Det är skönt att det är lika för alla och att inga spelare förfördelas vad det verkar. Nu när AP verkar lämna för det inte passar anar jag kraftig att Tedenby och han agent låg bakom all jäkla tid i PP han fick utan att göra nånting rätt.
Hoppas innerlig att i detta lagbygge förtjänar man sin speltid och lön/namn inte betyder nånting.
Kunde AP verkligen “leda” på isen dock? Känns som att han presterade ensam och var divig men duktig, ingen lagspelare. Jag tycker inte han var en bra kapten, även om AP nu mot förmodan blir kvar hoppas jag verkligen inte att han har kvar C på bröstet. Inget illa mot AP alls, men brukar gilla dina inlägg @lejacques så är bara intresserad av hur du tycker han skötte sig som kapten
Ja precis det tänkte jag få.med i mitt förra inlägg, Hv spelade sin bästa hockey förra säsongen när AP inte var med. Så var inte bara poängsnittet dom var bra. Utan dom spelade jäkligt bra. En av få gånger förra säsongen där dom faktiskt inte var utspelade stora delar av matcherna utan faktiskt förde matcherna.
Men nä, det går inte bortse från lagbygget, från det faktum att AP är en av ligans bästa spelare och att denna truppen inte borde ha råd att förlora en sån spelare.
Men jag är ändå positiv, eller jag väljer att vara positiv, just nu. Mitt i sommaren. Sen får man se om man som vanligt nuförtiden sitter där med ångesten och ilskan nästa säsong. I sådana fall lär Abbot få en hel del av den skopan pga detta beslut. (Om det nu som sagt är hans beslut)
Jag tror bestämt inte på det som det ser ut i nuläget.
Tränarstaben är ett frågetecken, målvaktssidan är ett frågetecken, backsidan är ett frågetecken, och forwardssidan är egentligen bara en fet jäkla nedgradering av den forwardssida som spelade kval mot Oskarshamn i april. Jag kan köpa att man går in med en viss ovisshet varje säsong. Men hela det här lagbygget är ett enda stort frågetecken just här och nu. Jag kan inte se hur en orutinerad Anton Blomqvist med lite kravställan och hårdare träning ska få det här laget att lyfta. Per Mårts sa att drakar lyftar i motvind. Jag skulle säga att HV inte är i närheten av att liknas med en drake.
”André Petersson räddade HV71 från nedflyttning två år i rad. Bad aldrig om en övergång, tackade till och med nej till ett topplag i NLA. Förlängning utlovades, men nu går Abbott inte att hitta"
Sa agenten.
Förstås ett planerat utspel. I akt och mening att skapa en brytning.
Lägger ingen skuld på Abbot.
Man kan också formulera det:
“Petersson var kapten för HV71 och ledde laget mot nedflyttning två år i rad.”
Just som man hoppades, och började tro på, lite lugn och ro efter stormen…
Oavsett vems beslut det är, så skulle man ju gärna vilja veta om en auktoritär person som Abbott framledes kommer att fatta beslut som är bäst för HV - eller bäst för Abbott…
Alsing, Engsund, Kaski är stabila SHL-backar och i alla fall två av Nyberg, Sjöholm och Fransson bör kunna hålla vettig nivå. Utöver det frågetecken på Seppälä och Strandell.
Och som forwardssidan ser ut utan AP och utan ytterligare förvärv ser den svag ut, men vi får väl anta att i alla fall en spelare ska in?
Borgström-Kero-Luoto
Ja, det här känns väl som den givna förstakedjan om inte ryktet om att Borgström vill spela C stämmer. Borgström går in i säsongen som den självklara stjärnan i laget.
OSL-NY-Lenc
Låt säga att man lyckas få in en center som konkurrerar om 2C/3C med OFM. Är det här katastrof som andrakedja för ett lag som siktar på ingenmansland?