Jag var på plats idag, med några enheter innanför västen.
Hur såg Kero ut i första kedjan?
Jag var på plats idag, med några enheter innanför västen.
Hur såg Kero ut i första kedjan?
Bränna Borgy AP?
Jag har svårt att minnas varför man splittrade på dessa herrar förra säsongen.
Var det så hemskt dåligt?
Ja! Så dåligt var det.
Visserligen glimtade man till vid några tillfällen med fantastiska sekvenser. Men överlag blev det mest bara fel.
Min tolkning är att det defensiva ansvaret för Centern inte riktigt passar Borgy. Han blir hämmad i offensiven och briljerar inte i defensiven.
Kanske funkar han bättre defensivt på liten rink?
Med tanke på matchen igår och att borgy är utflyttat på kant så vid fullt lag hade jag velat se dehär.
AP - Kero - Borgy
Louto - OFM - OSL ( sista chans)
Lenc - Reber- träff
Bränn - tikka - HP
Petar du Reber?
Reber?
Tycker OSL har fått sina chanser. Reber går in där istället och OSL kan åka hem.
Borgy Kero AP20
Louto X Reber
Lenc Fisker OSL
Brännan Tikka Träff
Tror det blir svårt för samtliga junisar att få speltid. Och man lär väl köra med OSL och Brännström för det finns tro på dom.
Han har en skada.
När han är sig själv - då går han lätt in i laguppställningen
Utgick med skada tidigt står det ju … det måste vara förklaringen .
Ner med OSL i tredje helt ärligt han har haft sina chanser i en andra kedja nu
Det blir svårt att ge juniorerna speltid om man konsekvent väljer sämre spelare istället för dem.
Borgström-X-AP
Luoto-OFM-X
Lenc-Kero-Träff
Brännström-Reber-Pettersson
Tikka/Tedenby/OSL/Lindbäck/WIN/Hansson/Stakkestad
Samtliga tre juniorer ska ta en tröja. En förstacenter måste in. Kero är inte tillräckligt bra. En klassforward måste in. OSL och Brännström håller inte. Tikka må ha gjort en bra match igår, men över tid håller han inte.
Har han haft en skada under försäsong och inledningsvis av grundserien? Jag tycker liksom hela hans fart och tyngd varit som bortblåst denna säsongen kontra förra. Åkt med huvudet under axeln och ser ut att ha riktigt tråkigt på isen om jag ska vara ärlig.
Det vi vet är att han steg av senaste matchen pga skada - ögontestet säger att han inte har samma fart som tidgare så det är förstås en gissning från min sida att han haft besvär med nåt en längre tid. - mer vet jag i ärllighets namn inte
lagledningen vet ju säkert och det är hur som helst ju de som avgör - just nu platsar han förstås inte om han klev av skadad
Det håller ju knappast att tre tilltänta topp 6 forwards, Brännström och Lyrenäs och Teden är helt under isen.
Tillsamans upptar dom runt 700 tkr i lön ?
Om vi nu ska få ut något av detta så behöver Blomman fortsättningsvis visa att igår inte bara va en parentes. Kedjorna måste maximeras på bästa möjliga sätt. Tiden är knapp och det går inte att vänta på de spelarna som aldrig kommer upp i nivå. Att förlita sig på tillfälliga prestationer är inte hållbart.
Missade de Hahaha , justerat nu
Jag tycker personligen att i en kedja med Borgström - Kero - AP20 att det saknas grit. Luoto borde gå in i AP20:s kedja så sett.
En annan spelare som inte kommit igång än men som jag tycker har sina främsta kvalitéer i att jobba längs sarg och var bra på att återerövra puck offensivt är Brännström. Tycker han och Borgström dessutom verkade ha bra kemi förra säsongen. Därav vill jag se följande kedjor:
Luoto Kero AP20
Borgström Reber Brännström
Lenc Lindbäck Träff
HP9 Tikka OSL
Tedenby
Han har väl inte glänst sen halva första säsongen han var här? Eller minns jag fel?
Kollar vi poängligan efter fem matcher så ser det ut så här:
Ser vi då till spelare som presterar i nivå med vad man kan förvänta sig hittar vi:
AP
Lenc
Borgström
Alsing
Ser vi till spelare som presterar över förväntan hittar vi:
Tikka
Träff
Pettersson
Resten levererar tyvärr på den låga nivå man förväntat sig, eller i värsta fall underpresterar. Och bland dem som underpresterar just nu hittar vi:
OSL och Brännström.
Det är väl än så länge lite som vi befarat. Vi har alldeles för få spelare som levererar på en bra eller bättre nivå i SHL, väldigt få överpresterar. Och bland dem som underpresterar hittar vi spelare som helt enkelt inte håller för den roll de värvats för.
Så bara utifrån de fem första matcherna tycker jag det är väldigt, vääääldigt tydligt att vi behöver ha in minst en toppcenter och en klassforward så spelare som OSL och Brännström kan flyttas ned ett hack i hierarkin.