Lagbygget 24/25

Tror även att de betyder något för gruppen att gå igenom kvalet ihop och vet nu själva vad som behöver bli bättre

1 gillning

Ja inledningen är sannerligen viktig och därför suger spelschemat med Växjö, Frölunda och LHC borta samt ZAIK (hemma i match två) i de fyra första omgångarna.

Ge mig Valium!

6 gillningar

Haha snart kommer dessa nervösa psykrubbande vardagar med mörker och förluster…

2 gillningar

Livet hos ett HV-fan under sommarmånaderna.

7 gillningar

Finns det någon sanning i att det ska in en center till eller är det bara vi som drömmer?

Går ju alltid hoppas oavsett vad som sägs eller inte i media.

Allt som tex sanny & Svensson säger är ju inte så de blir direkt liksom.

Det som talar emot är ju att man deklarerat att spelarbudgeten ska vara under kontroll framöver samt antalet forwards som redan finns under kontrakt. Så länge man inte gör sig av med några så har jag väldigt svårt att se några fler komma in. Det faktiska utrymmet att göra förändringar denna säsong är tyvärr ganska begränsade pga tidigare skriva kontrakt.

Dock har vi ju blivit av med stora löner som tex
Shore , Ortio , nättinen , Foppa

Shore är betydligt dyrare än Kero
Alnefelt betydligt billigare än Ortio
Nättinen och Joona är väl plus minus noll kanske.

1 gillning

Kommer det ut en klockren förstacenter tvivlar jag inte på att de löser pengarna för det.

Däremot finns det ju som du säger redan en del spelare som rullar tummarna på läktaren.

Absolut jag är också övertygad om att det finns pengar, men jag tror det handlar om att klubben vill göra en tydlig rikningsförändring efter kaosåren, att ha en trupp med 15-16 forwards skapar ingen harmoni och det ger också intrycket både i gruppen och till konkurrenterna att man redan tryckt på panik knappen. Men tyvärr har ju det dysfunktionella varit det normala i Nubbens HV71.

1 gillning

Jag skulle bli mycket förvånad om det inte finns långt gångna diskussioner och tankar kring utlåning och/eller brutna kontrakt på flera spelare. Men det är väl mycket som skall stämma för att det skall bli av.
Det är väl dessutom få HA klubbar som har resurser/faciliteter som HV. Att köra försäsong med elitserielag sänker nog knappast marknadsvärdet på tex Hansson och Lindbäck.

4 gillningar

Vad gäller vid utlåning?
I NHL kan de ju skicka spelare till höger och vänster men jag antar att spelaren måste godkänna det i SHL?

Det är bara folk här som drömmer, Abbot har aldrig sagt något i den stilen alls

Rent spontant tror jag det finns goda möjligheter att “bli av” med spelare om så är fallet.

Flera lag i Allsvenskan ser ljuset i tunneln och det kan dröja länge innan det finns så goda möjligheter att ta steget upp. Så nu gäller det att slanta upp…

De stora elefanterna HV och Brynäs klarade av att göra ett återtåg med sina överlägsna pengapåsar. Oskarshamn känns ju betydligt lurigare.

Därmed lär intresset för Lindbäck och Hansson vara skapligt stort. Dessutom utan att HV ska stå för en fortsatt del av kalaset. Båda dessa två är dessutom i en ålder där de garanterat hellre är på isen än lyfter lön från HV och sitta på läktaren. Därmed återstår faktum att tränare/sportchef ser något i dessa. Men tar Träff och nån junis steg så kommer nog brytning relativt snabbt. Helt klart verkar målet vara att skapa en riktift osäkerhet i gruppen, där alla måste upp på tå och visa upp sig. Om inte - läktarn eller lämna…

Tedenby däremot känns ju lurigare - kan något lag i alplandet eller Finland kunna tänkas hugga? Samtidigt förstår jag att han är väldigt inställd på att avsluta på hemmaplan. Dessutom med ett guldkantat kontrakt…
Enligt mig det största huvudbryt. Hoppas dock på ett mirakel där Tedenby går på vatten :wink:

3 gillningar

Håller med om många intressanta förslag till formationer ovan. Har testat att vrida och vända lite från det mer logiska och försökt hitta tre mer jämna kedjor där spelartyperna skulle kunna passa bra ihop (fråga mig inte om rätt ordning på dom) samt en jobbig jävla kedja.

Brännström - Moelgaard - Petersson
Lenc - Kero - OSL
Luoto - Borgström - Träff
Stakkestad - Tikka - Ignberg Nilsson

2 gillningar

Bra skrivet håller med om allt, förutom att jag anser att redan nu har Träff och någon Junis redan tagit steget före Hansson och Lindbäck. Skulle inte förvåna mig om Träff spelar i NHL om sådär tre år.

1 gillning

NLA tog ju Mario Kempe så att något lag där tar Tedenby är nog inte omöjligt
.

Tydligen söker vi en till spelare för någon av toppkedjorna. Norrbottens tidning skrev det i en artikel om rankning av alla Shl lagen att vi fortsatt söker en spelare till toppkedjorna. Kan man lita på de?

Spännande, hoppas det stämmer.

1 gillning

Eller så har de bara missat att vi plockat in Joona och blandat ihop lite. Men hoppas.