Lagbygget 24/25

Vilka ingick i öneruds kjedja då? Jo Tikka delvis.

2 gillningar

Håller med. Ska vi lägga till Nyberg med på listan tro eller fick Nubben tummen upp av AB där med.

Hansson är väl mer en Lindbom värvning, tror han aldrig hade satt på sig hv dräkten i SHL utan Lindboms inflytande

1 gillning

Som jag minns det var folk mer imponerade över Önerud som öste in poäng under den där perioden än Tikka…

2 gillningar

Bygger väll på de olika förväntningarna man hade på dessa två…

1 gillning

In med Önerud och ge honom “C”. Det en kapten och hans stora HV hjärta som vi är i mest behov av.

8 gillningar

Och erbjud Hansson till Allsvenskan/Div 1- lag

7 gillningar

Vi har redan för många forwards i truppen, så att värva någon ersättare för WIN i ett halvår är bara hål i huvudet. Nu får istället våra juniorer (som antagligen är skickligare än WIN) ta chansen. Jag ser inte skadan på WIN som något bekymmer alls för laget. Självklart är det tråkigt för honom själv, men inget mer. Sedan skulle det ju kunna bli aktuellt med värvningar ändå, men då av andra anledningar, såsom att vi hamnar efter i tabellen exempelvis.

2 gillningar

Jo absolut men tror önerud hade nöjt sig med ett kontrakt som endast sträcker sig dessa månader och för en 40-50k i månaden.

1 gillning

Ponera att Önerud signar för 50. Försäkringen kickar in för WIN vilket gör Önerud kostnadsneutral. Under WINs skadefrånvaro hittar CA en allsvensk klubb som tar Hanssons kontrakt rakt av (förmodligen typ 50 k/mån). Då har vi en habil HV-hjälte som är stabil i fjärde. När WIN kommer tillbaka så är han antingen bättre än Önerud och tar hans plats eller sämre och Önerud behåller sin plats. Oavsett har vi isf höjt nivån på vår bredd utan att höja våra kostnader.
Det enda som jag ser som talar emot Önerud är att det är viktigt att vi ger våra lovande juniorer en ärlig chans.
Det är verkligen synd att vi har Hansson som är en enorm bromskloss för våra juniorer, vårt försvarsspel och vårt anfallsspel.

7 gillningar

Abbott har dessutom spelat två säsonger med Simon, så de känner ju varandra sedan tidigare… Vore häftigt om han fick en till chans!

2 gillningar

Vad tycker ni ?
En ren off line i första med Bränn/louto - borgy - AP

Eller köra en mer def center som Kero där för att jämna ut?

Tycker Brännström har otroligt mycket att bevisa innan man ens ska fundera på att placera honom Topp-6.

5 gillningar

AP-BORGIS-LOUTO
LENC-KERO-OSL
TEDEN-OFM-BRÄNNAN
TRÄFF-TIKKA-PETTERSSON
Lindbäck, stakkestad

så hade jag velat ställa upp dom första matcherna. Bästa möjliga lag enligt mig.
Lenc har gjort sig förtjänt t vara en toppsex forward enligt mig.

3 gillningar

OM träff är iväg på annat eller liknade så hade jag nog kört

Tikka - Lindbäck - stakke/WIN

Tycker Lindbäck faktiskt gjorde väldigt bra jobb som center

1 gillning

Önerud? Nej, tack. Nostalgi kommer inte föra oss framåt. Bättre CA kan använda ev. pengar vi sparar på WINs frånvaro till en toppspelare under säsongen. Behöver vi ersätta WIN tycker jag absolut vi ska satsa på en junior. Tack Simon för allt du gjort för klubben. Simon är en ikon.

4 gillningar

Träff köper jag men inte Pettersson han måste visa att han ska ha en plats. Hade större förhoppningar på båda i matcherna på Gotland. Unga lovande spelare brukar ju ta för sig.

Vad för pengar sparar vi på WIN? Minns inte exakt hur länge man betalar lön fram tills försäkringsbolaget tar över men det blir väl knappast några betydande summor på 3-4 mån.

Går det gå jämt ut med en sådan som Önerud, på ett korttidskontrakt med chans till förlängning så tycker jag att det känns dumt att tacka nej, förutsatt att ambitionen är att fylla WINs plats med någon utomstående.

Jag vill nog byta plats på Träff och Teden.
Jag tror det skulle gynna utvecklingen på både Träff och OFM.
Teden lite mer oberoende av center då han ändå ”kör sitt race”.
Och även om han väger lätt så är han tämligen jobbig att möta ändå. Kan därmed funka i fjärde.

Ja stod mellan o sätta honom i tredje eller fjärde. Men tänkte att han skulle få chansen med OFM och brännan. Tror den har potential att bli en riktigt bra tredjekedja. Men visar det sig att Teden är lika usel som han varit de senaste säsongerna. Ja… Då är han inte ens värd en plats i laget. Så han har verkligen att bevisa.
Men hoppas på att han får en nytändning med Blomman.