Det är vad iaf jag hoppas på.
![]()
![]()
Vad kallar du ditt tidigare inlägg om Chris Abbott för om inte en sågning? En hyllning? En kärleksförklaring?
Du sågar även indirekt alla värvningar som gjorts av Abbott när du benämner hans “facit” hitintills som historiskt uselt.
Som du säger så är det enda du grundar ditt uttalande på en känsla som du har. Varför då inte ta ett steg tillbaka, andas och låta spelarna faktiskt få visa upp sig i HV-tröjan innan du dömmer ut allt och alla? Att förkasta någon i den grad du gör, utan att ens ha sett en träning, match eller ens ett skridskoskär från personen, baserat på en känsla du har känns svagt. Kom gärna med lite konkreta siffror, statistik, sekvenser etc som backar upp dina ord för “en känsla” är svår att göra något med.
Abbots facit kan man ju inte säga så mycket om, han har gjort 2 värvningar och nu kanske gjort sig av med AP20, han fick ärva Bajsmacka deluxe så lite väl tidigt att avgöra hur Abbot skött sig, men som Sanny sa, Rögle är ett topplag nu det var Rögle så tacksamma över att dom kickade Abbots…
Skulle vilja kalla de för ifrågasättande snarare.
Men vet du.
Jag ger dig rätt. Du är säkert rätt på de.
Jag orkar inte diskutera. Vi tar diskussionen närmare jul, för den kommer att komma.
Oherhört tungt o tappa AP men om jag inte missminner mig spelade OSL sin bästa hockey en tid när AP var skadad.
AP är nog oersättlig sett till spetsegenskaper men vi får hoppas på laget.
Sen kommer det ju komma in nån som kan göra några poäng men vi får fortsätta hoppas.
”Hoppas” är synonymt med livet som HV-supporter. Vi får fortsätta ett tag till.
Chase de Leo hade jag gärna tagit, men kanske hellre Carter Camper som man vet är grym i SHL. Känns oavsett som att CA kommer hitta en transatlant till den lediga platsen.
Han är intressant.
Men vill isf att vi tar in 2 lirare
Grimaldi får gärna vara en av dem och camper/de leo.
men hoppas att det kan lösas mellan parterna, tappet kommer i såmsta tänkbara tid. Nu är det inte bekräftat än, men tycker det är ett tråkigt tapp av AP.
Marknaden är i stort sett tom på spelare med den kvalitet vi önskar.
Nog bara att ta rygg på Växjö, göra som de. Vänta till hösten.
Tycker också det är läge att vänta med fördömande av Abbot. Det enda vi vet är vad Petersson agent sagt.
Det var en dum jävel. Sett från HV-horisont. Uttalandet i sig självt är en kofot som bräcker bort AP från HV71. Oläkbart.
Abbots roll vet vi inget om.
Han kan i alla fall inte ha lovat AP nytt kontrakt. Nubben?
Om det dessutom är en säsong kvar på kontraktet fanns god tid för förnyelse.
En spelare som inte vill vara kvar har olika sätt att lämna på.
Att göra det genom att lägga skuld och gny på HV:s nya ledning är lågt och ynkligt.
Egentligen har Abbott bara plockat in två gubbar, Luoto och Tero, övriga är Nubbens värvningar. “Facit” får vi först om ett par säsonger när Abbott på riktigt satt sin prägel.
Närmare jul? Du yttrar dig nu? På ett forum och undviker frågor? ![]()
Abbott sa senast igår att lagbygget var klart. Beslutades AP frågan idag då?
Han sa väl att bygget var klart för idag
Truppen är ju inte stängd förän transferfönstret stänger i Februari eller vad Freijd sa.
OM Abbott haft minsta aningar att det skulle skita sig med AP borde han väl gått all in på Ruotsalainen (?) med?
kom mer eller mindre som en stor jävla atom bomb.
Frågan är hur länge Abbott vetet det. AP har ju kontrakt näst säsong och förväntansvärdet är att han finns tillgänglig och ställer upp på det klubben kräver av honom.
”Jag har haft några bra diskussioner med honom” säger Abbott om Strålman.
Det behöver ju inte betyda att han spelar hos oss nästa säsong men hur sjutton får man ihop den backsidan i så fall?
https://www.jp.se/2024-08-01/fortsatt-oklart-lage-runt-stralman-haft-diskussioner/
Låna ut Strandell kanske.
Om han inte hade varit aktuell hade det ju inte funnits något att diskutera.
Skulle kunna tänka mig att man vill starta Strandell i AS, då han inte spelat på länge. Om han växer in i det kan det vara värt att plocka tillbaka under säsong och förlänga kontraktet till nästa säsong.
Om det är som det verkar, att AP lämnar så hoppas jag på följande:
- Laget sluter sig samman och varje spelare kämpar som aldrig för. Spelarna är lika stolta över tre blåmärken efter täckta skott i BP efter en vinst som efter ett hattrick.
- Kero visar sig vara precis så bra som CA säger. Tar ett enormt ansvar över hela isen, gör sina kedjekamrater bättre, visar fin offensiv och är fullständigt prestigelös. Alltid laget före jaget och spelar gladeligen första center likväl som tredjecenter.
- CA hittar en till center som är exakt som Kero enligt punkt två.
Samtliga spelare går in med inställningen att det är att undvika att spela negativt kval som är målsättningen med säsongen, allt annat är bara bonus. Alla kämpar och sliter varje sekund de är på isen. Alla spelare bidrar till en enorm lagsammanhållning och laganda.
Som jag ser det är ovan enda chansen för att vi ska hålla två lag bakom oss.
Formationer utan AP vid seriestart om Borgström ska spela forward. OSL och Lenc vet vi har fungerat förr. Brännström och Tikka skulle kunna bli en jobbig lina speciellt om Win klarar av att ta steget. 4:e kedjan känns totalt ointressant att pussla ihop. Fan nu får skiten dra igång!!!
Louto Kero Borgström
Lenc Fisker OSL
Brännström Tikka Win
Hansson Månsson Stakkesson
Bubblare: Alla junisar
Fisbubblare: Tedenby