Gillar tanken .
Om de inte funkar med Borgström som C
Så tycker jag man ska flytta upp tikka och se om man får igång han med en bättre omgivning.
Gillar tanken .
Om de inte funkar med Borgström som C
Så tycker jag man ska flytta upp tikka och se om man får igång han med en bättre omgivning.
Tack för din vänlighet!
Gillas! Stora tunga och delvis lite elaka blandat med en gnutta genialitet. Kanske något för slutspelshockey? Allt är möjligt!
Det låter klokt tycker jag, bra att man ser möjligheterna för hur man får igång lirarna. dessutom brukar vara fördelen med om snacka samma språk
Sisufemman!
Jag håller med dig om det mesta angående backsidan. Men angående Kaski oroar jag mig inte. Inte offensivt. Defensivt låter jag vara osagt.
Visst, dom pangas inte alltid in i mål, eller bra skott för styrning etc. Men pondusen han har och självförtroendet han behärskar ger oss mer tryck i anfallszon. Driva förbi två, tre gubbar längs sargen, runda målburen och försöka hitta något.
‘vila med puck’. Poängen kommer komma på ett rullande band för honom. Så länge inte halva laget skiter på sig när det gäller. Av det jag såg av Luoto så gillar jag samma driv och lugn.
Välkommen in. Intressant take på ditt inlägg.
Försvarspel är en viktig grund för att nå mål och framgång. Och det kan vara alldeles vackert in sitt bästa utförande. Däremot hoppas jag att AB och Stille hittar rätt balans mellan försvarsspel och anfallsspel, dvs man sätter ett grundspel där man får utväxling av båda.
Spela ‘äckligt disciplinerat’ så blir det bra.
Ett professionellt ishockeylag med ligans kanske högsta spelarbudget måste kunna ha ett välfungerande så kallat “grundspel”. Det kan inte vara för mycket begärt.
Så är det. Timo hade koll! Förutsättningar för att ta poäng måste maximeras. Målen kommer trilla in framåt. Mindre insläppta mål ger per automatik ett “extra” värde till de vi gör. Ligan är jämn och ett 1-1 mål ger mer i positiv feedback och gruppen ser mer möjligheter än hinder än vid ett 1-3 mål. Våra ledande poängspelare behöver därmed heller inte slå knut på sig själva i varje match. Win-win!
Jajamän! Balans är nödvändigt över tid.
Från dagens intervju med Nubben i JP. Han tar på sig alla värvningar och tillskriver endast Abbott de två sista (Kero och Luoto).
Nubbens ande vilar således över 95 procent av lagbygget (om man ska tro honom själv). Så det är bara att spänna fast sig. Med tanke på de två senaste säsongerna lär det bli en jävla resa. Det som tröstar mig efter att ha läst intervjun är att det från och med nu och framåt är Abbott som tar besluten…
En liten anekdot som jag inte riktigt vet var den passar in. Hur som helst. Jag såg Herman Hansson på Astrid Lindgrens värld tidigare i månaden. Han såg glad ut. Tyckte det var lite roligt att se en HV-spelare i en sådan miljö (nej, jag sprang inte fram och tog en selfie…). Visst, inga konstigheter alls att man som Jönköpingsbo drar till Astrid Lindgrens värld över dagen. Men sen slog det mig; Var det inte surr om att Herman eventuellt var på g till Vimmerby. Var han kanske där och scoutade stan…?
I know. Långskott. Det var mitt bidrag till ”Jag såg Jagr på biltema”-sillyn.
Lite långsökt . Många som åker dit…
Därför så jäkla kul om det sen visade sig att Herman blev klar för Vimmerby. För ryktet i sig, som dök upp på forumet tidigare, känns inte som ett långskott ![]()
Ja det är nog en härda ut säsong till och nästa säsong så får Abbott mer utrymme att sätta sin trupp.
Dock så tror jag själv att det kan hända lite under resans gång denna säsongen med spelare ut och in. AB säger ju i intervju att om du inte gör ditt jobb så får du inte dina minuter och att sen gå till Abbott för att klaga tror jag inte kommer hjälpa.
Tror dom två ändå har ganska samma syn på hur hockeyn ska spelas och gör du inte jobbet så hänger du nog löst.
Nackdelen är ju dessa långa kontrakt. Abbott skötte det bättre med " sina två värvningar " med att skriva 1 års kontrakt. Blir det flopp så är dom borta till säsongen efter
Det säger du bara, den ligger som bakgrund på telefonen tänker jag ![]()
Abbott måste ju ändå se det som sannolikt att HV klarar sig kvar i år. Jag kan inte tänka mig att han hoppar på ett jobb där han ser det som troligt att åka ut på en gång .
Fortfarande extremt tveksam till att sätta in Tikka i en kedja där det förväntas finess och skönspel. Är det bara jag som såg honom förra säsongen alltid tappa puckar eller missa mottagningen när det krävdes lite mer klubba-puck-koordination?
Och ändå tror jag han kommer kunna kliva upp ett par snäpp och bli ohyggligt nyttig i en konstellation som ska bli jobbig att möta. Längtar redan till att se LHC:s första och andra snajdarlinor lacka ur rejält på Tikka o co.
Andre lämnar!
Enligt aftonbladet då…