Vore ju väldigt kul om Önerud kom in på try-out (igen) och överglänste våra breddspelare (igen).
Ingen dum idé. In med Önerud.
Vore ju väldigt kul om Önerud kom in på try-out (igen) och överglänste våra breddspelare (igen).
Ingen dum idé. In med Önerud.
Önerud hade lika gärna kunna varit kvar när man behåller varenda breddspelare. Nu kändes det som hans tid var förbi när vi skulle göra en nystart men man trodde ju också några allsvenska spelare skulle ryka till förmån för bättre.
Vi har ändå 15 forwards kvar i truppen, så varför värva ännu en breddspelare? Det har vi ju gott om skrivs det på forumet.
Bättre då att ta in någon som kan konkurrera högre upp i hierarkin. Dessutom…läge för Träff och Pettersson att slå sig in på allvar.
Håller med fullständigt…
Bødker är väl ledig också?
Vore dock intressant att se Abbots breddspelare. Alla vi har är Nubbens favorit bredd.
Topp 8 är klar. Tedenby kommer säkert provas som nr 9 annars får vi hoppas på Träff. Resten av bredden är svårt att se i lina 3. Möjligen Tikka som ytterforward.
Egentligen var det väl så innan WINs skada med det saknas en säker 3:lina spelare. Hoppas man ser skadan som en ursäkt att värva en spelare som är över bredden.
Dags för Abbott att ringa upp lillebror #2 (Oskarshamn) och köpa tillbaks Zion. Peta ner Hansson till fjärde och låt Zion lira med Träff och Lindbäck. AB vet ju garanterat vad Zion går för också Kanske kan bli svårt att övertala lillebror om att släppa honom däremot haha
Vi gör ett byte Zion-Stakkestad, det lär dom gå på med tanke på hans två mål i game 7
Bara jag som anser vårt målvaktspar vara obehagligt nära 2/5?
Just nu skulle jag säga en svag 3/5 men jäkligt svårbedömt när Hugo bara stått en match.
Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Silly season: Seriösa rykten 24/25
Skönt om detta kunde få ett avslut, så man inte behöver gå runt och fundera på detta mer.
Det är ändå lite konstigt med Strålman. Behöver vi en back av han kaliber eller inte? Spelar han gratis förstår jag man kan se han som bonus men har han lön så förstår jag inte.
Vill han spela behöver vi en back till. Vill han inte spela behöver vi ingen back till. För det finns väl inga intentioner vad man läst om att värva en back till om Strålman inte ska fortsätta?
Hade gärna sett Strålman fortsätta, hade känts tryggt. Man kan inte räkna med att Seppäla kommer spela utan problematik och Kaski brukar väl va skadad till och från.
Jag känner fortfarande en olustig känsla kring att vi alltså haft en hel försäsongsturnering utan vår troligen bästa spelare AP20, och tycker kommunikationen kring detta varit ganska vek. Eller har jag missat någoT ? Är det någon som VET varför AP20 inte spelade någon match ? Engsund missade för att han inte klarat testet men enligt Engsund själv så klarade AP testet innan honom och hjälpte dessutom han att klara testet, så det kan väl inte bara vara testet som gjorde att AP inte fick spela eftersom Engsund sen fick spela 1 match ? känner mig fortfarande lite oroad över Andre-gate
Tror dom spelar med alla friska resten av matcherna. Annars kan vi nog räkna med en problematisk start av säsongen om vi ska börja spela ihop formationer då.
Vad finns det för lediga forwards på marknaden som inte är alltför dyra? Tänker mest svenskt SHL-prövat här.
Önegud som just nu smyger runt i Garden enligt forumet. Säkert billigast iaf.
Önerud kanske också smög omkring på Gotland?
En lätt spark i ute vimlet på WIN och tada, ett kontrakt!
Jag skojar, jag skojar…
Det kan man iaf kalla för äkta HV-hjärta
Man ska inte glömma att Abbott inte valt Hansson, Lindbäck och Tikka. Det är tre brunkarspelare på kontrakt som han ärvt av Nubben. Detsamma gäller väl även WIN som var AB:s värvning (med Nubbens godkännande).
Hade situationen varit en annan när Abbott kom in kanske Önerud faktiskt varit kvar? Det vet vi inte. Så det kan ju faktiskt vara så att Abbott ser det här som en möjlighet (om det nu skulle vara aktuellt) att ta in Önerud och med det uppgradera vår bredd. För det skulle Önerud göra. Glöm inte att Öneruds kedja under en period förra säsongen drog laget framåt. Dessvärre blev Önerud skadad… Men så i kvalet vaknade han till igen och spelade en avgörande roll, tänker framför allt på Game 7.
Så jag skulle inte säga nej om Önerud nu kom tillbaka.