För mig så kommer aldrig Brännström och Lyrenäös fungera tillsammans. Lite samma spelartyper och oerhört svaga defensivt. Båda tappar mycket puck
Händer plötsligt. Poängstim för Stål Lyrenäs kommande matcher. Så får nog spela med Brännström ett tag till Men annars borde vara dags att dela på dessa. Har väl spelat med varenda center utan lyckat resultat.
Helt enig. Lyran SKA spela med Lenc. Det är sedan gammalt. Facit enligt nedan. När vi får in en ny center eller OFM är tillbaka flyttas Lindbäck ner alternativt till läktaren.
Borgy, Kero, AP
Lenc, Reber, OSL
Bränna, Lindbäck, Teden (ja jag vet. Men Måns löser defensiven)
HP, Davidsson, Träff
aldrig att dom sätter älsklingen Tikka på bänken (han kämpar ju)
Davidsson vore kul se nån match i SHL.
Inte sett honom lira alls.
Men det är väl lite väl mycket att begära 2 Junior centrar i HV va?
Så mycket kulor har väl inte Blomman än va, eller?
Ett steg i taget.
Från 2:a linan till 4:e.
Sen ut på vingen.
Sen ut ur laget.
Tyskland eller Norge nästa.
Sorry, Go gubbe men SHL går helt enkelt för fort för honom.
Kanske är OT nu när jag skriver så här men men…Såg nu att Bengtsson i sociala medierna kring upptaktsträffen han svarade direkt Hv71 när journalist frågade honom om vilken lag han skulle välja om ska trade bort sig. Vi får erbjuda Rögle en summa pengpåse och få hit honom!
jag håller med men tror aldrig dom släpper honom, han har hamnat i “evigt förtroende”
Nää.
Tydligt att man sett vad man behöver för att skicka neråt i linorna och när det kommer förstärkning och/eller skadade spelare åter då är han utanför laget.
Han fick en rejäl chans att visa Blomman & Co vad han går för.
Den tog han inte.
Ja, byt med en back.
Helst imorgon.
De kan få en allsvensk forward på köpet ju!
Rögle som har skador på både Everberg och Zaar är nog jättesugna på det
Sen är det väl mer eller mindre klart att Anton kommer hem till HV nästa säsong om vi håller oss kvar. (Källan är Anton själv).
Visst, men samtidigt är de rätt tunna på backsidan.
Går på 7 backar nu, en Junis vilar och Kapla skadad.
Blir fort rejält tunt där.
11 Forward som är eller har lirat Center och Bengtsson lirar på en vinge.
Helt omöjligt är det inte.
Han kanske får fira Jul hemma
Så vi skickar en back till Rögle då menar du?
Om de får brist på backar lite längre fram, ja.
Givet att de får tillbaka skadade spelare.
Vi har 11 backar, de har 9.
Tycker Lyrnäs ska hålla sig långt borta från en 2a kedja. Är i mina ögon knappt shl mässig just nu. Tar både träff och Teden där alla dagar före.
AP-Kero-Borgström
Lenc-Reber-Tedenby
Träff-Måns-Brännström
Lyrnäs-Tikka-HP
För en gångs skull håller jag inte med.
Visst. OSL har inte hittat formen, än.
Tittade på förra match en gång till igår.
OSL är nära näta flera gånger om.
Nätar idag och skuldrorna åker ner.
Tedenby tappar pöcken alldeles för ofta. In i zon åsså är den borta. Om och om igen.
Visst, han jobbar och sliter, men misstagen är för många.
Man tycker olika och det älskar jag. Men har inget över för Lyrnäs. Men självklart hoppas jag han hittar målet. Han ska ha 20 mål i sig lätt.
Framförallt rörde sig osl mycket smartare men han har inte mycket för det när vi aldrig spelar på yta och alla kladdar med pucken.
Vem är det som påstår det där då? Tycker det är ungefär det vi räknat ihop här med.