv ska även minska sin spelarbudget med ca 5 miljoner. Tror de såg målvakssidan som en av de enklaste sättet spara in. Ortio hade riktigt hög lön. Att få in två unga målvakter har ju fungerat bra innan i Hv (Fransson, Liv) Sen får man även tänka att Hv har inte haft ett fungerande spel sen 2017. Löser man det kommer resten bli betydligt enklare. Personligen är jag inte minsta oroad över målvakterna.
Jag tillhör väl också den “lilla” skaran som ändå är optimistisk till målvakterna! Känns faktiskt intressant med det unga, en bra väg att gå. Två stycken som kan sporra varandra. Två stycken som båda stått i rampljuset, men båda lär troligtvis vilja bli en ny “Söderström”.
Jag är i min natur rätt så pessimistisk med det mesta här i livet, men komiskt nog så är jag ändå hoppfull för kommande säsong.
Någon gång kommer ju eventuellt spelare ta ansvar och göra förändringar, jag tänker framförallt på defensiva/offensiva backar. Tror t.ex att en sån som Engsund kan bli en riktig kanon i HV, offensivt alltså.
Med AB så känns det som att spelare kommer kunna vara “flexibla” i sina roller. Därav tror jag också att det kan utveckla spelare på helt andra sätt.
Angående forwards, läs Tedenby …så behövs det ju rätt spelare i varje omgivning.
Tedenby kanske är på dekis, på nedgång…MEN som sagt, ge honom rätt lekkamrat så kan det kanske bli “en aning” bättre.
Jag har också lite svårt att forma en forwardsuppställning. För jag kan hävda t.ex att en spelare som Radan Lenc ska vara i första uppställning. Eller varför inte Träff?
Jag är nästan beredd på att låta vem som helst få chansen högt upp i hierarkin. Må bäste man få spela i första kedjan! Lek med tanken att Herman Hansson skulle göra en fantastisk försäsong och gå in med huvudet högre än Brännström.
Vem ska då spela? Låt försäsongen på riktigt bli en prövotid.
Chansen till de stora förändringarna!
Jag kan ha fel, men någonstans vill jag försöka vara positiv kring lagbygget och se möjligheterna istället.
Over and out.
Skramlar vi ihop till 50/månad kan jag ta det uppdraget. Kollektivavtal finns så klart.
Vad har vi för spelare som har kontrakt som går ut efter säsongen? Nån som orkar och vet hur man kollar det?
Tror det är närmare 10 kontrakt som går ut
Fransson
Kaski
Landen
Seppälä
Sjöholm
Strandell
Borgström
Hansson
Lindbäck
AP
Stakkestad
Kero
Det kan väll bara vara våra junisar och AP som är intressanta att förlänga med. Möjligtvis kero om han gör det jävligt bra.
Borgy tycker jag också kan vara intressant om han visar mer jämnhet i sin prestation denna säsongen
På förhand “bör” man förlänga med:
Fransson
Kaski
Landen
Sjöholm
Borgström
AP.
Bubblare Seppälä.
tänker att Abbott tar hem pilut istället för kaski. Vore mumma hahaha
Istället för Seppälä isf. Oerhört viktigt med höger skjutande backar.
Nu är vi långre fram i tiden hörni, vi får hålla oss till diskussioner som rör denna säsongen här.