Antar att Engsund kommer få bära C på bröstet tillsammans med Kero och Brännström.
Vilka finns annars ? Strålman men han är ju inte klar.
Antar att Engsund kommer få bära C på bröstet tillsammans med Kero och Brännström.
Vilka finns annars ? Strålman men han är ju inte klar.
Riktigt svag bottensexa ![]()
Vem är Månsson?
Edit: jaha. Ordvits med efternamn. Fattar. Hehe.
Jag skulle vilja satsa ungt och ge ”C” till Sjöholm! Låt Engsund och Kero stötta upp med ”A”. Så att vi får fram en ung hungrig kulturbärare
Riktigt svag forwardssida måste vara sämsta 1a och 2a kedjan i SHL.
Just nu håller jag Hv sist. Får hoppas AB gör underverk.
Frågan är om Sjöholm ens tar plats bland våra backar. Förra säsongen rosade han ju inte planen.
Alsing- Engsund
Kaski - Seppälä
Fransson - Nyberg
Just nu tycker jag dessa är topp 6 backarna och då ha Sjöholm som kapten ser jag inte.
Men Sjöholm kanske hade ett tufft år förra säsongen bara.
Håller med måste finnas lite klass hos lagkapten. Sjöholm kan bli det men om några år.
Vår C/FW sida ser riktigt svag ut på pappret och de som lirade hos oss förra året vet vi ungefär vad vi kan förvänta oss av.
Det gör mig orolig.
Får verkligen hoppas vi prickat rätt med nyförvärven.
Ja sen skulle nu AP dra så måste de pricka galet rätt på hans ersättare med. En ersättare jag tror ej finns. Nä det ser ej bra ut. Backsidan är dock oki där ligger Hv före ett gäng lag. Målvaktssidan är ju med något jag tror mindre på.
Men igen lägger mitt hopp till AB som får ihop gruppen bra och sätter tydlig defensiv spelidé.
Lindbäck, Hansson är inga spelare vi kan spela med för att ta kliv. Det kommer bli ett tufft år igen va så säkra. Men att tro vi skulle gå från botten till toppen nu är fel ute.
Det kommer ta många år att bygga upp oss.
Men det hade ju underlättat om man bröt med Hansson/Lindbäck före en spelare som AP!
Engsund helt klart. Har kaptens-erfarenhet och ett riktigt media-face
.
C Engsund
A Lenc
A Brännan/Kero
Om/när vi går skilda vägar med AP, vilka resurser finns att lägga på ersättare?
Cirka 300k i månaden.
Det ska in superklass så kosta vad de vill. Ska nu Abbot skicka AP får han vara redo betala rejält för ersätta honom. Hoppas verkligen Abbot redan har någon på gång och de finns en plan.
Plus ev pengar för utköp
Om Abbott, AB (svårt att se att AB lyfter lika mycket som Lindbom och Montén) och Stille inte har samma löner som sina föregångare på samma positioner, plus att vi inte längre pröjsar Monténs lön så borde man väl kunna krydda till ett erbjudande lite mer? I den här prekära situationen så är det väl enda alternativet.
Antingen nu eller till vintern men desto förr desto bättre.
Det gör den men nånstans känner jag mig ändå positiv inför säsongen. Med rätt ledarskap tror jag att det här laget ska kunna va bra.
Ja det man sätter sitt hopp till är att alla spelare kan höja sig lite och att man lyckas sätta ett ordentligt försvar. Klarar vi det så är mycket vunnet. Största problemet förra året var ju att vi släppte in otroligt mycket mål.
Spännande ändå hur folk på forumet nu helt plötsligt utan AP tycker att HV har sämst uppställning i SHL. Tycker folk behöver tagga ned lite och om nu AP försvinner så kommer AB plocka in en yngre mer prisvärd spelare i uppställningen. Laget faller inte från en 9e plats till 13-14 bara för en spelare. Det tycker jag känns orimligt.